De ce sunt peste Realitatea TV Turcescu şi Banciu

Share

Primul caz

– cel al emisiunii lui Robert Turcescu de pe B1TV, este un exemplu despre cum un talk-show bine făcut poate să căştige în timp credibilitate şi audienţă.

agenda

“Sub semnul întrebării”, emisiunea moderată de Robert Turcescu, a înregistrat acum două seri, pe targetul 18+ Urban, o cotă medie de piaţă de 2,4%, în timp ce Realitatea TV obţinea pe acelaşi segment orar o medie de 2,3%. Pe targetul comercial 18 – 49 de ani, în intervalul 20.00 – 22.00, mediile de share au fost de 0,7% pentru B1TV, respectiv 0,5% pentru Realitatea TV.

În mediul urban, 119.000 de telespectatori au urmărit “Sub semnul întrebării” şi 116.000 s-au uitat pe postul concurent, Realitatea TV.

Trebuie să spun că nu am fost de acord cu formatul acestei emisiuni, atunci când am văzut primele ediţii. Turcescu se pronunţase anterior de mai multe ori contra aşa-numitelor “şezători cu public”, televizate de Realitatea TV, acum prezente şi pe RTV.

Într-un interviu, Robert explica faptul că creierul telespectatorului român este acum setat astfel, că nu mai poate urmări o discuţie mai lungă de 20 de minute, indiferent de subiect. Astfel se explică faptul că realizatorul de televiziune schimbă subiectul cam o dată la 20 de minute.

Pe de altă parte, există emisiuni făcute de Robert efectiv reuşite şi captivante, fiind simultan şi echidistante, şi corecte faţă de telespectator, în timp ce altele, inevitabil, au perioade de verbozitate şi lipsă de coerenţă, când toţi invitaţii din studio vorbesc în acelaşi timp (evident, pentru că sunt prea mulţi) şi nu se mai înţelege nimic.

Cu totul alta 

este situaţia emisiunii lui Radu Banciu, care în acelaşi timp primeşte amendă de la CNA pentru limbaj licenţios şi doboară recorduri de audienţă. Nu tot ce are audienţă ridicată poate fi pus însă pe sticlă.

ZPN

Ca să ne exprimăm ca Banciu, omul a dat mure în ultimul timp la câteva persoane publice din România. Ceea ce este interzis de lege, evident.

În audienţa ridicată a fostului jurnalist sportiv, corealizator al unui talk-show radio controversat pe SPT FM, “11 metri”, se adună pegra urbană, care nu are nevoie de argumente logice, ci de răspunsuri simple, directe, la ura proprie în stare brută, amestecată cu oameni frustraţi, care nu sunt interesaţi de diferenţa dintre înjurătură şi presa adevărată şi acceptă grosolăniile lui Banciu.

Toată această audienţă este extrem de eteroclită şi seamănă, ca structură, cu aceea a lui Mircea Badea, cu emisiunea sa “În Gura Presei”.

Faptul că un astfel de program, croit să bată concurenţa – în primul rând emisiunea lui Badea de la Antena 3, nu ne bucură. Tot acum două seri, pe segmentul de public 18 – 49 de ani, “Lumea lui Banciu” a obţinut o cotă de piaţă de 1,5%, iar pe acelaşi interval orar “Prime Time News” de la Realitatea TV a înregistrat o medie de 1.4%.

Se observă că ambele emisiuni rivale au avut audienţe mai mici decât emisiunile rivale de pe precedentul segment orar, la care ne-am referit anterior. Corect este să spunem însă că la ora la care Banciu are emisiune audienţa generală scade pe televiziuni.

~Sursa datelor: GFK Romania, © ARMA Data SRL~

Share