Cum era mai bine? In curte la Burci sau cu Ghita argat?

Share

Atunci cand am aflat ca Cristian Burci ar fi cumparat grupul de presa al lui Sorin Ovidiu Vantu nu m-am mirat foarte tare. Nu ma asteptam ca Vantu sa gaseasca vreun cavaler pe cal alb care sa ii cumpere grupul de presa. In Romania nu prea sunt astfel de cavaleri care sa aiba cati bani cere unul ca SOV.

citeste si: Asesoft a preluat managementul grupului Realitatea Media (Mediafax)

Pe de alta parte, in acest moment nici un cumparator de societate de facut presa nu va fi din categoria celor care vor sa faca presa, ci din a celor care vor sa aiba putere economica si, indirect sau direct, politica.

citeste si: Sorin Freciu: Asesoft se obligă să plătească toate datoriile Realitatea Media (Mediafax)

Cristian Burci este exact din aceasta categorie. Prima TV, fosta Amerom, a fost facuta de Burci pe cand era bratul inarmat media al lui Miron Mitrea, pe cand Miron Mitrea, ca ministru al Transporturilor, finanta aceasta televiziune la greu si fara nici o jena.

citeste si: Sebastian Ghiţă: Asesoft va prelua 80% din profitul Realitatea Media (Mediafax)

Pe acest subiect, cititi mai mult in Armaghedonul Media (I).

Cine rasufla usurat ca in sfarsit bietii angajati Realitatea Media isi vor lua banii se insela. Oarecum, pentru ca totusi Burci are un istoric de dispute sindicale, in finalul carora a dat sporurile pe ramura si conflictul a fost aplanat.

Practic, cu Burci ar fi fost o prelungire a existentei postului, dar nu se stie pentru cat timp. Cand a cumparat de la Peppino Rossi Radio Contact, Cristi Burci a acoperit cu vopsea alba lavabila peretii plini de delfini albastri a radioului si a trantit limbi mari si rosii, cascate larg, pe toti peretii, precum sigla postului Kiss FM.

Burci este un tip care nu a sarit niciodata insa prea tare calul, dar a facut destule. Iar viata omului simplu de la Realitatea Media nu ar fi fost mult mai usoara si nici mai simpla.

In schimb, cu Ghita de la Asesoft lucrurile stau altfel. Noi ii dedicam aceasta piesa, croita special pentru domnia-sa:

Trecand acum peste acest amanunt reconfortant si lipsit de importanta: managementul Realitatea Media, daca Vantu ramane patron, nu-si va schimba cu nimic politica cretinoidal-schizofrenica de a da dimineata, la pranz si seara in Basescu.

Mai ales ca Asesoft, ce detine o echipa de baschet foarte buna in Ploiesti si, mai nou, a scos din groapa Flanco, este sponsor PSD, asa ca sponsorul si cu mentorul se inteleg foarte bine. Pare a fi mai curand o mana de ajutor primita la timp de Vantu ca sa ne mai oboseasca o vreme cu prezenta sa in mass-media.

Banii noului manager Realitatea (Jurnalism Online)

Cum vine asta: 80% din profit se duce la Asesoft, iar Vantu e patron! Ce patron accepta o asemenea bazaconie? Raspuns corect: nici unul. Am impresia ca deja SOV nu mai este patron la Realitatea Media si ca se repeta povestea din Republica Moldova, cu Publika TV, unde, dupa luni si luni de zile in care nimeni nu mai intelegea cine Dumnezeu alimenteaza cu bani statia, ca SO Vantu nu mai are parale, s-a vadit ca in spate era Plahotniuc.

Adica, defapt, cine este acest Plahotniuc si interesele cui le reprezinta el? Ai cui sunt banii lui? Cine investeste, ori, mai bine zis, ce investeste in televiziunea de tampit romanii dintre Prut si Nistru?

Poate ca astfel ne vom da seama ce anume investeste in trustul Realitatea Media, de tampit romanii din Romania, ca Vantu nu mai are de multicica vreme cocobauri. Si un lucru este clar: in spatele acestor posturi exista o vointa de neclintit, incredibil de puternica si de bine directionata pentru debarcarea presedintelui, de parca acesta ar fi un dusman personal a ceva.

A ceva mai mare decat un prapadit de escroc, care si-a sifonat bani prin paradisuri fiscale, impreuna cu gasca lui de infractori.

Ca sa nu mai pomenim decat asa, in treacat, despre momentele de tip Nastratin Hogea pe care le provoaca Vantu, atunci cand, la distanta de numai cateva zile, declara ba ca a primit 50 de oferte de achizitie, ba ca acestea cincizeci sunt numai noua…

Daca nu gaseste un cumparator, Realitatea Media e pe targa. Iar aceasta pentru ca, in acest moment, nu baliverne de-astea, ca politica de personal, selectia valorilor etc. sunt cu adevarat importante, ci tocarea minciunilor, cu orice pret, pe sticla, indiferent daca la iesirea cu sut in fund a angajatilor din institutie exista un melc pentru tocat carne sau un batator de snitele.

Indiferent cine lucreaza in aceste oficine de intoxicare, cine scrie, cine citeste stirile, cine face frumos, cine injura, cine horcaie. Important este cat de eficient manipuleaza.

Share