Consecinţele micului re-recensământ

Share

Curtea Constituţională a respins toate solicitările USL, în schimb a amânat luarea unei decizii privind validarea sau invalidarea referendumului din 29 iulie până pe 12 septembrie.

roxburghmilkins

Acest lucru a fost decis de Curte, după ce Evidenţa Populaţiei din Ministerul Administraţiei şi Internelor a informat-o că nu garantează asupra veridicităţii listelor electorale.

Practic, Evidenţa Populaţiei şi forul tutelar, MAI, şi-au dovedit incompetenţa: au făcut pe aceste liste alegeri electorale care nu au fost contestate de USL, pentru că Uniunea le-a câştigat en fanfare.

Apoi USL a pierdut un referendum, despre care iniţial liderii săi au declarat pe toate canalele, inclusiv în faţa Comisiei Europene, că a fost organizat corect, apoi au dezinformat CCR, ca să nu poată să ia o decizie clară în exact aceleaşi condiţii, cu aceleaşi liste, afirmând că nu au organizat deloc corect scrutinul, pentru că au folosit liste electorale alcătuite brambura!

Acum, prima consecinţă va fi că USL va face presiuni asupra primarilor pe care îi controlează politic sau bugetar ca să taie de pe liste cât mai mulţi români. Ce contează că aceştia trăiesc?

Ei pot deveni probabil astfel apatrizi, pentru că nu putem să ne închipuim că ei ar rămâne posesori de acte de identitate emise de România fără să fie pe listele electorale.

Un exemplu este ce se întâmplă deja la Sibiu, unde un baron local PSD, Ion Cindrea, spune că saşii plecaţi în Germania trebuie scoşi de pe liste. Preşedintele Forumului Democrat al Germanilor din România, primarul Klaus Johanis, a reacţionat imediat, declarând că pe Cindrea – aliatul său pe plan local, l-a luat gura pe dinainte.

A doua consecinţă va fi că primarii din afara sferei de influenţă USL se vor strădui să expandeze listele electorale pe cât posibil. Toate aceste procese paraelectorale sunt însă de un cretinism purulent.

A face un recensământ prescurtat, pentru a duce la invalidarea acestui referendum şi la repetarea sa, ori poate la validarea acestui referendum, este o tâmpenie politică fantastică.

Vom explica imediat de ce anume. Un nou referendum poate avea loc prin luna octombrie. Probabil că la acesta se vor prezenta, sătui de un dans politic pe care nu îl mai înțeleg nicicum, şi mai puţini alegători. Eugen Nicolăescu, unul dintre liderii USL, a declarat deja că USL ar putea repeta referendumul fără prag electoral.

Cu prag electoral, Băsescu se întoarce la Cotroceni la sfârșitul lunii octombrie. În ianuarie sau februarie am putea să avem alegeri legislative. Fără prag electoral, președintele ar putea să plece. În ianuarie sau februarie ar avea loc legislativele și turul I al prezidențialelor. Două săptămâni mai târziu, turul al doilea al prezidenţialelor.

Există şi versiunea desfăşurării, în cazul plecării lui Băsescu de la Cotroceni, a prezidenţialelor înainte de legislative. Aceasta înseamnă ca prin luna octombrie sau noiembrie să avem două scrutine pentru prezidenţiale, iar prin februarie sau martie legislative.

Întrebarea care se pune este: vom mai exista financiar şi economic în acel moment? După o iarnă întreagă, guvernaţi de un grup de oameni puşi pe căpătuială, aproape complet lipsiţi de preocupare în a guverna ţara şi fixaţi numai pe dărâmarea statului de drept, ce va mai fi România la sfârşitul acestui calvar?

Share