Greșeli pe care trebuie să le eviți atunci când îți propui creșterea masei musculare

Share

Creșterea masei musculare reprezintă un obiectiv pe care îl întâlnim la foarte multe persoane, însă nu toată lumea reușește să îl vadă îndeplinit. În ciuda tuturor eforturilor și a exercițiilor fizice depuse, musculatura pare a nu se dezvolta aproape deloc, motiv pentru care apare foarte curând dezamăgirea și descurajarea totodată.

Ei bine, există multe greșeli care pot reprezenta reale piedici în încercarea noastră de a dezvolta masa musculară, iar despre aceste vom vorbi și noi în rândurile următoare.

Astfel, dacă îți dorești formarea unei mase musculare cât mai puternice și mai atrăgătoare, atunci ar trebui să eviți următoarele greșeli:

Nu ai un regim alimentar prea bine pus la punct

Dacă îți dorești o masă musculară cât mai atrăgătoare, ar trebui să ai în vedere înainte de toate un regim alimentar cât mai bine pus la punct. Iar asta deoarece pentru a forma această masă musculară trebuie să mănânci suficient de mult, în caz contrar nu vei reuși decât să slăbești.

Nu este suficient să faci exerciții fizice intense și să administrezi steroizi pastile atâta timp cât oferi organismului tău mult prea puține calorii. Trebuie să stabilești de la început o dietă cât mai bogată în calorii, fără a include numaidecât produse nesănătoase.

Încearcă să mănânci cât mai natural și mai sănătos, iar eforturile tale vor da roade.

Consumă pește, carne de pui, multe legume și fructe precum și alte alimente cât mai sănătoase, pentru a beneficia nu numai de calorii ci și de nutrienți de calitate.

Nu uita de proteine

O altă greșeală pe care multe persoane o comit este aceea că uită de proteine. Ei bine, tu să nu faci la fel!

Proteinele au un rol esențial în creșterea masei musculare, iar de aceea ar trebui să te asiguri că organismul tău beneficiază din belșug de ele.

Degeaba cauți steroizi pret și mergi în fiecare zi la sală, atâta timp cât nu garantezi organismului tău cel puțin 2 grame de proteine pentru fiecare kg de masă corporală. Realizează o listă cu alimente bogate în proteine și include-le cât mai frecvent în alimentația ta.

Somonul, albușul de ou, pieptul de pui sau chiar mușchiul de porc reprezintă poate cele mai bune exemple de alimente bogate în proteine.

Nu mergi suficient de des la sală

Dacă nu faci greșelile de mai sus însă cu toate acestea masa ta musculară se dezvoltă într-un ritm foarte lent, atunci probabil că nu mergi suficient de des la sală. De asemenea, ar mai trebui să te asiguri că exercițiile pe care le efectuezi sunt de o intensitate cât mai bună, întocmai pentru a-ți putea dezvolta masa musculară așa cum ți-ai propus.

O singură oră pe zi de exerciții se poate dovedi a fi mai mult decât suficientă, atâta timp cât este o oră intensă cu cât mai puține pauze.

Nu te odihnești suficient

La fel de importantă este și odihna, așa că trebuie să te asiguri că te refaci complet după fiecare antrenament intens. Calitatea somnului poate contribui, la rândul său, decisiv pentru dezvoltarea masei musculare, iar faptul că multe persoane ignoră acest aspect reprezintă desigur o altă greșeală care duce la imposibilitatea dezvoltării mușchilor.

La fel cum este necesar un program al meselor bine pus la punct, la fel ar trebui să ai și un program de somn pe care să îl respecți cu strictețe. Va trebui să dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte zilnic, iar în weekend poți dormi chiar 10 ore, astfel încât să te asiguri că te-ai refăcut complet.

În final, nu uita de suplimentele alimentare

Iar în final îți mai putem recomanda doar să nu uiți de suplimentele alimentare. Produse precum creatina monohidratată, multivitaminele, omega 3 și multe alte suplimente asemănătoare îți pot fi de mare ajutor.

Prin urmare, ar trebui să ai în vedere și folosirea acestora.

Acestea sunt așadar câteva dintre greșelile pe care ar trebui să le eviți, iar astfel masa musculară ți se va dezvolta mult mai ușor.

Share