home MASS MEDIA Audienţele B1 TV. Simptomatologie şi tendinţe

Audienţele B1 TV. Simptomatologie şi tendinţe

Share

Am primit acest comunicat de la B1 TV. Postul de televiziune, de când a trecut la noua grilă de televiziune de talk-show şi ştiri, este în alonjă de piaţă. Voi explica de ce cred că are succes noua agregare a vechiului post generalist.

B1TV

B1 TV este azi  o versiune aproape întoarsă pe dos a postului Antena 3. Metoda de autopromovare folosită în clipurile ce sunt rulate sistematic pe post este exact aceeaşi: folosirea de fonotecate din “zise” spectaculoase ale vedetelor postului şi invitaţilor care au cea mai mare expunere, combinată cu o autolăudare intensă a propriilor programe.

Fiecare telespectator, în funcţie de antipatiile şi simpatiile sale, poate să se declare dezesperat sau nu de promovarea de care se bucură Turcescu, Cristoiu, Petreanu sau Banciu, dar efectul este acelaşi: i se fixează bine în cap cine, ce, când şi cum.

Promovarea aceasta agresivă are succes pentru că B1 TV, folosind acelaşi tip de publicistică, îl manipulează în mai mică măsură pe privitor şi telespectatorul a înţeles perfect acest lucru.

Există însă şi o doză de indecenţă în această metodă media de promovare. Ce-ar fi dacă aş merge pe stradă şi aş striga, ritmic:

“Uitaţi-vă la mine! Doi pe doi! Lat în spete! Strâmt în şolduri! Privirea vulturească! Glas de privighetor! Nu rataţi ca, de câte ori ies să mă plimb pe stradă, să vă uitaţi la mine ce chipeş străin sunt!”

E? Ar zice lumea că sunt dus cu pluta? Ar cam zice!

De ce nu ne uităm cu aceeaşi prudenţă la aceste televiziuni care îşi fac propagandă în acest chip indecent? Pentru că toate fac acest lucru aproape la fel şi a devenit o banalitate. Una care în majoritatea timpului ne trece pe lângă urechi şi cu care nu ne mai obosim minţile.

Dar pe se sprijină această credibilitate mai mare a B1TV decât cea a Antenei 3?

Pe faptul că Robert Turcescu, chiar dacă anterior a moderat la Realitatea TV, nu s-a compromis şi este loc pe eşichierul de audienţă non-tembelviziuni de ştiri eolian-feliniene.

Pe faptul că Ion Cristoiu, chiar dacă a trecut pe la toţi mogulii, este foarte credibil şi are o audienţă extraordinară.

Pe faptul că Vlad Petreanu a reuşit să se extragă inteligent din troaca A3, chiar când a lucrat acolo.

Prin faptul că Radu Banciu demonstrează că este loc pentru mai mulţi de Mircea Badea. Pentru că e loc de mai mulţi. Mai e loc pentru încă vreo trei, chiar dacă eu, de exemplu, pot exclama în această chestiune, scârbit: “Puah!”.

Share