Robert Negoiţă a dat locuri de parcare peste o linie de tramvai

Share

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, a dat locuri de parcare pe o linie de tramvai de urgenţă, pe care STB doreşte să o utilizeze în continuare.

Reales în toamna anului trecut pentru al treilea mandat la Primăria Sectorului 3, Robert Negoiță a găsit ”soluția” pentru numărul foarte mare de mașini din București: a trasat locuri de parcare pe linia de tramvai, scrie Adrian Bărbulescu, de la Club Feroviar.

Pentru care Primăria a încasat bani de la cetățenii Sectorului 3. Înainte să se apuce de acest demers, edilul nu a cerut avizul STB, care acum îi cere să readucă situația la normalitate.

Robert Negoiță nu este la prima tentativă de a obstrucționa transportul pe șină, care este cel mai ecologic.

Primăria Sectorului 3 a trasat locuri de parcare pe linia de tramvai de pe Strada Dristorului, de lângă stația de metrou cu același nume. Pe aici, trecea înainte, când întorcea la capăt de linie, tramvaiul 30.

Posesorii de mașini, de bună credință, au plătit la Primărie tariful de parcare și apoi și-au lăsat mașinile acolo, legal, din punctul lor de vedere. Mai ales că, la prima vedere, ar fi vorba de o linie de tramvai dezafectată, din moment ce nu este circulată zilnic.

Linia respectivă face însă parte dintr-o buclă de întoarcere care este utilizată acum în situații de criză,  cum a fost cea de acum două săptămâni, când s-a produs o avarie la rețeaua Termoenergetica.

Câteva zile, linia inelară de tramvaie 1/10 a fost spartă în două, de o lucrare la rețeaua de termoficare, desfășurată pe Șoseaua Mihai Bravu. Tramvaiele au întors la Piața Iancului, respectiv în Depoul Dudești.

”Bucla de întoarcere de la Dristor a fost complet abandonată de STB, devenind peste noapte o parcare improvizată de Primăria Sector 3.

PS3 a trasat marcaje de parcare peste șina de tramvai, lucru absolut inacceptabil, cu atât mai mult cu cât bulevardele pe care circulă mijloace de transport în comun ar trebui să fie în gestiunea Primăriei Generale.

Fără această buclă de întoarcere care și-a dovedit de multe ori utilitatea, STB n-a avut de ales decât să-și întoarcă tramvaiele în cadrul Depoului Dudești, fapt ce naște alte probleme, după cum urmează.

Macazurile automate din intersecțiile Dristor și Iancului sunt defecte, tramvaiele pierzând minute în șir până când vatmanul schimbă macazul cu ranga. În tot acest timp tramvaiele și autoturismele se blochează reciproc (…)

Turația și timpii de staționare de la capete nu au fost schimbate, astfel că vagoanele liniilor 1 și 10 circulă în <trenulețe> din cauza aglomerării capetelor și a staționărilor prelungite”, semnala pe 12 martie Asociația Metrou Ușor, printr-o postare pe contul său de Facebook.

Share