home MASS MEDIA Rusia, propagandă pe banii noştri. Guvernul finanțează un site afiliat Sputnik

Rusia, propagandă pe banii noştri. Guvernul finanțează un site afiliat Sputnik

Share

Mai nou, Rusia face propagandă antiromânească pe banii noştri. Guvernul României finanţează un site care este afiliat Sputnik News, organul de presă oficial al Federaţiei Rusiei.

Rusia încearcă cu orice preţ să oprească drumul democratic al României

În timp ce guvernele statelor occidentale fac o prioritate din combaterea propagandei ruseşti, Executivul de la Bucureşti sponsorizează din bani publici site-uri ce răspândesc dezinformările Kremlinului. Grupul ţintă: românii din Diaspora.

Rusia, legată de Ministerul pentru Românii de Pretutindeni

Anul trecut, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni a alocat peste 20.000 de euro pentru susţinerea usd24.ro, un site care copiază toate articolele din publicația rusească Sputnik (varianta în limba română).

Site-ul usd24.ro face parte dintr-o reţea de pagini de internet cu rolul de a prelua şi multiplica temele propagandei ruseşti. Pagini de internet precum us24.ro, stiriapropo.ro, apropo.it sau gzo.ro copiază integral articolele agenţiei ruseşti de ştiri şi le răspândesc pe reţelele de socializare, unde românii sunt mai puţin atenţi la subtilităţile mesajelor. În plus, totul e garantat de Guvernul României, cu semnătură şi ştampilă.

Rusia lucrează poate prin Liviu Beşleagă, un tip cu relaţii în PSD-ALDE

În spatele acestor platforme de ştiri false se află Liviu Beşleagă, un personaj misterios cu legături strânse în coaliţia de guvernare. Beşleagă este şi vicepreşedinte al ONG-ului Coaliţia pentru Modernizarea României, funcţie care, în mod straniu, îi deschide şi uşile mai multor birouri ministeriale.

Bărbatul s-a speriat după discuţia cu reporterul Recorder şi s-a apucat să şteargă toate articolele cu semnătura Sputnik de pe site-ul usd24.ro. Acum, în locul ştirilor de propagandă au rămas doar link-uri invalide, însă textele încă mai pot fi găsite pe site-uri ce înregistrează arhiva usd24.ro (foto), precum şi pe alte site-uri din reţeaua lui Beşleagă.

Ministrul pentru Românii de Pretutindeni, Natalia Intotero, n-a răspuns la solicitările Recorder pentru a lămuri cum a ajuns instituția pe care o conduce să finanţeze dezinformările Kremlinului şi de ce a alocat bani unui site anonim care nu s-a evidenţiat decât prin articole copy-paste.

Citeşte şi
Sputnik, organul de presă a l Kremlinului, o laudă pe Viorica Dăncilă pentru prestaţia sa
Russia Today și Sputnik, finanțate de Kremlin, ''au fost organe de influență și propagandă''. Emmanuel
Rusia continuă testele de vigilenţă, viteză de reacţie şi celelalte la frontiera de est a
Rusia urmăreşte să semene confuzie și să înșele publicul, consideră Eugene Fishel, senior advisor în
Putin consideră că are dreptul să decidă soarta ţărilor vecine şi a altor popoare, fie
Un eveniment actual ne dă prilejul să scriem despre intenţiile pe care le are Rusia
Fostul actant de marcă al societăţii civile din anii 90, Renate Weber, dă declaraţii care
Moscova va răspunde dacă Suedia şi Finlanda vor fi atrase în NATO, considerând că o
Un europarlamentar român sugerează că Rusia duce contra României un război geoclimatic cu dublu substrat.
Adjunctul secretarului de stat american, Wess Mitchell, a declarat la Bucureşti că China şi Rusia
Share