home MASS MEDIA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI Antidezinformare marca RTV. 6. Moartea ştirii proprii

Antidezinformare marca RTV. 6. Moartea ştirii proprii

Share

Ideea crocodililor de presă de la RTV, să se rebranduiască România TV, este o probăde impostură. Ca să faci aceasta (să pui numele ţării tale în titulatura televiziunii) trebuie să ai statură profesională.

simplentertainment

Spun aceasta având în vedere ce cretinisme citesc în acest text consternant, de pe o pagină care seamănă cu o avertizare de la browser că website-ul este virusat. Este, virusul intră în creierul cititorului, care înţelege prostii despre presă, jurnalism şi jurnalişti. Bine că deocamdată crocodilii nu au audienţă.

Deci, care sunt, în viziunea reteveilor de presă, regulile informării corecte prin mass-media online? Le dezbatem pe rând. Vom comenta la fiecare în parte, încercând să restabilim realitatea meseriei de jurnalist.

“NU crede într-o ştire pe care o găseşti pe un singur site. Dacă ştirea este una reală, o vei găsi pe mai multe siteuri respectabile.”

Noţiunea “site respectabil” în sine este o diversiune, având în vedere de la ce website pornim analiza aceasta.

Ceea ce este foarte grav e că prin aceasta cititorul este încurajat să citească numai informaţia de linie, care, după ce a fost dată de un site, este preluată de alte zece site-uri.

Dacă un jurnalist serios (despre care o mulţime de sicofanţi vor spune că e un farseur), pe un site serios (pe care mulţi îl denigrează din cele mai diverse motive) află în exclusivitate ceva, el poate fi contracarat cu astfel de false argumente: nimeni nu îl preia, nimeni nu îl citează ca sursa, ba, din contră, o ştire care afirmă contrariul, o diversiune probabil, este preluată şi rostogolită în devălmăşie, creînd un flux de informaţie falsă pe Internet.

• Antidezinformare marca RTV. 1. Surse
• Antidezinformare marca RTV. 2. Veridicitatea informaţiei
• Antidezinformare marca RTV. 3. Pamfletul
• Antidezinformare marca RTV. 4. Titlul. Textul stirii. Ştirea de presă
• Antidezinformare marca RTV. 5. Comentariile la postări

Toxicitatea unei astfel de doctrine este extraordinar de mare şi rezultatele unei astfel de diversiuni sunt nebănuite. Ele se văd deja pe Internetul românesc. Regula este aceasta. Excepţia este azi, în media românească, atunci când într-adevăr un diversionist publică o informaţie falsă şi nimeni nu îl preia.

(va urma)

Share