Boabes (SimPlus): Au fost receptionate absolut toate SMS-urile

Share

Continuăm interviul cu Dan Boabes asupra felului cum a functionat televotingul la Eurovision 2009 şi dedesubturilor acestei povesti ciudate.

O persoana foarte apropiata mie a votat in finala de doua ori cu acelasi concurent, a primit un singur mesaj, de genul “multumim pentru vot”, de-abia dupa ce a votat a doua oara, iar la ora 0:43:37, pe 1 februarie, a primit un SMS cu… mesajul “televotingul este inchis, poti vota doar in perioada alocata”.
Este aceeasi poveste.

Exista multe alte plangeri pe Internet, pe care le-am tezaurizat cu acribie, de la votanti, privind lipsa mesajului de confirmare sau privind respingerea unui SMS trimis in perioada de votare. Cum comentati?
Va spun sigur, cum v-am explicat mai devreme, ca partea de SMS-uri alocate votului este in regula. Au fost receptionate absolut toate, in momentul in care liniile erau deschise, insa singurele probleme ar fi putut fi doar pe un anumit operator, la livrarea SMS-urilor de raspuns.

Se poate verifica: toate numerele votantilor care reclama sunt de la un singur operator. Noi am incercat sa punem accentul si pe serviciul de voce, pentru ca este un serviciu in care controlezi foarte bine ceea ce se intampla. Efectiv ne-am triplat capacitatea numarului de linii de voce in doua sau trei saptamani. Noi am fost anuntati cu doua saptamani inainte de organizarea concursului.

Sase sute de linii de voce

Cate linii de voce ati avut?
Am avut circa 600 de linii. Stiam problemele care au fost anii trecuti.

Stiti cate linii de voce au fost anul trecut?
Sincer, nu stiu. Cred ca in jur de 90 sau 100. Din informatii neoficiale. Noi am triplat capacitatea in trei saptamani, astfel incat sa transmitem mesajul ca se poate vota si prin apel telefonic. Din pacate, numarul de voturi prin apel telefonic a fost destul de mic. Poate ca nu a fost un mesaj foarte bine transmis in piata, lumea este mai obisnuita cu transmiterea de SMS-uri, desi tariful este acelasi.

Cate SMS-uri au fost trimise in total? Vizibil, daca e sa adunam, s-ar fi adunat in total vreo 20.000, in finala. S-a scris ca au fost trimise in total 1,3 milioane de SMS-uri. Ma refer la Ziarul “Ring”.
Aceea este o fantasmagorie. O campanie de foarte mare succes, pe un numar cu tarif normal, este a unei companii de tigari, care dadea niste premii foarte mari.

Cand a fost vorba despre potentiala defaimare a unei firme de telefonie mobila, am lasat numele firmei necunoscut, dar acum putem spune ca este vorba despre o campanie la tigarile Kent.
Atunci, intr-o luna, au fost generate cam 1,2 milioane de mesaje.

Nu in cateva ore din trei zile, 27, 29 si 31 ianuarie.
Cert este ca in primele cinci minute a venit cam 80% din totalul voturilor prin SMS. Lumea efectiv a asteptat momentul cand s-a dat “start televoting” si a trimis imediat, desi ar fi putut sa mai astepte.

Cam cate SMS-uri au fost trimise in total? Semifinale si finala.
La finala au fost peste 20.000 de voturi, iar la fiecare semifinala in jur de 10.000 de voturi sau chiar mai putin.

Cum s-ar spune, interes de doua ori mai mare la finala decat la semifinale.
La finala, am observat si o mai mare corectitudine in transmitere.

Se poate spune si ca in sistemul de televoting au venit si dintre cei mai instruiti, prezenti acasa in week-end, iar ceilalti au invatat intre timp sa voteze?
Exact, adica nu au mai votat si a doua oara, cum probabil ca au facut in prima semifinala si au inteles mai bine sistemul.

Cate apeluri de voce au fost?
Din totalul voturilor, 15% au fost apeluri de voce.

Share