Audienţa presei româneşti, în scădere

Share

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, scăderi ale audienţelor faţă de livrarea de date anterioară, piaţa de presă fiind, însă, fluctuantă, conform ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă pentru perioada ianuarie – decembrie 2010.

foto: bunoiu

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în perioada 18 ianuarie – 19 decembrie 2010, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost per ansamblu în scădere. Mai precis, piaţa totală de presă scrisă a pierdut 3% dintre cititori.

Conform SNA, trustul cu cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul presei scrise este Adevărul Holding (23%), urmat de Ringier România (13,5%), Editura Intact (12,2%), Burda (10,7%), Sanoma Hearst (8%), Mediafax Group (7,3%), CanCan Media (4%), iar restul de 21,3% din piaţă revine altor publisheri, cum ar fi Edipresse, Societatea R etc.

Trendul crescător a fost înregistrat de mai multe publicaţii de pe piaţă, cum ar fi The One (+4,5%), Gândul (+2,3%), BBC Top Gear (+13,1%), CanCan (+5,1%), Oblique TV Magazin (33,1%), Adevărul de seară (10,4%). Totuşi, majoritatea publicaţiilor au înregistrat scăderi ale audienţelor… citeste tot pe Mediafax

Share