home MASS MEDIA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI Antidezinformare marca RTV. 5. Comentariile la postări

Antidezinformare marca RTV. 5. Comentariile la postări

Share

Ideea crocodililor de presă de la RTV, să se rebranduiască România TV, este o probă de impostură. Ca să faci aceasta (să pui numele ţării tale în titulatura televiziunii) trebuie să ai statură profesională.

simplentertainment

Spun aceasta având în vedere ce cretinisme citesc în acest text consternant, de pe o pagină care seamănă cu o avertizare de la browser că website-ul este virusat. Este, virusul intră în creierul cititorului, care înţelege prostii despre presă, jurnalism şi jurnalişti. Bine că deocamdată crocodilii nu au audienţă.

Deci, care sunt, în viziunea reteveilor de presă, regulile informării corecte prin mass-media online? Le dezbatem pe rând. Vom comenta la fiecare în parte, încercând să restabilim realitatea meseriei de jurnalist.

Textul de presă şi comentariile la acesta

Fă-ţi timp şi aruncă un ochi şi peste comentariile cititorilor de la articolul respectiv. În multe cazuri, cei care comentează sunt oameni destul de bine informaţi, care sesisează dezinformarea.

E la mintea cocoşului că astfel orice jurnalist care scrie bine documentat, argumentat, profesionist poate să ajungă să fie contestat de orice sicofant costumat în haine anonime, prezent pe Internet, care profită de slăbiciunea cititorului tipic pentru discursul facil, lipsit de profunzimi.

• Antidezinformare marca RTV. 1. Surse
• Antidezinformare marca RTV. 2. Veridicitatea informaţiei
• Antidezinformare marca RTV. 3. Pamfletul
• Antidezinformare marca RTV. 4. Titlul. Textul stirii. Ştirea de presă

Dar aceasta este numai o constatare de suprafaţă, pe care o poate face oricine. Important este altceva.

Niciodată un neprofesionist în presă, ori un profesionist al diversiunii, costumat în haine anonime, pe Internet, nu trebuie lăsat să desfiinţeze un jurnalist serios.

Pentru ca acest lucru să nu se petreacă niciodată, publicaţiile electronice trebuie să găsească metode de oprire a acestor intoxicări. O soluţie este filtrarea comentariilor de către un moderator plătit pentru acest lucru.

Scopul nu e cenzura, chiar dacă mai mult ca sigur anonimii diversiunilor vor striga sus şi tare că este cenzură. Scopul este păstrarea Internetului curat măcar la un articol scris de un jurnalist.

Ori, cei de la RTV exact aceasta fac: nu numai că nu inhibă diversiunile şi intoxicările din comentarii (probabil că sunt obişnuiţi cu vremurile când armaghedoanele lui Vântu şi articolele despre el din presa liberă de vânţi erau puse în comentarii şi aveau rol profilactic), dar îi mai şi îndeamnă pe cititori să ia aminte la acestea.

(va urma)

Share