home EUROVISION, EVENIMENT Eurovision 2009: Mai bine ca anul trecut, dar mai sunt probleme

Eurovision 2009: Mai bine ca anul trecut, dar mai sunt probleme

Share

Editia de anul acesta a concursului national Eurovision a fost mai bine organizata decat anul trecut, dar mai sunt probleme care trebuie rezolvate pana anul viitor. Asupra lor voi reveni pe larg intr-un articol ulterior. Deocamdata, voi remarca faptul ca am descoperit lucruri pe care anul trecut nici nu ne-a trecut prin cap ca le vom afla.

Organizatorii, adica echipa lui Dan Manoliu (foto 1), precum si compania de servicii cu valoare adaugata, numita SimPlus, au facut treaba mai buna decat anul trecut, iar aceasta in conditiile in care si organizatorul, si firma SimPlus, au aflat cu ce se vor ocupa in urmatoarele luni doar cu doua-trei saptamani inainte.

Aceste lucruri s-au vadit clar din interviul meu cu Dan Manoliu, precum si din a doua parte a interviului cu managerul general SimPlus, Dan Boabes (foto 2), dar mai ales din a treia parte a acestuia. Tot din a doua parte a interviului am aflat ca, pentru liniile de voce, anul trecut s-ar fi alocat numai 80-100 de linii de telefon, iar anul acesta au fost 600 de linii, precum si ca majoritatea apelurilor si SMS-urilor au fost primite in primele zece minute ale televotingului, in fiecare dintre cele doua semifinale, ca si in finala.

Cel mai important lucru pe care l-am aflat de la Dan Boabes, in prima parte a interviului, a fost ca, din cauza platformei de tip mobile originated, pe baza careia a fost implementata telefonia mobila in Romania de catre toate companiile de pe aceasta piata, SMS-urile pe care le trimiti pot sa se duca nicaieri, inclusiv pe planeta Uranus, dar ele sunt totusi taxate din momentul trimiterii.

Asa ca toti cei care au votat inutil in afara timpului alocat votului, ori au scris mesaje d’amor in SMS-uri, ori au votat de mai multe ori acelasi concurent, de pe acelasi telefon, au fost taxati sec.

Din interviul cu Dan Boabes am mai aflat si ca una dintre companiile de telefonie mobila grupeaza toate chixurile la trimis SMS-uri de feed-back, de tipul “va multumim pentru vot”, ori “nu poti vota de doua ori” etc, in conditiile in care reprezentantul SimPlus sustine ca au fost receptionate absolut toate SMS-urile trimise. In buna sa traditie, de totala lipsa de transparenta, compania de telefonie mobila vizata se face ca ploua. Sa nu inceapa ploaia.

Compania SimPlus a facut, la sfarsitul anului trecut, o investitie consistenta de 25.000 de euro, in urma castigarii unei licitatii pentru asigurarea televotingului in intreaga Societate Romana de Televiziune. Dupa Eurovision Romania, investitia nu s-a amortizat inca, insa Boabes spera ca acest lucru se va intampla pana la sfarsitul anului.

Din punctul nostru de vedere, SRTv are o mare problema: organizarea pe picior, de te miri ca i-a iesit pana la urma, cu mana lui Dan Manoliu si a altor cativa sacrificati, care au tras ca la galere. In ceea ce-l priveste pe organizator, acesta inca mai are probleme de transparenta si comunicare, pe care va trebui sa si le rezolve pana anul viitor.

Share