home DIVERSE Importanta magneziului pentru sanatate

Importanta magneziului pentru sanatate

Share

Magneziul este un mineral important pentru organismul uman. Este al doilea cel mai abundent element in celulele umane. Fara magneziu corpul nu ar produce energie, nu s-ar ajusta colesterolul produs si eliberat in fluxul sanguin, iar muschii ar fi intr-o continua contractie.

In celulele corpului, magneziu indeplineste sute de functii. Joaca un rol important in peste 300 de reactii enzimatice din organismul uman.  Magneziu regleaza sistemul muscular si nervos, tensiunea arteriala si consolideaza sistemul imunitar.

Corpul unui adult contine in medie in jur de 25 de grame de magneziu. Este important sa iti faci analizele si sa urmaresti nivelul de magneziu din corpul. Deficitul de magneziu poate crea o serie de probleme de sanatate, dupa cum mentioneaza si blogul biod.ro

Importanta magneziului pentru sanatate

S-a demonstrat ca magneziul joaca un rol vital in prevenirea unor boli cum ar fi:

  • Osteosporoza – stim deja ca sanatatea oaselor depinde de nivelul de calciu din organism.Totusi s-a demonstrat ca si magneziul are un rol esential in acest scop. Magneziul ajuta la imbunatatirea sistemului osos, atat direct cat si indirect. Reglareaza nivelul din corp a doi nutrienti importanti pentru sanatatea oaselor: calciu si vitamina D.
  • Anxietatea si depresia – cercetarile au demonstrat o legatura indirect proportionala intre magneziu si anxietate sau depresie. Se pare ca nivelul de magneziu joaca un rol esential in tulburarile sistemului nervos. Un nivel adecvat de magneziu in organism poate trata anxietatea si depresia
  • Diabetul de tip 2 – magneziu controleaza nivelul glucozei din sange. Astfel, o dieta bogata in magneziu scade riscul aparitiei de diabet de tip 2
  • Sanatatea cardiovasculara – s-a demonstrat ca magneziu are un rol important in sanatatea inimii. Deficienta de magneziu poate creste riscul ca o persoana sa sufere de boli cardiovasculare. Persoanele care primesc magneziu la scurt timp dupa un atac de cord au un risc mai mic de mortalitate.
  • Migrenele – persoanele care au migrene pot avea un nivel scazut de magneziu in corp. S-a demonstrat ca luarea unei doze de 400-500 mg de magneziu pe zi este o metoda sigura pentru tratarea durerilor de cap.
  • Sindromul premenstrual – administrarea de suplimente de magneziu cu vitamina B6 poate imbunatati simptomele sindromului premenstrual. Magneziul ajuta la reducerea crampelor, balonarii, sensibilitatea sanilor si indispozitiei.

Surse naturale de magneziu

In natura magneziul se gaseste sub diferite forme:

  • Clorura de magneziu este o forma de magneziu usor accesibila. Este solubila in apa, fiind stfel usor absorbita de organism. Se regaseste in mod natural in apa de mare. Sarea de mare contine clorura de magneziu.
  • Magnezit (carbonat de magneziu) se regaseste in sarea de roca
  • Magneziu vegetal regasit in fructe si legume. Multe alimente contin niveluri ridicate de magneziu. Legumele verzi, nucile si semintele, cerealele integrale sunt cateva dintre alimentele bogate in magneziu.

Suplimentele de magneziu

Daca ai deficit de magneziu cel mai bine este sa iti schimbi stilul de alimetatie. Adopta o dieta sanatoasa, echilibrata, bazata pe alimente care sa iti asigure nivelul zilnic necesar de magneziu.

Daca nu reusesti sa obtii din dieta ta zilnica suficient magneziu, medicul iti poate recomanda sa iei suplimente de magneziu sub forma de pastile.Totusi, ar fi bine sa pastrezi aceasta alternativa ca un plan de rezerva.

Share