home MASS MEDIA, STIRI DESPRE JURNALISTI, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI TVR. Mircea Radu, pe tiră cu Doina Gradea, a ajuns rău de tot

TVR. Mircea Radu, pe tiră cu Doina Gradea, a ajuns rău de tot

Share

Serviciul condus de fosta vedetă Mircea Radu iese la atac: minte și dezinformează angajații TVR.

Ignorând sentințele definitive din Justiție, conducerea Televiziunii Naționale își apără public incompatibilul din fruntea Casei de Producție TVR!

Serviciul Comunicare și Protocol condus de fosta vedetă tv, Mircea Radu, a emis un fel de comunicat de presă cu pretenții de drept la replică față de ultima poziție publică luată de MediaSind.  Vă reamintim că aceasta se referea la răspunsul pe care Agenția Națională de Integritate l-a oferit SRJ MediaSind în legătură cu starea de conflict de interese  stabilită definitiv de Justiție în cazul lui Andraș Istvan Demeter (foto RRA), membru în Consiliul de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune și coordonator cu atribuții de director al Departamentului Casa de Producție din Societatea Română de Televiziune: (Pentru conflict de interese, ANI a solicitat Justiției anularea tuturor actelor semnate de Andraș Istvan Demeter, șeful Casei de Producție din TVR și membru al CA din Radioul Public!)

Stăpânind foarte bine lecția de manipulare a fostei Securități, potrivit căreia „cea mai bună apărare este atacul”, autorii textului vituperează calomnii și amenințări la adresa MediaSind.

Aceleași minciuni sunt repetate cu obstinație, pentru că ei știu de la cei ce i-au învățat „arta manipulării” că enunțurile mincinoase, chiar dacă nu au nici cel mai mic temei real, rostite mereu cu același patos, pot induce o urmă de îndoială în mintea angajaților, în legătură cu credibilitatea sindicatului, dacă neadevărurile sunt repetate în mod sistematic.

Or, asta urmărește conducerea TVR: decredibilizarea singurului sindicat care luptă pentru drepturile salariaților și care are curajul să demaște corupția și abuzul din instituție.

MediaSind militează pentru un management performant care să dea dovadă de transparență decizională, respectarea drepturilor salariaților, respectarea legalității, disponibilitate pentru dialog.

Sindicatul îi cam încurcă socotelile și, de aceea, actuala conducere vrea să-l vadă plecat din instituție. Un sindicat cu membri puțini își pierde capacitatea de apărare a angajaților, nu mai are forță de negociere.

De aceea dezinformează „serviciul de proagandă” al Doinei Gradea, pentru ca să sădească neîncredere față de MediaSind, în rândul sindicaliștilor, iar aceștia să se retragă din organizație.

Un astfel de atac furibund este o dovadă de disperare. Actuala conducere a TVR nu poate nega la nesfărșit evidența legii și a adevărului și, atunci, apelează la arme securiste, lucrând la  decredibilizarea unei organizații care a demonstrat, cu documente din instanță și cu răspunsuri oficiale și competente, că Andraș Istvan Demeter încalcă în continuare legislația română, ocupând funcții cu încălcarea Deciziei nr.3456/08.11.2017 a Înaltei Curți de Casație și Justiție!

Așa cum am precizat în comuncatul de presă din data de 22 iulie 2020, în urma sesizării transmise de Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind și de MediaSind TVR privind starea de conflict de interese care îl privește pe membrul Consiliului de Administrație din Societatea Română de Radiodifuziune și, în același timp, șeful Casei de producție din Societatea Română de Televiziune, constatată de ANI și confirmată prin sentință definitivă de către Înalta Curte de Casație și Justiție, Agenția Națională de Integritate ne-a informat că a solicitat justiției constatarea nulității absolute a actelor juridice și administrative încheiate de către  DEMETER Andras Istvan cu încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese, cauza aflându-se pe rolul Curții de Apel București.

Adoptând aceleași tehnici bolșevice de manipulare, dorind să minimizeze contribuția noastră, Doina Gradea și Mircea Radu susțin că ANI nu l-a acționat în instanță pe șeful Casei de producție al TVR la sesizarea MediaSind, ci pentru că avea o obligație legală!!!

Cu alte cuvinte, conducerea TVR nu contestă faptul că ANI a deschis o acțiune la Curtea de Apel București încercând, astfel, să abată atenția opiniei publice de la subiectul atât de grav aflat în discuție, și anume, anularea actelor semnate ilegal în perioada 11 noiembrie 2017 – prezent.

Precizăm că, așa cum lesne se observă, în comunicatul MediaSind, reclamat de Serviciul Comunicare, nu se face nicio referire la faptul că ANI ar fi acționat în justiție la sesizarea MediaSind. Ceea ce spune comunicatul respectiv e faptul că la sesizarea MediaSind, ANI a oferit informațiile privind acționarea în instanță a lui Andraș Istvan Demeter.

Momentul comic al comunicatului TVR, pentru că are și un astfel de moment, este acela în care autorii lansează acuzația absurdă la adresa unui membru CA, fost membru „marcant” al MediaSind: “MediaSind – care reclamă în prezent incompatibilităţi sau conflicte de interese –  a fost în situaţia în care unul din membri săi marcanţi, reprezentant al salariaţilor în Consiliul de Administraţie al TVR, se afla în stare de incompatibilitate, conform art.4 din Legea 62/2011 a dialogului social”.

Pentru a clarifica această problemă, am solicitat azi, conducerii TVR, să ofere explicații oficiale atunci când face acuzații de tip maniaco-obsesiv.

În încheiere, comunicatul TVR reia obsesiile șefei TVR legate de legalitatea și legitimitatea MediaSind în Televiziunea Română.

Repetăm: toate demersurile noastre din TVR sunt legale și legitime. Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind, așa cum se înțelege clar din denumire, este un sindicat național al jurnaliștilor, care are filială și în SRTV. De altfel,  aceasta chestiune am lămurit-o în  răspunsul, oferit pe larg, în comunicatul din data de 4 iulie, în urma gafei comise de același Serviciu de Comunicare: (Serviciul condus de fosta vedetă, Mircea Radu, „din dragoste” dezinformează opinia publică: Conducerea TVR susține că nu va exista nicio sedință de CA pentru activitatea sefei TVR deși aceasta a fost deja convocată pentru data de 8 iulie!)

O astfel de atitudine agresivă, calomnioasă, menită să sădească ură și dezbinare, promovată sistematic de actuala conducere a TVR în comunicatele sale ar fi fost taxată cu severitate în orice altă țară democratică. Astfel de derapaje ar fi dus la demiterea autorilor, dar și a întregului management.

Precizăm încă odată foarte apăsat că Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind nu se va lăsa intimidat de presiunile șefilor TVR care, fiind susținuți politic, tratează cu aroganță și nesimțire orice avertizare publică venită din partea societății civile.

Totodată, organizația îi asigură pe cei aproximativ 600 de membri din Televiziunea Română că va fi, în continuare, alături de ei, apărându-le drepturile!

Departament Comunicare SRJ MediaSind
București, 24 iulie 2020

Share