Am publicat acest text pe site-ul TVR, sub stirea cu rezultatele primei semifinale. Spre onoarea administratorului de site, nu am fost cenzurat pentru criticarea organizatorilor si calitatii pieselor din concurs.
M-am uitat la prima semifinala a Eurovision Song Contest Romania. In timp ce scriu aceste randuri, transez o gaina. Nu ma intrebati cum reusesc sa le fac pe amandoua, simultan si in acelasi timp, ca sa ma exprim pleonastmatic. O sa transez si aceasta editie cam la fel, pentru ca eu consider ca este cea mai penibila din istoria Eurovision de dupa Revolutie.
De fapt, am o problema. Nu stiu cum sa fac topul pieselor: putin penibila, putin mai penibila, penibila, foarte penibila, cea mai penibila, dezastruos de penibila, incomparabil de penibila, rusinos de penibila, ingrozitor de penibila, penibilissima, penibilicioasa…
Ia sa vedem cum arata muzica adevarata:
Din toata povestea asta, pana la urma nu am priceput ce s-a intamplat cu Berti si cu Iulian. Sunt ei? Sunt fantosele lor? Au fost lobotomizati cumva inainte de show? Cum i-a putut trece prin cap lui Berti Barbera sa-i intrebe pe concurenti pentru ce alta tara, in afara de Romania, ar mai dori sa concureze?
Dar cea mai mare Duma pe care am vazut-o la acest scarbitacol (pentru ca lipsesc diacriticele: vine de la scarba) a fost prezenta Danielei Nane pe scena. Impreuna cu un Iulian Vrabete cu muschii fetei blocati-n marii dorsali pan’la tendonul lui Ahile, Daniela prezenta tragerea Loto 6/49 de maine.
Castigator: Nico si Vlad Mirita, cu o piesa de plangeau si caii de la dric / de plangea si ultimul calic. Pe locul doi s-au clasat penibilissimii, in frunte cu Simona Nae, care i-a si intrecut, schingiuind dintr-o tema populara, incercand sa-i imite pe Rednex si Ro-Mania de anul trecut, cand se clasasera prin burta clasamentului. O tempora, ce calificari adevarate au fost acelea!…
Dar iata inca o piesa de piesa:
Dar unde este Dan Manoliu? Duma stie. Dan Manoliu sta acum acasa si se tavaleste pe jos de ras.
Cat despre Anca Parghel, saraca de ea, cea mai mare voce feminina a jazz-ului romanesc din ultimii 30 de ani, a avut curajul sa faca o muzica foarte comerciala si sa-i iasa. Pun pariu ca Brasil va fi la vara foarte cautata prin discotecile de pe litoral. Este o piesa excelenta pentru nivelul Eurovision Romania si pentru Eurovision, in general.
Cred ca Brasil, Dr. Frankenstein, Shine si Fairytale Story sunt cele mai bune (dintre cele care au trecut sau nu de cerberii onoratului juriu). Dar cine stie cate perle au mai fost declasate de oameni care nu mai au nicio legatura cu muzica moderna?
In felul acesta, mai bine nu mai mergeam la niciun Belgrad, poate anul viitor o sa facem o altfel de selectie, si nu ne mai facem de ras. Ciudat este ca asa spunem in fiecare an…