Perestroika televotingului la Eurovision Song Contest 2009

Share

Sa zicem ca sunt rau daca spun ca este numai o perestroika a televotingului. In realitate, ceea ce se intampla anul acesta este o transparentizare fara precedent a festivalului-concurs Eurovision Romania, cred eu. Am fost contactat de catre firma care asigura televotingul, imediat dupa publicarea articolului privind dubiile mele asupra functionarii corecte a sistemului de televoting, la care trimit link si din titlu.

Ideea era ca, in urma porcariei care s-a petrecut anul trecut, suflu si in iaurt si sunt foarte atent la lucruri aparent lipsite de importanta. Voi rememora pe scurt ceea ce am spus in acest articol:

Am votat prima data o piesa si nu am primit nici un feed-back (votul tau a fost acceptat etc.). Am vrut sa verific daca sistemul functioneaza corect si am mai votat inca odata aceeasi piesa. Din nou nu am primit feed-back. Am mai trimis un al treilea SMS, incercand sa votez aceeasi piesa si de aceasta data am primit un SMS, in care mi se spunea ca nu pot vota de doua ori aceeasi piesa.

Am tras doua concluzii:

1. exista posibilitatea sa fi votat de doua ori aceeasi piesa, ori sa fie o problema a companiei de telefonie mobila.
(Am scris in consecinta, explicand ce am facut si intreband public daca exista vreo problema.)

2. exista posibilitatea sa votezi de pe acelasi telefon de mai multe ori (intr-o seara de concurs pana la 12 ori, in cazul putin probabil in care iti plac toate piesele) diferite piese aflate in concurs, dar pe fiecare doar o singura data.
(Le recomand celor trei prezentatori sa explice simplu, precis si de la cap la coada acest lucru, pentru ca, din exprimarea lor, nu se intelege clar acest fapt, care ramane ambiguu, ceea ce ar putea influenta televotingul, pentru ca unii pricep una, iar altii alta din ceea ce, cu buna credinta, spun ei)

In urma acestui articol, am avut un schimb de e-mail-uri cu firma ce asigura televotingul. Am fost asigurat ca am votat o singura data si Tina, si Blaxy Girls si ca este problema companiei de telefonie mobila ca nu am primit SMS-urile de feed-back la votul valabil (prima data), ca si la primul vot respins. E bine sa spun ca si votul (fara “repetitie”) pentru Blaxy Girls mi-a ramas tot fara feed-back (va multumim pentru vot, etc.).

Dar sa revin: mai mult, compania mi-a trimis un fisier excell (foto 1), continand listingul apelurilor facute de mine si raspunsurilor trimise de feed-back-ul softului, in care erau incluse si SMS-urile de raspuns pe care eu nu le primisem. Evident, nu sunt atat de naiv incat sa nu stiu ca un fisier excell de acest tip poate fi creat de mine in cateva secunde, dar tind sa dau credit acestei firme in proportie foarte mare.

Nu voi da procente, mi se pare caraghios. Ideea este ca oamenii acestia sunt si seriosi, si credibili. Oricum, ceea ce se intampla anul acesta cu Eurovision este parca scos dintr-un film SF, fata de indolenta si insolenta organizatorilor de anul trecut, care parca ne-au sfidat (iar acum, prin comparatie, am si mai clar in minte evidenta faptului ca am fost, si eu, ca si multi altii, cei 10.301, pur si simplu sfidati).

Se simt necesare unele retusuri

Inca odata, felicitari, Dan Manoliu, pentru felul in care ati organizat pana acum aceasta editie si s-o tineti tot asa. Ideal ar fi daca ati rectifica unele lucruri care nu merg chiar bine. Primul la care ma gandesc este acest feed-back complet, care inteleg ca trebuie asigurat de catre providerii de telefonie mobila.

Al doilea este ca scriptul repetat de prezentatori, privind cine, cum, de pe ce telefon anume si de cate ori si pe cine poate vota sa fie clar, simplu, concis, pentru ca toata lumea sa priceapa acelasi lucru.

Nu stiu daca mai este timp sa se mai revina asupra urmatoarelor chestiuni, dar totusi le voi spune acum.

Al treilea lucru este ca, dintre cei trei prezentatori, singurul care se ridica la nivelul asteptarilor, in privinta spontaneitatii si umorului, este Orlando. Ceilalti doi, pe cat de haiosi erau la repetitiile filmate, pe atat de crispati sunt acum. Nu stiu, ar trebui sa se mai balbaie si ar trebui pregatite mici gag-uri ale fiecaruia, altfel iese in fata doar Orlando.

Al patrulea lucru este ca idila in serial prefigurata la harneala intre Orlando si Alina Sorescu nu este foarte reusita si nici foarte credibila. Nu mi se pare nici ca fata este foarte incantata de rolul pe care trebuie sa-l joace in foileton.

Al cincelea (si ultimul) lucru este ca prezenta bietului Andi Vilara (foto 2), excelent comentator sportiv, in aceasta emisiune, incercand sa sportivizeze comentariile pe marginea muzicii, este generatoare de zambete jenante si momente destul de penibile.

Este ca si cum l-ai pune pe Dragos Ciocarlan, alt excelent jurnalist si crainic de stiri, insa din Radio Romania, sa joace intr-o telenovela.

Vilara nu stie sa fie serios si simultan sa te faca sa razi, fiindca in subtext este, de exemplu, o ironie. Personal, cred ca un jurnalist sportiv de calibrul sau nu trebuia adus intr-o astfel de emisiune, cu care un tip sobru si functional ca el nu are prea mare legatura.

Este antrenat pentru altceva.

Share