Doina Gradea a avut un partener de afaceri care a primit 65.000 de lei din bani publici

Share

65 450 lei a primit de la instituţia condusă de Doina Gradea, din bani publici, fostul partener de afaceri al șefei TVR, pentru “consiliere juridică specializată în activitatea de management”.

După aproape 2 ani de de procese, Doina Gradea a comunicat oficial MediaSind cuantumul sumei achitate avocatului Alex Dumitrescu pentru consiliere juridică

Președintele –  director general al Societății Române de Televiziune, Doina Gradea, a transmis Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind și filialei MediaSind TVR cuantumul sumei achitate din fondurile instituției contractul de asistență juridică încheiat pentru serviciile prestate de către avocatul Alexandru Dumitrescu prin SPRL Dumitrescu&Dinu: 65 450 lei.

Aceasta  în condițiile în care instituția are în subordine un compartiment juridic format din 10 angajați pentru care a plătit, în același an, 2019, suma de  1.383.408 lei, iar pentru alte case de avocatură 453 477 lei! (amănunte aici: Conducerea TVR a cheltuit abuziv aproximativ 1,3 milioane de euro pentru contracte de asistenţă juridică!)

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind  a depus în data de 9 octombrie 2019, o cerere de chemare în judecată a conducerii Societăţii Române de Televiziune – SRTV, în urma refuzului acesteia de a preciza în ce constau serviciile contractate pentru Televiziunea Română de către casa de avocatură  By The Law – Dumitrescu &Dinu, precum şi care sunt sumele plătite acesteia.

Avocatul Alexandru Dumitrescu, fost consilier al Doinei Gradea, preşedinte-director general al SRTV și fost partener de afaceri al acesteia într-un SRL, a încheiat cu SRTV un contract de asistenţă juridică pentru consilierea directorului general, după cum susţine conducerea instituției în adresa nr. C/672/13.09.2019.

 Însă, aceasta nu a precizat ce servicii anume a prestat fostul consilier şi în ce cuantum, argumentându-se, în mod eronat, că aceste informaţii nu ar intra  sub incidenţa Legii nr. 544/2001:

 “SRTv a încheiat un contract de asistență juridică cu SPRL Dumitrescu și Dinu având ca obiect activități specifice Legii nr. 51/1995 de acordare de consultanță juridică specializată în activitatea de management a Directorului general al SRTV” – se arată în răspunsul semnat de şefa TVR.

 Precizăm că potrivit OUG nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare si completare a unor acte normative, “autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome care au în structura organizatorica personal propriu de specialitate juridica nu pot achizitiona servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare.”

După încheierea contractului cu SRTV, avocatul Dumitrescu a intrat, cum se spune, „în pâine”, publicând pe pagina sa de FB tot felul de acuzații nefondate și intoxicări referitoare la legalitatea funcționării MediaSind în TVR.

Constatând că banii publici sunt folosiţi în războaiele personale ale şefei TVR împotriva MediaSind, am solicitat explicaţii oficiale Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale care a demontat diversiunea avocatului Dumitrescu.

Astfel, în răspunsul nr. 105/IM/07.08.2019, Ministerul Muncii a confirmat legalitatea funcţionării filialei MediaSind TVR în Televiziunea Naţională, precum şi legitimitatea organizaţiei de a-şi apăra drepturile membrilor din această instituţie publică de presă. (amănunte aici MinisterulMuncii demontează diversiunile conducerii Televiziunii Române!

Potrivit informaţiilor apărute în presă şi confirmate (amănunte aici), relaţia Dumitrescu- Gradea este una mai veche, cei doi fiind parteneri de afaceri într-o firmă media, iar  în ceea ce priveşte competenţa şi conduita profesională a fostului consilier PDG, Raportul privind libertatea de exprimare în 2018 a Active Watch este concludent:

 Din Concluziile Comisiei de Etică din SRTV reiese și modul în care consilierul PDG, avocatul Alexandru Dumitrescu, se raportează la activitatea jurnalistică din Televiziunea Națională, asupra căreia își permite să facă aprecieri.

În acest document  se arată că Alexandru Dumitrescu consideră anormal demersul lui Dragoș Pătraru de a „face anchete într-o instituție publică”, în condițiile în care calificarea sa este de realizator al unei „emisiuni de divertisment”.

Mai mult, în concluziile Comisiei de Etică se notează: „comentând cazul ipotetic evocat de dl Pătraru al unei «presiuni» exercitate asupra sa în privința conținutului emisiunii, dl Dumitrescu a susținut că nu se poate vorbi de «presiune la adresa unui jurnalist», întrucât realizatorul Starea Nației are calitatea de «partener de business» al TVR; în replică, dl Pătraru a atras atenția că are încheiat cu TVR un contract de drepturi de autor ca jurnalist, ceea ce înseamnă că are ca prioritate slujirea interesul public”.

Atitudinea  dictatorială  a şefei TVR, Doina Gradea, a fost de fiecare dată criticată în repetate rânduri de către organizaţiile naţionale şi internaţionale ale lucrătorilor din mass-media, care au  protestat şi au cerut  Parlamentului de la Bucureşti să o demită de urgenţă de la conducerea instituţiei (vezi aici Federația Internațională a Jurnaliștilor și UNI Global Union susțin toate protestele pentru demiterea șefei TVR!!). 

Pentru a stopa astfel de comportamente ciocoiești față de angajați și pentru a pune capăt abuzurilor Doinei Gradea și ale camarilei sale, susținem ferm demiterea actualei conduceri a Televiziunii Naționale și numirea unor profesioniști care să aibă respect față de instituție, de cetățeni și de angajați.

Precizăm că în acest proces Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind a fost reprezentat de casa de avocatură coordonată de av. Dan Iordache.

Departament Comunicare MediaSind TVR
Bucuresti, 5 mai 2021

Share