home CULTURA, ECONOMIE BUSINESS: Piata de arta in vreme de criza economica (BadPolitics)

BUSINESS: Piata de arta in vreme de criza economica (BadPolitics)

Share

Chiar dacă aflat într-o fază incipientă, mecanismul pieţei de artă din România este unul funcţional şi aflat în plină dezvoltare. Piaţa de artă autohtonă cuprinde, pe lângă galerii Nauman_fish_2_xl pşi case de licitaţie, un anumit număr de publicaţii mai mult sau mai puţin specializate, rubrici în reviste financiare şi o serie de experţi şi specialişti în domeniu.

Casele de liciataţii joacă un rol fundamental în comercializarea artei interbelice şi de secol XIX, însă, mai recent au început să ia în calcul şi un număr de artişti contemporani cu o anumită cotă pe plan intern şi internaţional.

Arta pe piaţa românească

Cumparătorii de artă la licitaţiile din România aparţin tuturor categoriilor sociale, atât iubitori de artă, cât şi oameni care tratează arta ca pe o investiţie mai ales că arta românească nu a ajuns încă la valoarea ei reală, cotele artiştilor români fiind, potrivit specialiştilor, mai mici decât ar trebui.

Acest lucru se datorează faptului că piaţa românească de artă nu are tradiţie comparativ cu alte pieţe pentru că licitaţiile se organizează de doar 15-20 de ani iar arta românescă a avut o circulaţie limitată. Având în vedere că operele de artă realizate de artişti autohtoni au început să intre în circuit abia acum 20 de ani, nu prea au avut timp să-şi formeze o cotă de piaţă.

În plus, clienţii din România nu sunt obişnuiţi să cumpere din licitaţii. Numărul celor care ştiu de existenţa licitaţiilor de artă este relativ restrâns comparativ cu acela al iubitorilor de artă care preferă să cumpere lucrări direct din galerii… citeste tot aici

Share