home CORUPTIE, MASS MEDIA, POLITICA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI Conducerea TVR a cheltuit abuziv cam 1,3 milioane de euro

Conducerea TVR a cheltuit abuziv cam 1,3 milioane de euro

Share

Conducerea TVR a cheltuit abuziv aproximativ 1,3 milioane de euro, pentru contracte de asistenţă juridică, necesare pentru a se judeca în ultimii şase ani cu proprii salariaţi.

DONEAZĂ ACUM





PENTRU PRESA INDEPENDENTĂ!

În urma Hotărârii nr. 41 definitive a Curţii de Apel Bucureşti din data de 13 ianuarie 2020 (amănunte aici), conducerea Societăţii Române de Televiziune a fost obligată să pună la dispoziţia Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind și a filialei MediaSind TVR lista cu casele de avocatură cu care a încheiat contracte de asistenţă juridică în perioada 2012 – 2019.

Administratia Gradea a fost obligată să ofere organizației noastre şi accesul la documentele prin care, în mod ilegal, un fost salariat al SRTV disponibilizat a fost reangajat,fără concurs, în baza unei Tranzacții declarată ilegală de către Tribunalul Municipiului București, pentru a fi apoi numit şef al departamentului juridic.

Potrivit informaţiilor primite, TVR a cheltuit 6 175 129 lei pentru contracte de asistenţă juridică încheiate cu diverse case de avocatură în perioada 2012-2019 şi 7 442 589 lei pentru salarizarea personalului propriu de specialitate juridică.

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind, împreună cu filiala sa din Societatea Română de Televiziune, MediaSind TVR, au depus în data de 11 aprilie 2019, la Tribunalul Bucureşti, cererea de chemare în judecată a conducerii TVR, pentru nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 privind informaţiile de interes public:

“Având în vedere prevederile OUG 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare si completare a unor acte normative potrivit cărora autoritățile și instituțiile administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și regiile autonome care au în structura organizatorică personal propriu de specialitate juridică, nu pot achiziționa servicii juridice de consultanta, de asistență și/sau de reprezentare.

În baza prevederilor Legii 544/2001 privind informațiile de interes public, am solicitat să ne răpundă la următoarele întrebari:

1. Ce sume a cheltuit SRTv în perioada 2012 – până în prezent pe contracte de asistenţă juridică?

2. Care sunt casele de avocatură cu care SRTv a încheiat contracte de asistenţă juridică, în perioada 2012 – până în prezent?

3. Care au fost sumele cheltuite de SRTv cu fiecare casă de avocatură, în parte, în perioada 2012 – până în prezent?

4. Care au fost cheltuielile totale ale SRTv în perioada 2012 – până în prezent cu salarizarea personalului propriu de specialitate juridică?

5. Tranzacţia încheiată de conducerea SRTV cu fostul disponibilizat Marin Drumcea privind reangajarea acestuia, fără concurs, la Serviciul Juridic. Sentinţa judecătorească şi Încheierea Tribunalului Bucureşti, secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale, Dosar 25660/3/2013 de respingere a cererii SRTV de a se lua act de această tranzacţie. Expunerea de motive, Nota de fundamentare inclusiv anexe, avizele Consiliului Director, Hotărârile Consiliului de Administraţie şi Ordinul PDG privind reangajarea, transformarea Serviciului juridic în departament şi numirea acestuia în funcţia de director al Departamentului juridic.”

În data de 29.03.2019 SRTV a transmis către SRJ MediaSind adresa nr. 130030, prin care răspunde doar la unele la întrebări, afirmând cu rea credință că TVR nu se încadrează în prevederile OUG nr.26/2012.

Administrația Gradea a ignorat, astfel, faptul că SRTV nu este o instituție privată de presă ci una publică, finanțată în proporție de peste 80 la sută de la bugetul de stat.

Trebuie precizat, de asemenea, că șefa TVR, Doina Gradea, a refuzat să pună la dispoziția organizației documentele privind angajarea fără concurs a unui fost salariat disponibilizat și numirea acestuia, fără respectarea cerințelor legale, la conducerea departamentului juridic, susținând, cu rea credință, că “nu a identificat întrebarea”!

Din aceste aceste motive, SRJ MediaSind a depus în data de 02.04.2019 o reclamaţie administrativă, invocând faptul că răspunsul oferit este incomplet şi că sunt așteptate toate informaţiile solicitate, pentru a evita un nou proces.

La acestă ultimă solicitare conducerea instituţiei nu a trimis niciun răspuns. În aceste condiţii, SRJ MediaSind a decis să se adreseze instanţei, pentru a obliga conducerea TVR să facă publice informaţiile solicitate.

În urma procesului câştigat de MediaSind, administraţia Gradea a pus la dispoziţie documentele solicitate, inclusiv Tranzacţia declarată ilegală de instanță, prin care un fost salariat disponibilizat a fost reangajat în funcţia de jurist şi numit ulterior director al directiei juridice, fără concurs, contrar prevederilor Legii nr. 41/1994 de organizare și funcționare a SRR și SRTV.

Având în vedere că instanţa a hotărât că informațiile și documentele cerute sunt de interes public, vă prezentăm în continuare răspunsul primit din partea SRTV. Precizăm că aceste răspunsuri oferite de conducerea SRTV, în urma unei hotărâri judecătorești, confirmă gravele încălcări ale legii, semnalate de noi în numeroase rânduri.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind împreună cu filiala sa MediaSind TVR solicită instituțiilor abilitate ale Statului să cerceteze aceste ilegalități și abuzuri și să îi sancționeze pe cei care se fac vinovați de ele.

SRJ MediaSind cere Parlamentului României să demită, în regim de urgență, Administrația Gradea și să numească la conducerea SRTV profesioniști care pot face dovada respectului lor față de meseria de jurnalist, față de angajații instituției și față de misiunea publică a Televiziunii Naționale!

Departament Comunicare MediaSind TVR
București, 24 februarie 2020

Citeşte şi
Aligică: „Isteria şi iresponsabilitatea de la televiziuni, pericol de securitate naţională”

Profesorul universitar Paul Dragoș Aligică, specialist în analiză instituțională, vorbește despre efectele isteriei din presă Read more

Streinu-Cercel nu a mai suportat presa jegoasă făcută de Antena 3

Doctorul Adrian Streinu-Cercel, manager al Institutului de Boli Infecțioase „Matei Balș”, a răbufnit, la Antena Read more

Gradea, iresponsabilă, pune în pericol sănătatea tuturor angajaților TVR

MediaSind a aflat cu stupoare informațiile apărute în presă despre modul iresponsabil în care a Read more

Stare de urgenţă? MAI poate suspenda emisiuni tv

Potrivit OUG 1 din 21 ianuarie 1999, starea de urgență se poate institui pe o Read more

Conducerea TVR, obligată de instanță să facă publice angajările preferențiale

Curtea de Apel București a respins recursul formulat de conducerea Societății Române de Televiziune - Read more

Conducerea TVR impune o procedură ilegală şi imorală pentru a concedia angajații incomozi

Conducerea TVR, prin președintele – director general al Societății Române de Televiziune, Doina Gradea, continuă Read more

Miron Mitrea, firmă de consultanţă împreună cu băiatul lui Maricel Păcuraru

Fostul ministru al transporturilor în guvernul Năstase, Miron Mitrea, a înființat anul trecut o societate Read more

Mihai Gâdea sare la gâtul lui Vlad Voiculescu. “Pui de securist” VIDEO

Atac violent al lui Mihai Gâdea, la „Sinteza zilei”, la adresa lui Vlad Voiculescu. Acesta Read more

Bogdan Chirieac susţine că ar putea să fie ucis de USR

Bogdan Chirieac a avut o ieşire violentă, la România TV după ce deputatul USR Ionuţ Read more

TVR va obligată să facă publică lista colaboratorilor plătiţi cu peste 3 milioane de euro

Conducerea TVR este obligată de instanță să facă publică lista colaboratorilor pentru care a plătit Read more

Share