home MASS MEDIA, POLITICA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI Dezinformarea care a canalizat ura românilor

Dezinformarea care a canalizat ura românilor

Share

Reiau ceea ce am afirmat într-o postare anterioară:

În politica românească, din cauza ignoranţei aproape complete a electorului mediu, nu contează valoarea reală a ceea ce faci, ci efectul imediat asupra alegătorului.

Voi încerca acum să explic de ce anume. Rolul de pivot l-au avut două, apoi trei televiziuni de ştiri: Antena 3, Realitatea TV, respectiv RTV. Ceea ce au reuşit aceste televiziuni, folosite ca levier mediatic în lupta politică, este cumplit.

Să conceptualizăm mecanismul intoxicării opiniei publice pe mesajele Cabinetului Boc şi reacţia mediatică intoxicatoare corespunzătoare lor.

seeker401

MESAJUL 1. Suntem în criză din cauza crizei globale.
SLOGANUL MEDIATIC: Suntem în criză din cauza incompetenţei guvernanţilor. Când au venit ei la putere, ţara prospera, au adus-o în criză.
COMENTARIU: Nu mai contează că, atunci când a venit la putere PDL, la finalul anului 2008, a preluat un deficit dramatic moştenit de la Cabinetul Tăriceanu, care l-a mascat, lăsându-l să explodeze în faţa următorului executiv.

MESAJUL 2. Mai suntem în criză şi din cauza ineficienţei economiei româneşti, corupţiei, clientelismului românesc.
SLOGANUL MEDIATIC: Corupţii sunt cei de la putere.
COMENTARIU: În toţi aceşti ani, cele trei televiziuni au fabricat foarte mulţi falşi corupţi, neaducând probe jurnalistice pentru gravele acuzaţii făcute. Primul dintre aceşti falşi corupţi “demascaţi” a fost preşedintele Traian Băsescu.

MESAJUL 3. Mai suntem în criză şi din cauza faptului că avem o administraţie stufoasă, pusă la punct de stângă. Ea trebuie simplificată.
SLOGANUL MEDIATIC: Puterea băsistă vrea să îl dea afară pe bietul funcţionar public, care are acasă o nevestică tânără, nevinovată şi doi copii mici.
COMENTARIU: În spatele acestui slogan se află în realitate, de exemplu, încercarea lui Ialomiţianu de a destructura sistemul primelor ilegale din Ministerul Finanţelor Publice, adică exact corupţia instituţionalizată.

MESAJUL 4. Suntem în criză şi trebuie să reducem costurile, micşorând pensiile şi salariile bugetarilor.
SLOGANUL MEDIATIC: Puterea băsistă incompetentă vă ia banii pentru că nu este capabilă să guverneze ţara şi o aduce în criză.
COMENTARIU: Deja “luatul banilor” din buzunarul românilor era o acuzaţie care instiga la ură şi care a provocat declanşarea urii electorilor români afectaţi, rudelor şi cunoştinţelor acestora.

MESAJUL 5. Lupta contra corupţiei va continua, indiferent cine va fi cercetat penal.
SLOGANUL MEDIATIC 1: Aţi văzut? Primii corupţi sunt pedeliştii! Ia uite la Apostu de la Cluj!
SLOGANUL MEDIATIC 2: Săracii politicieni ai Opoziţiei anchetaţi de DNA! Nu sunt corupţi! Ei sunt nevinovaţi şi dosarele sunt politice. În spatele campaniei este dictatorul de Băsescu, care intervine în Justiţie.
COMENTARIU: Schizofrenia celor două slogane e remarcabilă (dacă Băsescu intervine în Justiţie, de ce nu l-a scăpat de procurori pe Apostu de la Cluj sau pe Solomon de la Craiova?), dar ce mai contează aceasta? Facem din adepţii români ai acestor televiziuni oameni cu convingeri schizoidale care convin scopului nostru politic. Evident, este greu de demonstrat şi că marii corupţi sunt pedeliştii, și că dosarele lui Năstase, de exemplu, sunt politice. Ceea ce rămâne în mintea electorilor sunt falsele realităţi impuse fără substrat de către aceste televiziuni.

CONCLUZIA: “Ăştia vă iau banii şi şi-i îndeasă ei în buzunare! Noi îi vom scoate din buzunarele lor şi vi-i vom da înapoi !” – acesta a fost mesajul haiducesc transmis de propaganda mediatică în perioada anilor 2007 – 2012

Toate aceste elemente din succesiunea mesaj guvernamental – slogan mediatic au dus la o stare de nemulţumire în electoratul dezinformat, iar aceasta, prin propagandă politică susţinută, în primul rând pe Antena 3 în anul 2012, au dus la canalizarea urii în acest vot tăhălâmb.

Îndrăznesc să afirm că strategii acestei campanii mediatice de intoxicare sunt extrem de buni şi au pus la punct datele de campanie cu mare atenţie. Tot acest scenariu nu a fost spontan. Este imposibil acest lucru. Avem de-a face cu profesionişti. Cine sunt ei? – e o întrebare foarte bună.

Dacă doreşte să recupereze în continuare terenul politic pierdut, PDL trebuie să analizeze greşelile majore de comunicare şi strategie publică pe care le-a făcut şi să-şi schimbe dramatic modul de a face politică. Dacă e capabil să o facă.

Share