Ponta cosmetizează eşecul de la CFR Marfă dând vina pe Băsescu

Share

Guvern: Neformularea unei poziţii a CSAT va bloca privatizarea CFR Marfă

CFRMarfa“Neformularea unei poziţii a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) în cazul contractului de privatizare a CFR Marfă se va finaliza prin blocarea privatizării, afirmă Guvernul. În plus, lipsa unei poziţii a CSAT va duce la instituirea unui management privat şi restructurarea companiei”

Odată cu repetarea, într-o altă variațiune, a “poveştii de succes” de la Oltchim, Victor Ponta este conştient că preţul politic pe care îl va plăti acum cu CFR Marfă va fi mult mai mare.

Impactul insolvenţei Oltchim era într-o regiune monoindustrială (Râmnicu Vâlcea şi vecinătăţile). Impactul electoral era localizat la un judeţ, plus deficitul de imagine, plus reverberaţiile temporale, generate de concedierea treptată a salariaţilor, pentru ca şocul intrării în insolvenţă a Oltchim să fie atenuat.

citeşte şi: De ce dă Victor Ponta CFR Marfă în parohia lui Traian Băsescu

De data aceasta, discutăm despre una dintre cele mai bine organizate caste funcţionăreşti şi muncitoreşti din România: feroviarii. Ceferiştii au printre ultimele sindicate puternice din ţară, foarte bine organizate şi coezive. Aria de difuzare a ceferiştilor este naţională, nu locală. Impactul restructurării CFR Marfă va fi mult mai mare.

Aşa că USL ticluieşte soluţii de propagandă politico-mediatică, pentru a-l scoate vinovat pe Băsescu pentru eşecul privatizării CFR Marfă, în timp ce realitatea este că astfel USL dovedeşte că ştie să facă în România un singur lucru: reformă prin insolvenţă.

În aprilie anul trecut, când a ajuns la putere primul cabinet Urmează Sărăcie Lucie, eram în detentă economică, iar FMI şi BM ne dădeau drept exemplu, dimpreună cu Comisia Europeană, ca model de ieşire din criză.

La finalul ciclului negru al acestui tip de “reformă”, practicat de USL, dacă nu se întâmplă vreo minune, vom fi probabil la pământ.

Share