home EUROVISION, EVENIMENT Ne vedem cu Marina Almasan. La Eurovision

Ne vedem cu Marina Almasan. La Eurovision

Share

Fundalul sonor asigurat de Andrei Tudor Band. Se putea sa nu profite familia Tudor si de aceasta ocazie?

Editorialul cu care se deschide emisiunea este o colectie de platitudini, dintre care ne atrage atentia: “… sa alegem nu ceea ce ne place noua, ci ceea ce credem ca le-ar placea altora”.

Aceasta este prima mistificare si manipulare tipica competitiei nationale Eurovision: in realitate, trebuie sa alegi ce iti place, nu sa-ti contorzionezi gandirea, alegand ceea ce crezi ca le-ar placea altora, pentru ca esti subiectiv si ai sanse mari sa alegi aiurea.

Aflam, de exemplu, ca la deschiderea plicurilor “aveau presa de la Adevarul”, care, fiind partener al competitiei, este clar ca, daca s-au facut manarii, nu a suflat o vorba si s-a ospatat din aceste manarii. Presa dependenta de organizator = suspiciuni de aranjamente. Incepe prezentarea pieselor finaliste.

Alexandra Ungureanu, cu “Crazy”, are o piesa banala, de club, un electro dance care nu-mi spune nimic, absolut nimic, cantabila, care suna bine, dar bazata absolut numai pe locuri comune muzicale extrem de tocite in lumea comertului cu voci si sunete in care traim.

Zero, cu “Lay Me Down”, se pastreaza la nivelul prestatiei bune de anul trecut, cu acelasi gen de neo-pop-rock tipic britanic. Baietii astia canta frumos, au voci frumoase si instinct muzical.

Pasager, cu “Running Out Of Time”, sunt buni. Solistul are o voce care musca placut. O surpriza pozitiva. Piesa este un soft-rock tipic. Desigur, si la Zero, si la Pasager se simt aceleasi locuri comune si faptul ca ai nostri cantareti sunt emuli ai deschizatorilor de directii stilistice din Occident.

Ceea ce este evident e ca nu vom auzi aici, in aceasta emisiune, vreo voce critica. Este un mare defect. In schimb, il vedem pe mare specialist in muzica Alexandru Catalan, ajuns in juriul preselectiei pe vehiculul partenerului media Adevarul Holding, cu barba lui de preot ortodox si discursul lui obscur.

Nu lipseste nici teleastul Grigore Cartianu. Deja nu mai exista lucruri la care sa nu se priceapa: sportul este natura sa, politica a invatat-o inca din copilarie, la maturitate s-a exersat in a deveni expert in ale Revolutiei Romane, iar acum ne arata veleitati muzicale. Sunt curios daca stie gama diezilor. Cartianu sustine ca piesele sunt expuse pe website. Hai, mai Jimmy, chiar asa?

Ovi & Paula Seling, cu “Playing With Fire” este o melodie sub valoarea interpretilor, care canta amandoi exceptional, cu mare pofta si antren. Am impresia ca este un cantec care o sa-mi placa mai mult, pe masura ce o sa-l ascult. Dumnezeule, oamenii astia doi chiar canta amandoi in direct si se acompaniaza tot live la pian. Frumos!

Lora & Sonny Flame, cu “Come Along”. Si comentariul lui Madam Almasan, dupa ce i-a prezentat: “Suntem in Romania, oare?”. Raspunsul meu ar putea fi, de exemplu: “Si te oftici?”. Melodia este o combinatie de semi-manea cu folk balcanic si dance pentru care nu am organ si care navigheaza pana la rap, pentru a pune in valoare veleitatile lui Sonny. Iarasi, piesa foarte slaba, de club, care probabil ca va fi destul de ascultata la vara, in “Megadiscoteca Tineretului” din Costinesti.

Luminita Anghel, Tony Tomas & Adrian Piper, cu “Save Their Lives”. Melodie frumoasa, dar, dupa debutul expozitiei lui Tony, apar in spate niste chitari, care sunt aiurea armonic si dau impresia de parca cuiva i-ar fi sunat telefonul mobil in timpul piesei. Pacat de piesa, ca are probleme de instrumentatie. In plus, este o piesa cu un acompaniament extrem de zgomotos si care in acelasi timp nu stoarce la maximum veleitatile fabuloase ale interpretilor. Numai Mihai Traistariu mai lipsea aici!

Calin Geambasu: “Nu am avut de unde sa alegem”. Ca sa nu se spuna ca scot din context: Din cauza ca nu am avut de unde sa alegem, s-au strecurat si voci care ne vor crea emotii si nu stim cum vor canta live, a spus Calin.

Paula Seling & Kamara, cu “It’s Not Too Late”, incearca o combinatie de balada pop cu hip-hop francez care, din punctul meu de vedere, este un esec. Unul care ii da prilejul lui Andrei Tudor sa participe si la finala aceasta. Nu ajung doar bunul simt, impostatia, ambitusul si stiinta muzicala ale Paulei Seling.

Lucia Dumitrescu, cu “See You In Heaven, Michael”, sigur are o interpretare absolut perfect, pentru ca are acea voce minunata pe care i-o cunoastem foarte bine. Si cu care ridica mult piesa. Care este putin desueta, un disco de la interpretii occidentali cu coafuri cu creasta de la jumatatea anilor ’80, amestecat cu tendinte spre muzica lui Michael Jackson. Dincolo de acestea, piesa este banala. Pacat de cultura de voce feminina!

Razvan Krivach, cu “Jackpot”, o face pe paiata trasa de sfori, fara sa comunice nimic muzicala. De aceea il place Dida Dragan. I-a dat zece? Cred ca stiu de ce: ii aminteste de cum s-a tavalit ea in Europa pentru Eurovision, cand a mers in locul lui Laurentiu Cazan. Razvan Krivach are o voce foarte interesanta, are potential. Sa si-l foloseasca, pentru ca de la o vreme a luat-o pe un drum funky-disco din care nu mai intelegm nimic. Absolut nimic.

Tina G, cu “Love Is War”, nu ma mai impresioneaza deloc, fata de anul trecut, cand a beneficiat de o piesa excelenta a lui Cornelus Ilie. Melodia de anul acesta este buna pentru discoteca si va face cariera in acest gen de localuri de distractie estivala sau nu. La Eurovision, este una dintre piesele foarte bine interpretate de o cantareata buna, dar cam atat.

Lulu & The Puppets, cu “Searching For Perfect Emotion”, foloseste, ca prezenta scenica, niste papusi care aduc aminte de un celebru hit al celor de la Dire Straits. Solistul are o voce buna si piesa este cam pe linia celei a baietilor de la Zero si a celor de la Pasager, poate mai frumoasa, mai ardenta.

Anda Adam & Connect, cu “Surrender”, o piesa odioasa, nu poate onora cu prezenta, lucru pentru care chiar ne bucuram. Cred ca ea este maimuta urlatoare, de care vorbeam, din finala.

Catalin Josan, cu “Round Around”, are o piesa frumusica, cantabila, cu un refren care prinde si post-refren de muzica populara atractiv, dar ma intreb cum va reusi sa cante asa live, simultan agitandu-se cum o face acum, in studio.

Hotel FM, cu “Come As One”, imi face aceeasi impresie excelenta pe care am avut-o la inregistrare. Eu sunt acum convins ca aceasta este cea mai buna melodie din finala Eurovision Romania 2010 si favorita la castigarea primului loc. Excelenta si luminoasa prezenta scenica!

Alexa, cu “Baby”, are onoarea sa cante o piesa pe text de Maria Renee Sanchez Ramos Santana, despre care pot sa spun ca este mai frumoasa decat o poate interpreta fata din concurs. Un latino-disco, in care se vede sangele de Santana, evident, paradoxal, la compozitorul Mihai Alexandru si pe care as vrea sa-l vad interpretat chiar de nepoata marelui muzician.

Dalma, cu “I’m Running”, arata in continuare aceeasi voce excelenta si piesa, un electro-dance, este de impact, dar, exact cand trebuie sa-si dea drumul la aripi, se opreste din zbor si o ia de la capat, creand o senzatie destul de ciudata, din punctul de vedere al logicii muzicale. Insa aici se vede bine de tot mana lui Cornelus Ilie.

Ordinea intrarii in concurs a fost trasa la sorti in timpul emisiunii. Iarasi trebuie sa remarcam, asa cum am mai facut-o, dovezile de transparenta date anul acesta de organizator, pe de o parte, palmand pe de alta parte alte lucruri.

1. Razvan Krivach, “Jackpot”

2. Luminita Anghel, Tony Tomas & Adrian Piper, cu “Save Their Lives”

3. Ovi & Paula Seling, “Playing With Fire”

4. Dalma, cu “I’m Running”

5. Alexandra Ungureanu, “Crazy”

6. Pasager, “Running Out Of Time”

7. Lora & Sonny Flame, cu “Come Along”

8. Hotel FM, “Come As One”

9. Zero, “Lay Me Down”

10. Lucia Dumitrescu, “See You In Heaven, Michael”

11. Paula Seling & Kamara, “It’s Not Too Late”

12. Lulu & The Puppets, “Searching For Perfect Emotion”

13. Anda Adam & Connect, “Surrender”

14. Tina G, “Love Is War”

15. Alexa, “Baby”

16. Catalin Josan, “Round Around”

Citeşte şi
Cata prestanta, cata respectabilitate are concursul national Eurovision Romania? Dupa ce ne dam seama de
Tanti Marina ne pregateste o editie la care momentele cele mai importante vor fi camuflate
Paula Seling si Ovidiu Cernauteanu au acordat un interviu pentru EscTime despre participarea lor la
In grupul destul de numeros de melodii foarte frumoase, dar cu diferite probleme structurale sau
Vunk & Lora, "Prima noapte", o melodie superba, ar fi putut sa castige editia nationala
Scandalul privind prezenta sau absenta unui al doilea compozitor norvegian la melodia "Playing With Fire"
In acest moment, TVR, organizatorul Eurovision Romania 2010, ar trebui sa descalifice cernauteanul farsor pentru
Zilele acestea am vorbit cu un prieten, care mi-a marturisit ca el crede ca Eurovision
TVR trebuia sa lase macar o emisiune in care concurentii sa cante live, pentru a
Primii concurenti sunt, de data aceasta, avantajati. Faptul ca votul incepe de cand se aude
Share