Realitatea TV dezinformeaza prin fonotecare. Clipul cu "fructele-pesti" este mai lung cu 10 secunde

Share

In trecut, am considerat de mai multe ori ca acuzatiile aduse de catre politicieni jurnalistilor ca le-au trunchiat spusele, scotandu-le din context, sunt eronate. De data aceasta, eu cred ca chiar avem de-a face cu o scoatere din context.

Realitatea TV a facut astazi
un lucru care nu are nici o legatura cu presa: a cenzurat prin fonotecare (adica prin taiere – se poate face de exemplu cu Sony Vegas sau cu Adobe Premiere) unul dintre clipurile oficiale din campania “Romania – Land of Choice”.

Iata clipul, in versiunea cenzurata de catre Realitatea TV:

Deci: Romania este: tara in care 1. femeile se pot casatori legal in acelasi timp cu patru barbati; 2. oamenii umbla pe strazi calarind zebre; 3. in copaci cresc pesti. Iata acum versiunea completa a aceluiasi clip.

Dupa primele 24 de secunde date de Realitatea TV cu insistenta, ca sa demonstreze ce tampiti sunt aia care au putut sa faca o astfel de campanie stupida, mai exista insa si alte 10 secunde, in care ti se spune: “You know nothing about Romania, do you? It’s time to come and discover it: real sites, real experiences, real people“. Iata clipul in versiunea sa completa, necenzurata. Oricine il poate viziona pe YouTube:

Aha. Dincolo de cele cateva fractiuni de secunda de la sfarsit, in care se vede Gica Hagi dribland limba engleza in timpul filmarilor, fractiuni de secunda care nu fac parte din clipul oficial, acum intelegem altceva. Nu au fost aruncati bani pe fereastra, este o campanie cu subiect si predicat. Mai ales ca acesta este numai unul dintre clipuri. Iata altul:

Cu alte cuvinte, cine vede gluma din primele 24 de secunde, din primul clip, intelege apoi despre ce anume vorbim. Mai ales ca nu este vorba numai despre doua clipuri, cele date aici, ci despre mai multe. Putem spune intr-adevar ca avem o problema si ca, daca nu avem autostrazi, poate sa faca Guvernul cele mai grozave clipuri de promovare cu putinta, tot nu vom avea un boom turistic.

Aceasta este o asertiune foarte corecta si bine fundamentata. Dar sa trunchiezi un clip dintr-o campanie publicitara, pentru a demonstra lucruri care nu exista? Aceasta este o modalitate de lucru care imi scapa si, sincer, nu ii mai recunosc pe colegii mei de la Realitatea TV.

Share