Revista presa(rilor)

Share

Cornete se da in stamba din nou, asa cum consemneaza Mediafax, declarand, la lansarea revistei OK!:

Perioada în care presa putea să simuleze în faţa publicului calităţi precum credibilitatea a trecut, iar titlurile trebuie să vină cu informaţie de calitate.

Sincer? Erau sa-mi dea lacrimile de emotie. Intelept Cornete, vorbeste exact despre faptul ca simulatorilor li s-a cam dus vremea. Asta da tupeu. Eu nu cred insa ca vremea cornetilor s-a dus. Ei sunt pe cai mari, pentru ca sunt promovati de alti corneti, vânţi, patrici si murdoci de presa, care ne fac de ras meseria.

De exemplu, iata ce declara Cornete ieri, conform Pagina de Media:

Revista se axează în jurul exclusivităţilor. Exclusivităţi pe care le dobândeşte în cele mai diverse moduri, inclusiv, mai mult decât alţii, suntem dispuşi să plătim aceste exclusivităţi.

Acesta este un lucru extrem de grav, din punct de vedere profesional si de aceea l-am scos in evidenta cu verde (de Paris, pentru ca este o otrava pentru jurnalism). Iata acum, subliniat cu flacara violeta, na! ce spune jurnalistul britanic si profesorul de jurnalistica David Randall, in cartea sa, “Jurnalistul Universal“:

Nu platiti niciodata bani pentru subiecte. Faceti-va meseria fara sa recurgeti la astfel de plati. Oamenii vor semna contracte de exclusivitate cu un ziar, iar in felul acesta nici un alt jurnalist nu va avea acces la sursa respectiva. Astfel se restrange fluxul liber de informatie si acesti oameni nu pot fi intervievati cum se cuvine. In consecinta, singura versiune care vede lumina tiparului este cea “autorizata” de ei.

In al doilea rand, practica de a plati pentru subiecte ofera sursei un stimul direct pentru a exagera sau infrumuseta faptele. Sursa stie: cu cat este mai “tare” subiectul, cu atat mai buna va fi plata; asa ca elaboreaza, brodeaza si exagereaza cateva fapte cu ajutorul fertilei sale imaginatii. Acesta este pericolul, mai ales in cazul articolelor despre politicieni si celebritati.

Si este exact cazul Revistei OK!, care scrie despre si discuta cu celebritati mai mari si mai mici, mai nascute sau mai facute din pix. Cineva sa-l opreasca pe acest individ, ca intoxica tot in jurul lui.

O analiza tipica lui Iulian Comanescu, pe blogul acestuia din platforma HotNews, numita Criza de brand a presei scrise: unde am greşit?

Majoritatea brandurilor cu reputaţie din presa românească îşi pierd ceea ce au mai bun, dincolo de modul ameninţător cum arată lucrurile dacă ne uităm la cifre şi alte simptome de business.

Scăderea de reputaţie nu înseamnă implozia tirajelor peste o lună, la fel cum orientarea editorială din prezent a “Adevărului”, nu cu totul convingătoare, poate însemna un tiraj considerabil prin artificii de publishing. Dar, pe termen mediu, acest gen de pierdere de status nu e de bine.

Dincolo de climatul economic general, toate cele de mai sus se suprapun peste schimbarea de generaţii din presa românească.

De prin 2007-2008, şefii de gazetă din generaţia pre-1989, adică oameni precum Cornel Nistorescu, Sorin Roşca Stănescu sau Cristian Tudor Popescu (care intră numai biologic în această generaţie, fiindcă nu a făcut presă pe vremea lui Ceauşescu) au dispărut din fruntea redacţiilor.

Cum spuneam şi în alte locuri, în locul lor a venit generaţia din care fac parte, în jurul a 40 de ani, formată după 1989. Pare deci verosimil că o parte din responsabilitatea pentru cele de mai sus, şi pentru altele, ne revine/îi revine acestei generaţii. Cum s-ar repartiza vina pe diferiţii manageri de redacţie, divizii şi altele?

Iulian scrie si despre relansarea Romaniei Libere, intr-un format desenat de Mario Garcia, ca si HotNewsRomania libera va cheltui 2,5 milioane de euro anul acesta in campania de relansare:

Romania libera, ziar care se relanseaza luni, 15 martie, anunta un buget de 2,5 milioane de euro pentru campania de promovare, ce va dura pana la sfarsitul anului. Potrivit reprezentantilor de marketing ai ziarului, contactati de HotNews.ro, campania se va desfasura, cel putin intr-o prima faza, preponderent la TV si radio, dar si in alte medii de comunicare – reviste, outdoor si online.

Cozmin Gusa sustine, intr-un interviu pentru Evenimentul Zilei, sustine ca Imixtiunea oligarhilor a cauzat proiectului anti-Băsescu:

E o regulă: să te bagi doar la ceea ce ştii. În România, oamenii de afaceri cu foarte mulţi bani au ajuns să creadă că s-ar pricepe la orice.

Această imixtiune a celor avuţi, a oligarhilor, ca să folosesc acest termen, în toate domeniile vieţii publice şi în campania electorală, a cauzat proiectului anti- Băsescu.

Pentru că a fost un proiect anti-Băsescu. Sigur, anti-Băsescu şi pro-Geoană. Dar febra acestor oameni, poate frica lor de-al doilea mandat al lui Băsescu, i-a făcut să greşească.

Draga Cozmin, nici nu stii cata dreptate ai atunci cand te enervezi. Cum adica “nu m-am enervat”? Dar ce, am spus eu ca te-ai enervat?

Disputa pe piata domeniilor de web continua, conform Daily Business:

ICI, care detine RoTLD, a publicat miercuri explicatii punctuale, pe fiecare “cap de acuzare” adus de Hostway.

La randul sau, Hostway a reactionat joi acuzand ICI ca “replica adusa nu justifica politicile practicate de institutie si nu ofera rezolvari concrete la problemele aduse in discutie”.

Ungaria se teme ca vine Vantu peste ea, informeaza Ziua Veche:

Avand in vedere situatia financiara tot mai dificila a imperiului media detinut de Sorin Ovidiu Vantu, dupa ce agentia Reuters a solicitat incepera procedurii de insolventa impotriva postului de televiziune Realitatea TV si a agentiei NewsIn, omul de afaceri s-ar putea orienta spre Ungaria, conform unui articol publicat la inceputul saptamanii de agentia de stat MTI, preluat de cotidianul maghiar Nepszabadsag.

Share