Raportul Freeex. Libertatea presei în România 2012

Share

În 2011, agravarea condițiilor economice din piața de media a adus cu sine fenomene specifice – publicații închise, disponibilizări, reduceri salariale, conflicte de muncă.

Fragilitatea economică a industriei a vulnerabilizat și mai mult redacțiile. Aflate sub o presiune economică dură, acestea au fost tot mai dispuse la compromisuri, cu consecințe grave asupra conținutului editorial, aflat într-o continuă și accentuată degradare.

Calitatea actului de management a lăsat de dorit, managerii de presă nereușind să găsească soluții economice de redresare atunci când încasările din publicitate au scăzut, iar investițiile patronilor au secat.

Adeseori, soluțiile găsite au presupus sacrificarea actului jurnalistic, fie în favoarea clienților de publicitate, fie în favoarea finanțatorilor sau sponsorilor ale căror interese economice sau politice s-au impus în fața celor profesionale.

descarcă aici Raportul Freeex 2012 în format pdf

citeşte aici Raportul Freeex 2012 online în format pdf

Share