Taxa auto redivivus! Si totusi, guvernantii nostri continua sa ma surpinda. Ma asteptam sa incerce sa trimita in Parlament un proiect de lege, prin care toate masinile sunt taxate pe acelasi criteriu si sa incerce sa umble la criterii. Sa malformeze astfel grila de taxare.
Ma asteptam sa incerce sa strecoare in textul legii anumite exprimari ambigue, care sa legitimeze diferite posibilitati de a nu se intampla inevitabilul: concurenta veritabila pe piata auto din Romania.
Taa auto, metoda grosieră
In loc de aceasta, ei au ales o metoda mult mai grosiera (ca sa ma exprim elegant): pur si simplu, masinile Euro 4 si 5 vor fi taxate la emisia de CO2 la teava de esapament, iar celelalte vor fi taxate dupa vechea regula, ba chiar mai drastic.
In primul rand ca masini Euro 5 inca nu se fabrica. Noua generatie de standarde Euro 5 va intra in vigoare de anul viitor, ceea ce dovedeste ca, atunci cand le sta capul la prostii, baietilor astora le merge mintea sa gandeasca-n perspectiva, in schimb cand este vorba despre noi, fraierii care, cu totul intamplator, traim prin tara asta, nema perspectiva, nema parale, nema voda
Tot nu e mediu concurenţial echitabil
In al doilea rand ca, din punctul meu de vedere, si daca prin noua metoda de taxare se va ajunge la niste taxe achivalente cu cele care ar trebui sa fie, ca nivel, corecte, mediul concurential tot nu este echitabil, pentru ca criteriul de taxare nu este acelasi pentru toate autovehiculele.
Cred ca si de data aceasta Comisia Europeana va spune „niet” noii formule de taxare. Pana la urma, imi pare rau ca ne fac de ras niste tipi care nici macar nu au legatura cu felul cum suntem noi, oamenii normali, cu doua maini, doua picioare, alte accesorii si minte normala. O minte normala c are nu se gandeste la magarenii, magarisuri si magarituri de acest gen…