Eurovision, Semifinala 2. Ester Peony chiar ar putea să aibă succes

Share

O semifinală Eurovision amestecată, plină de muzică lipsită de valoare componistică, din care nu pot să evidenţiez nici măcar ce am evidenţiat în prima finală: prezenţa curentului TechnoPop.

Seara a doua de la Eurovision debutează tot cu o ciudăţenie vag psihi-dili din Armenia, construită pe armonii care duc cu gândul, pe undeva, la Bjork. Interesant curent.

DONEAZĂ ACUM





PENTRU PRESA INDEPENDENTĂ!

Irlanda, cu „22”, vine cu o melodie simplă, cantabilă, dar lipsită de aripi, care nu transmite nimic nou. Vocea fetei are valenţe nespeculate mult peste valoarea liniei melodice solistice.

Ana Odobescu, prietena concurentei noastre, Ester Alexandra Creţu, „Stay”, are o voce excepţională. Melodia este de linie, cu intenţii şlăgăroase şi nişte modulaţii deştepte. Din nou, valenţele solistei sunt mult peste valoarea componistică a piesei.

Concurenta noastră, Ester Peony (Alexandra Creţu) intră pe scenă şi chinuie notele, aşa cum e partitura solo. Nu am priceput deloc de ce trebuie să stea pe fotel şi apoi să se ridice de dumnealui. Ironia face că melodia aceasta chinuită, sample-izată, construită, strofocată de Mihai Alexandru ar putea chiar să aibă succes. Nu la mine. Mie îmi place muzica. Nota: în sfârşit, avem ilustraţie, Petre Năstase şi-a făcut treaba. În votul juriului de ieri, Români e clasată a 11-a.

Daneza, a cărei piesă este frumuşică, dar lipsită de originalitate, seamănă ca prestaţie vocală cu Jacqueline „Jacqui” Abbott de la The Beautiful South, dar fata aceea nu falsează aşa.

Suedezii s-au plictisit de tot de patternul ABBA, pe imagine, în schimb au ales o melodie şlăgăroasă fix în vena ABBAmania.

https://www.youtube.com/watch?v=iEEuG5XML-A

Croatul are o voce foarte bună, dar piesa sună prea cunoscut, degeaba e acoperită cu tragism. Aripile sunt chicioase tare de tot.

https://www.youtube.com/watch?v=XH1XfjICYLc

Îngrozitoare melodii. Malta, aşijderea, clasată a cincea în votul de ieri al juriului. De neînţeles.

https://www.youtube.com/watch?v=R0WTIfhltmQ

Pentru prima dată, am cel puţin două piese de 3 minute despre care am impresia că nu se mai termină. Lituania, încă o voce foarte interesantă, din muzica lipsă.

Piesa lui Serghei Lazarev din Rusia mi se pare una dintre cele mai bune din competiţie şi cu certitudine cea mai bună din această seară, de până acum. Este sensibilă, rafinată, tensiunea creşte. Există şi o concluzie pe variaţiune foarte interesantă. Bravo!

https://www.youtube.com/watch?v=gEpUgRtXBss

Şi la Albania, aceeaşi poveste: voce foarte bună (s-a dus peste tot), instrumentaţie foarte bună, ilustraţie scenică foarte bună, muzică zero. Norvegia vine cu o melodie frumoasă, şlăgăroasă, dă cu PopDanClub music în populaţie, dar este un băiat acolo, ras în cap, care e dein alt film. Nu ştiu ce spune, „colocheloila”, dar mi se pare grotesc. Culmea e că, dacă nu îl băgau în scenă pe nenea grotescul, nu aveau atâta succes, cinic vorbind. Alături de Rusia, cred, cea mai bună piesă.

https://www.youtube.com/watch?v=50WutSRykdE

Nu văd motivul pentru care piesa aceasta şlăgăroasă, foarte bine costumată ca instrumentaţie şi frumos dozată, este pe primul loc. Poate că spune povestea cea mai simplă şi fredonabilă.

https://www.youtube.com/watch?v=Eztx7Wr8PtE

Foarte frumoasă piesa din Macedonia de Nord. Poate cea mai empatică din această finală. Poate cea mai valoroasă. Mai are şi ceva de transmis prin libretul din spatele muzicii, care e de music-hall.

https://www.youtube.com/watch?v=Sw-NQ1a1zZ0

 

Share