home EUROVISION, EVENIMENT EUROVISION SUEDIA Live commentary a doua semifinală

EUROVISION SUEDIA Live commentary a doua semifinală

Share

Iată că în această seară ne vedem din nou, pentru a comenta împreună a doua semifinală Eurovision. În această semifinală, vor vota şi nu vor participa la competiţie finalistele Germania, Franţa şi Spania. Cele mai bine plasate 10 ţări vor intra în finală.

Să vedem ce ne rezervă realitatea interpretărilor live, pentru că ambele semifinale par să fie îngălate în mediocritate şi locuri comune şi numai câteva piese concurente mi-au atras atenţia în mod deosebit.

01. Letonia, PeR – „Here We Go”

O piesă simplă, cu o temă tipică rock-ului anilor 90, bazată pe o temă simplă, repetitivă. Melodia este domina de tendinţele comerciale ale acestor ani, nu are pic de originalitate, cei doi băieţi simulează că evoluează în faţa un unui public care a mai ascultat încă zece ani acest mare hit… care defapt este un fâs arhivehiculat, ca temă melodică şi modalitate de abordare artistică.

02. San Marino, Valentina Monetta – „Crisalide (Vola)”

Ei, acum să vedem ce va învinge, live-ul, cu metehnele sale, ori efectul muzical maxim spre care tinde masterizarea. Valentina începe prost, falsând chiar de pe primul sunet acut emis, apoi cântă bine. Cântă foarte bine fata asta. Melodia are o construcţie cu două secţiuni, a doua mai mişcată, cu modulaţie un semiton în sus. Cred că că este la nivelul arderii piesei Alionei noastre din prima semifinală.

03. F.Y.R. Macedonia, Esma si Lozano – „Pred da se razdeni”

Acum urmează o combinaţie de lirism sârbesc tipic cu muzică ţigănească sârbească, cu mult farmec, în descendenţă bregovician – kusturiceană. Mă gândesc că, dacă ar fi cântat la noi cineva aşa, am fi spus că sunt manele. Băiatul cu lirismul sârbesc face toate paralele. Are impostaţie, volum, ambitus, prestanţă.

04. Azerbaijan, Farid Mammadov – „Hold Me”

Farid are un nume în care toate a-urile sunt sucite invers. Melodia nu este sucită invers faţă de precedentele două prezenţe în Eurovision ale emergentei muzical Azerbaijan, dar nici nu e de frumuseţea celei de anul trecut, interpretată de Sabina Babayeva. Are un refren foarte frumos, simplu, şlăgăros. Până acum pare  fi o semifinală mai bună decât cea de acum două zile.

05. Finlanda, Krista Siegfrids – „Marry Me”

Solista seamănă, ca look, cu Agnetha Faltskogg din ABBA, dar şi la voce. Piesa este însă banală, plată, nu spune nimic în plus faţă de ce ştiam deja: că avem de-a face cu o fată care vrea să se căsătorească.

06. Malta, Gianluca – “Tomorrow”

Frumoasă, dar banală. Ca o prăjitură, cremşnit, să zicem, pe care ai mai mâncat-o de o mie de ori. La prăjituri merge, la muzică… dar depinde ce cauţi. Noi căutăm muzica de excelenţă.

07. Bulgaria, Elitsa Todorova & Stoian Iankulov – „Samo Shampioni”

Preyența bulgărească îmi aduce aminte de ceea ce a făcut un cor de fete din Sofia la Olimpiada Corală de la Graz, din 2006: toată lumea a încercat să arate cât de multă muzică poate să cânte (au fost peste 350 de coruri din întreaga lume), bulgarii au venit cu un cor cântând o prelucrare deşteaptă după muzică populară bulgărească.

Ce impostaţie? Ce ambitus? Ţifleală de voci! Au luat marele premiu la folclor coral, unde noi, Corul Sound, am luat medalia de aur. Cam aşa au făcut şi acum bulgarii. Merită respectul nostru.

08. Islanda, Eyþór Ingi Gunnlaugsson – „Ég á líf”

Balada nordică imnică din  Islanda este încă un argument în favoarea tezei mele, conform căreia oamenii s-au întors la interpretări în limba nativă. Melodia este foarte frumoasă. Nu are forţa altor balade ale nordicilor, dar este o altă melodie foarte frumoasă. Ca un lac liniștit. Încă odată: mai bună această semifinală decât cea de marţi.

09. Grecia, Koza Mostra si Agathon Iakovidis – „Alcohol Is Free”

Altă apariție deosebită este aceasta, cea a grecilor, care, ca și bulgarii, au ales să se repreyinte prin folclorul lor nativ. Sirtaki! Frumos. Elegant, antrenant. O versiune elegantă anul acesta ar fi să dai câștig la Eurovision Bulgariei sau Greciei, care au ales să vină cu folclorul lor la Malmo.

10. Israel, Moran Mazor – „Rak bishvilo”

Piesa frumoasă şi banală. Solista nu mă poate păcăli: nu este Nana Mouskouri oricâte eforturi ar facem fie şi hipnoză. În primul rând că marea cântăreaţă grecoaică nu ar fi venit la public niciodată cu un asemenea decloteoi. De remarcat vocea puternică, fermă, sigură pe poziţie a solistei israeliene.

11. Armenia, Dorians – „Lonely Planet”

Piesă scrisă de prolificul Thomas G:son, cum îmi atrage atenţia colaboratorul nostru, Adrian Lupescu. Nivelul la care se află însă rock-ul armenian se pare că l-a magnetizat pe compozitorul suedez. Melodia este foarte puţin faţă de unde a ajuns acum rock-ul occidental şi vehiculează prea puţin faţă de cât ar putea transmite.

12. Ungaria, ByeAlex – „Kedvesem” (Zoohacker Remix)

O melodie care începe foarte frumos, empatic, dar evoluează dezamăgitor, terminând de spus tot din primele fraze muzicale. Şi maghiarii au ales, spre meritul lor, o melodie în limba nativă, nu în engleă, cu unele sugestii despre conţinutul piesei în cromachia din spatele lor. Piesa este plăcută, dar nu excelează ca originalitate.

13. Norvegia, Margaret Berger – „I Feed You My Love”

Oamenii fiordurilor au ales anul acesta să fie repreyentați de un SynthPop care, ca ritmică, nu are absolut nici o legătură cu prezenţa scenică statică a solistei, nici cu coregrafia simplă din spatele ei.

Îmi face impresia că norvegienii nu prea şi-au dat silinţa, pentru că ascultând a doua oară această melodie mă gândesc că existau posibilităţi să incendieze scena serios de tot.

14. Albania, Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko – „Identitet”

Încă odată: este impresionant cât au evoluat în muzică albanezii în ultimii ani, de la prezenţele revolute pe care le aveau chiar trei sau patru ediţii în urmă. Avem un rock clasic tipic însă, care nu iese cu nimic în faţă ca originalitate, chiar dacă totul este foarte bine pus la punct şi formaţia aceasta evoluează foarte bine.

15. Georgia, Sopho Ghelovani & Nodiko Tatisvili – „Waterfall”

Baladă iarăşi. Am iar aceeaşi impresie de la vizionarea evoluţiei lor din finala de la Tbilisi: că, în timp ce albanezii au evoluat, georgienii au involuat, întorcându-se la formule revolute, arhicunoscute, oricât de bun sunt vocile celor doi solişti – care cam distonează.

16. Elveţia, Takasa – „You and Me”

Un refren frumos, uşor cantabil, cântat cu poftă, dar iarăşi ne întrebăm: unde este originalitatea acestei muzicii?, dincolo de frumuseţea imnică a refrenului…

17. România, Cezar – “It’s My Life”

Ei, şi acum urmează Cezar Ouatu, care având în vedere eperienţa sa îndelungată pe scene mult mai titrate, nu ar trebui să aibă probleme interpretative. Din câte văd, rămâne puţin în urmă din cauza poate a lipsei controlului în căşti, pentru că probleme de rămas în cadenţă pentru că “bagă prea mult material”, ca să zic aşa, nu cred că poate să aibă, la meseria lui.

Se pare că, prin combinaţia dintre vocea sa stranie pentru Eurovision, coregrafie şi felul cum e îmbrăcat, echipa românească de la Televiziunea Română a ales să şocheze, să fie controversat. Să vedem ce iese din asta. La vot.

Citeşte şi
Ne îmbujorăm cu un PopRock bazat pe o temă imnică, frumuşică. Această melodie, într-o ediţie
Lituania, Bosnia, Serbia, Ucraina, Suedia, Macedonia, Norvegia, Estonia, Malta, si Turcia s-au calificat in finala
Comentăm mai jos în direct ce se întâmplă în a doua semifinală Eurovision. Afacerea este
Este una dintre cele mai frumoase melodii de anul acesta. Este originală, are respiraţie, creşte
Anul acesta, concursul Eurovision este din nou foarte slab, iar prima semifinală este de-a dreptul
Concurentii calificati din prima semifinala: Romania, Moldova, Irlanda, Islanda, Rusia, Ungaria, Albania, Cipru, Grecia si
Iată că în această seară avem din nou o semifinală Eurovision, încă una în care
Pentru ca să ajungă la Baku, prestigioasa formaţie românească Mandinga a făcut un dramatic compromis.
O melodie tembelă, despre reţelele sociale şi ce fel se mută omul pe Internet, în
Există deja un conflict diplomatic între România şi Ungaria, după ce ieri scriam că Ponta
Share