Facebook şi Google se alătură iniţiativei Trust Project

Share

Companiile din domeniul Internetului Google și Facebook au aderat joi la Trust Project. Acesta este un consorțiu internațional de organizații media. El a fost creat pentru identificarea surselor fiabile’ de informare.

Goofy şi Zucky, businessmani de succes

De asemenea, pentru a lupta contra dezinformării de pe Internet. Inițiativa, în care sunt implicate 75 de organisme media, beneficiază şi de sprijinul Microsoft și Twitter. Proiectul constă în etichetarea informațiilor ce îndeplinesc anumite criterii de etică și transparență.

Facebook şi Google coboară milităria din pod

În lumea de astăzi, conectată numeric și social, este mai dificil ca niciodată de stabilit când anume avem de-a face cu o informație adevărată, cu publicitate sau chiar cu dezinformare.

, a subliniat Sally Lehrman, de la Universitatea Santa Clara, responsabilă de proiect.

Publicul, din ce în ce mai sceptic, vrea să știe care sunt competențele, instituțiile și etica din spatele unei informații.

, a adăugat aceasta.

Facebook, Google şi ceilalţi, indicatori de încredere pentru cititori

Fiecare platformă de internet va pune la punct indicatori de încredere. Aceasta pentru a-și ajuta cititorii să evalueze informația provenită de la o sursă credibilă, în care poate avea încredere’.

Companiile media implicate în acest proiect provin din țări diferite. SUA (Washington Post, Mic, Independent Journal Review). Canada (The Globe and Mail). Germania (DPA). Italia (La Repubblica, La Stampa) și Marea Britanie (grupul media Trinity Mirror).

Participanții s-au pus de acord asupra unor elemente fundamentale, precum transparența mijloacelor de finanțare, prezentarea misiunii instituției de presă, furnizarea de date despre jurnaliștii care realizează un material și felul acestuia — editorial sau articol factual — precum și explicarea modului în care a fost realizat articolul.

Facebook şi Twitter reacţionează astfel la acuzele privind faptul că au servit propaganda rusă

Consumatorii de informație au nevoie de o modalitate prin care să ne spună ce anume așteptăm de la ei, genul de informație pe care contăm și cum plătim.

, a comentat Craig Newmark, fondatorul site-ului de mică publicitate Craigslist. Acesta este unul dintre primii susținători financiari ai proiectului. Marile companii din domeniul internetului, în special rețelele de socializare Facebook și Twitter, au fost în ultimele luni acuzate că au servit, fără voia lor, propagandei rusești, în timpul campaniei electorale care a dus la victoria republicanului Donald Trump.

Pentru Alex Hardiman, responsabil cu promovarea în cadrul Facebook, ”Trust Project” este…

… următoarea etapă în eforturile noastre permanente pentru îmbunătățirea înțelegerii publicului referitor la sursele și fiabilitatea informațiilor de pe platforma noastră.

Share