Instrumente manageriale eficiente, care-ți vor ajuta compania

Share

A fi manager este o muncă provocatoare, deoarece există întotdeauna posibilitatea apariției unor probleme imprevizibile pe care este posibil să nu știi cum să le gestionezi. În plus, gama largă de sarcini face ca aceasta să fie o muncă grea și obositoare. Instrumentele manageriale sunt un aspect important de luat în considerare de către fiecare manager, însușirea și implementarea acestora în procesul. de muncă te va ajuta să aduci compania la un nou nivel.

  1. Analiza Swot

Analiza SWOT este un instrument folosit pentru identificarea și analizarea punctelor forte, punctelor slabe, oportunităților și amenințărilor unei companii. Scopul principal al analizei SWOT este de a crește gradul de conștientizare a factorilor care intervin în luarea unei decizii de afaceri sau adoptarea unei strategii de afaceri. Pentru a face acest lucru, prin analiza SWOT se analizează mediul intern și extern și factorii care pot influența viabilitatea unei decizii.

Analiza SWOT este adesea folosită fie la începutul, fie ca parte a unui proces de planificare strategică. Aceasta este considerată un suport puternic pentru luarea deciziilor sau segmentarea pietei deoarece permite unei organizații să descopere oportunități de succes care au fost anterior nearticulate. De asemenea, evidențiază amenințările înainte ca acestea să devină împovărătoare. Cu ajutorul acestui instrument se poate identifica o nișă de piață în care o afacere are un avantaj competitiv.

Acest tip de analiză este cel mai eficient atunci când este folosit pentru a recunoaște și include în mod pragmatic problemele și preocupările de afaceri.

  1. Analiza Pestle

Analiza Pestle este un instrument utilizat pentru a identifica forțele macro (externe) cu care se confruntă o companie. Denumirea acestuia provine de la acronimul: politic, economic, social, tehnologic, de mediu și juridic.

Este un instrument de analiză esențial pentru setul de instrumente al oricărui manager. Există unele beneficii și provocări asociate cu acesta.

Avantajele analizei Pestle:

  • Poate oferi un avertisment prealabil cu privire la potențialele amenințări și oportunități.
  • Încurajează întreprinderile să ia în considerare mediul extern în care își desfășoară activitatea.
  • Analiza poate ajuta organizațiile să înțeleagă tendințele externe.

Dezavantajele unei analize PESTLE:

  • Mulți experți susțin că simplitatea modelului este o listă simplă de factori care nu este suficientă și relevantă.
  • Cel mai semnificativ dezavantaj al modelului este că se bazează doar pe o evaluare a mediului extern.

Analiza Pestle ajută o organizație să identifice forțele externe care le-ar putea afecta piața și să analizeze modul în care acestea ar putea avea un impact direct asupra afacerii lor. Este important, atunci când se efectuează o astfel de analiză ca factorii care afectează organizația să nu fie doar identificați, ci și evaluați – de exemplu, ce impact ar putea avea aceștia asupra organizației?

Dintr-o perspectivă non-financiară, organizațiile care se axează pe planificarea strategică sunt mai conștiente de concurenții lor și de amenințările externe cu care se confruntă afacerea. Ei știu unde se află punctele lor forte interne și înțeleg legătura dintre acțiunile managerilor și productivitatea angajaților.

Oricine dorește să conducă o organizație cu succes în viitor are nevoie de o strategie. Indiferent de tipul de organizație sau de starea economiei în general, o strategie clară crește probabilitatea de a obține succes, oricum este definit termenul respectiv.

Share