home EVENIMENT, FESTIVALURI DE MUZICA CERBUL DE AUR: Alti sapte concurenti. Si Ovidiu Jacobsen, care-i si intrece!

CERBUL DE AUR: Alti sapte concurenti. Si Ovidiu Jacobsen, care-i si intrece!

Share

norvegia-ovi pOvi din Norvegia este defapt Ovidiu Jacobsen, un roman stabilit in tara fiordurilor. “Influenţele sale sunt Billy Joel şi Elton John, al căror fan înfocat este”, noteaza site-ul TVR.

Canta foarte-foarte bine si are o personalitate muzicala extrem de dezvoltata. Este probabil cea mai stenica prezenta din aceasta a doua seara. Parca vad cu nu-i dau astia din juriu nimic…

Seara nu a inceput cu Ovidiu Jacobsen, ci s-a incheiat cu el, dar l-am scos in fata pentru ca merita cu prisosinta. Ovidiu Jacobsen s-a asezat la pian si a ocupat scena si Piata Sfatului cu sistemul lui de a construi, incepand de la pian, cu care se acompaniaza intr-o frumoasa simbioza.

Baiatul asta arde! Trebuie sa avem mare grija ce facem cu el, pentru ca e foarte talentat. A doua piesa este “Secunda” lui Mircea Baniciu, pe care o canta excelent. Repet, as vrea sa-l mai aud pe omul acesta, sa vad ce mai canta, pentru ca-mi place foarte mult.

Ca sa nu mai vorbesc ca s-a apucat sa construiasca pe pian niste armonii de trecere, in maniera Valentin Radu, ceea ce demonstreaza clar ca a trecut printr-o scoala serioasa de muzichie, de tipul celei urmate de Valentin (ma refer la Juilliard).

Botosanean de origine, este cunoscut de telespectatori sub numele de scena Ovi Martin, este fiul claviaturistului si compozitorului botosanean Costel Cernauteanu, fost component al trupelor rock Grup ’74 si Hyperion, arata Jurnalul de Botosani si Dorohoi.

A reprezentat Norvegia la Cerb in anul 2005. A studiat pianul ca autodidact. A cantat ca pianist si vocalist in formatia condusa de Virgil Popescu, la emisiunile lui Florin Calinescu de pe Pro TV.

Olia Tira din Republica Moldova a intrat puternic prima in concurs, cu un hit al americanilor de la Snap. Voce, prezenta scenica, coregrafie. Frumos.

O singura problema: eu nu ma omor dupa acest gen de muzica. Putin scartzait in voce, ca si la Nicola. S-o fi lasat de fumat, dar are o voce adevarata si, inca odata: se vede stiinta de cant a scolii de inspiratie rusa de la Chisinau. Ne-am ales si noi cu ceva bun de la rusi…

Urmeaza “Love is in the air” a lui Tom Boxer. La pasajele de subtilitate, Oliei ii cam juca vocea printre sunete, insa destul de putin sesizabil si mai ales atunci cand nu canta in forta. Are o infundare a vocii pe anumite categorii de frecvente acute.

Marcela Garcia Cruz din Mexic, scoasa parca din telenovelele-n care actrita din rolul principal este in timpul liber cantareata de muzica usoara, isi formeaza un cerc de admiratori, dand cu coapsa peste ecran si in timp devine diva plenara, a cantat destul de slab, este gafaita si la notele in piano nu are acuratete pe voce.

Comparativ cu Olia Tira, calitati vocale mult mai slabe. Ati mai vazut vreodata o chinezoaica debraland delicat din repertoriul Nicolei? Cred ca in acest moment cantareata, proprietara unui lant de cofetarii in Capitala, se tavaleste de ras prin casa. Poate-i trimite cadou un cataif.

4Yüz din Turcia a glosat fara succes din Luminita Anghel. “Let me try”. Depinde si ce. Foarte slabi concurenti anul acesta, in afara de Jacobsen si Geta Burlacu. Cand preiei un asemenea hit, cum este “Let me try”, trebuie sa ai mare grija ce faci din el si sa respecti spiritul partiturii. Ori, daca schimbi spiritul partiturii, sa fii atent sa nu fii penibil. De exemplu, imi suna ca naiba “Let me try” pe ritmuri orientale.

Mai ales ca vocile nu prea se imbucau, pentru ca ici si colo apareau puncte de dizarmonie. De ce? Pai e simplu: pentru ca vocile din cand in cand isi dovedeau lipsa de fiabilitate, falsand. La a doua piesa, probabil creatie originala, am trecut la ritmurile tarzaniene tipice, cu care ne-au spart la creieri in ultimii ani turcii pe la Eurovision. Nici astfel turcii nu au reusit insa sa nu falseze, de mi s-au strepezit timpanele. Au! Ma dor maselele! Mama, ce harmalaie! Eu ce vina am sa inghit asemenea gunoi antimuzical?

Estonianul Rolf Jr. a inceput cu romanta celor de la Bere Gratis, “In brate”. Are o voce ciudata, lipsita de grave, de contratenor, care deranjeaza putin prin nazalizare, chiar daca nu falseaza deloc si ofera o interpretare interesanta si destul de simtitoare. Sincer, nu inteleg de ce a cantat in felul acesta, parca i-a prins cineva nasul cu un carlig.

Daca am frustrari? Da: omul acesta are voce si nu stie sa si-o foloseasca, pentru ca emite sunetul aiurea. Pacat. Parca e un cocos care canta pe casa dimineata. La a doua piesa, o banalitate lipsita de orice strop de originalitate, a iesit din falsetul intarit nazalizat si si-a pierdut orice personalitate muzicala.

Sincer, m-am confruntat cu urmatoarea problema: pe cine sa pun in foto, ca pana acum singurii de isprava, care nu s-au facut de ras, au fost prezentatorii Aurelian Temisan si Mihai Constantin, echilibrati, pragmatici si plini de umor de bun gust. Zetzasu!

Smadar Akray din Israel a interpretat o versiune eleata stranie a “Dragostei din tei”. Sunt eu, Picasso! Ti-am dat bip! Si sunt mic. Si subtziric! O voce subtirica, delicata. Culmea este ca suna interesant. Este bine de stiut ca acest cantec se bazeaza pe o incantatie hassidica evreiasca, ce poate fi gasit pe YouTube cu usurinta. Fata nu are insa nici un fel de nerv. Poate ca in loc sa spuna “Cantati cu mine”, fara convingere, ar fi trebuit sa spuna “Dormiti cu mine, somn usor”. Adanc…

Si, asemeni lui Susan Vega (My name is Luka), dar cu mult mai putin farmec interpretativ, canta totul la fel. E asa, serafica, rupta de realitate. Inca odata: foarte slabi concurentii de anul acesta, de la Cerbul de Aur!

Marios Tofi din Cipru, gutural, crispat pe acute, macar incerca sa interpreteze, fata de lulelele muzicale care l-au precedat. Cred ca o sa-l facem erou national, daca reuseste sa termine fara sa falseze. Ma gandeam cu teama cum va rezista pe sunet in registru acut la “Tornero”.

Gata, am schimbat colitza de titlu in Bercul de Aur, nu se mai poate! Au, ce jale! Au, ce fals! Ce lipsa de culoare. Mai bine nu mai canta nimic dupa prima piesa. Luati cipriotul de pe mine, ca ma calca pe circumvolutiuni. Si, atentie, este cu o terta mica mai jos decat Mihai Traistariu.

Romanca Jasmine are o voce tipica de R&B, a cantat foarte bine si, dupa parerea mea, a fost pana la momentul interpretarii sale una dintre cele mai bune voci din concurs, alaturi de Geta Burlacu. In schimb, piesa are platitudinea sa tipica si Jasmine nu stapaneste versatilitatea muzicala, necesara sa o ridice din orizontul sau muzical de regularitate.

La a doua cantare, a interpretat in aceeasi maniera, demonstrandu-si calitatile vocale exceptionale. Ceva i-a lipsit insa, poate putin zbor, putina iesire din reflexele interpretative bazate pe inflexiuni tipice R&B. Poate ca ar avea nevoie de ceva compozitie de valoare care sa-i speculeze calitatile vocale.

Citeşte şi
Cerbul de aur, in valoare de 10.000 de euro, a fost primit de catre italianul
Acestia sunt finalistii Cerbului de Aur din acest an: Antonino din Italia. Un finalist cu
Claudia Faniello din Malta. Voce. Personalitate interpretativa. Orizont muzical. Imi place aceasta cantareata, pe care
Cata prestanta, cata respectabilitate are concursul national Eurovision Romania? Dupa ce ne dam seama de
Niste fraieri si fraiere in combinezoane albe de comando, cu adidasi negri si cagule asemenea
Marina Almasan:NeuroVision, "o competitie in care castigatorul e ales cum dicteaza interesele strategice", in care
Cei care organizeaza NeuroVision anul acesta o fac pentru ca, dupa parerea mea, anul trecut...
Tanti Marina ne pregateste o editie la care momentele cele mai importante vor fi camuflate
Am fost intrebat astazi de ce am scris ieri despre quasi-succesul noastru, nu despre succes.
Adevarul da imagini inedite cu bucuria Paulei Seling si a lui Ovidiu Cernauteanu, dupa obtinerea
Share