home CORUPTIE, POLITICA Armaghedonul de la Mîrsa

Armaghedonul de la Mîrsa

Share

La sfarsitul lunii decembrie a anului 2002, directorul de la Uzina Mecanica Mirsa, Constantin Cotora, era acuzat pe o pagina de Internet, intr-un text anonim, ca a dat mita 160.000 de dolari functionarilor APAPS (actuala AVAS si urmasa Fondului Proprietatii de Stat), pentru “a minari” privatizarea societatii.

Potrivit acestei surse, mita ar fi fost data, pentru a i se facilita lui Cotora achizitionarea Mecanica Mirsa si astfel a se palma furturile facute de acesta. Directorul sibian se disculpa, spunind ca un control de la finante se incheiase numai de o luna, iar acesta l-a gasit in regula.

FOTO: Sibianul

Cotora credea ca “Armaghedonul” era opera unui fost angajat, care l-a reclamat si la Comisia pentru Cercetarea Abuzurilor din Camera Deputatilor. Majoritatea ziarelor importante din tara au primit pe e-mail anonima, prin care jurnalistii erau invitati sa acceseze pagina de internet.

Pagina de Internet, intitulata de autor “Armaghedon la Sibiu”, continea acuze dure la adresa lui Cotora, care conducea societatea de 13 ani. In felul cum a reactionat presa la acuzele aduse lui Cotora exista o samanta de normalitate.

Anume, directorul UM Mirsa a fost contactat de jurnalisti si intrebat cum stau lucrurile din punctul lui de vedere. Problema insa este ca jurnalistii nu au continuat cu o investigatie. Acum, mie mi-a soptit o pasarica faptul ca acest Cotora este mare grangure de Sibiu.

Pentru jurnalistii de la Evenimentul zilei de exemplu subiectul a luat sfarsit dupa audierea sursei primare Cotora. Absolut gresit! Corespondentul EvZ din Sibiu trebuia sa faca o ancheta amanuntita si sa caute probe pentru acuzele care ii erau aduse directorului.

Se vede de pe planeta Neptun ca ar fi trebuit sa-l contacteze pe fostul salariat, despre care Constantin Cotora sustinea ca era autorul armaghedonului. Acesta trebuia intrebat ce probe detine pentru ceea ce a afirmat (daca a afirmat), ori, daca nu avea probe, unde sunt de gasit acestea.

Nimic din toate acestea nu s-a intamplat in lumea reala si subiectul de presa (foarte generos, de altfel) a fost ingropat in uitare. Ceea ce stim este ca in anul 2003, cu datorii imense, UM Mirsa a fost divizata.

FOTO: AutomobileRomanesti.ro

Partea civila a fost vanduta PAS-ului salariatilor, iar partea militara face parte si acum din PATROMIL si se ocupa cu productia, montajul si service-ul pentru autostatii de decontaminare a apei, masini de lupta ale infanteriei, blindate transport de valori, remorci, carosari, containere, alte produse de tehnica militara si constructii de masini.

Share