home MASS MEDIA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI TVR a fost acţionată în judecată pentru contractele suspecte

TVR a fost acţionată în judecată pentru contractele suspecte

Share

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind a depus astăzi, 9 octombrie 2019, o cerere de chemare în judecată a TVR.

A conducerii Societăţii Române de Televiziune – SRTV, în urma refuzului acesteia de a preciza în ce constau serviciile contractate pentru Televiziunea Română de către casa de avocatură By The Law – Dumitrescu &Dinu precum şi care sunt sumele plătite acesteia.

Avocatul Alexandru Dumitrescu, fost consilier al Doinei Gradea, preşedinte-director general al SRTV, a încheiat cu SRTV un contract de asistenţă juridică pentru consilierea directorului general, după cum susţine conducerea instituției în adresa nr. C/672/13.09.2019.

Însă, aceasta nu a precizat ce servicii anume a prestat fostul consilier şi în ce cuantum, argumentându-se, în mod eronat, că aceste informaţii nu ar intra sub incidenţa Legii nr. 544/2001: “SRTv a încheiat un contract de asistență juridică cu SPRL Dumitrescu și Dinu având ca obiect activități specifice Legii nr. 51/1995 de acordare de consultanță juridică specializată în activitatea de management a Directorului general al SRTV” – se arată în răspunsul semnat de şefa TVR.

Precizăm că potrivit OUG nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare si completare a unor acte normative, “autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome care au în structura organizatorica personal propriu de specialitate juridica nu pot achizitiona servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare.”

După încheierea contractului cu SRTV, avocatul Dumitrescu a intrat, cum se spune, „în pâine”, publicând pe pagina sa de FB un răspuns primit de la Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, privind funcţionarea MediaSind în cadrul SRTV.

Folosind tehnici securiste de manipulare, autorul postării oferă un text trunchiat, care nu conține, de exemplu, întrebările adresate de Minister instituţiei publice, aducând mai multe acuzaţii false şi denigratoare la adresa organizației noastre, transmiţându-le angajaţilor TVR că s-au înscris într-o organizaţie fantomă, care ar fi încasat ilegal cotizaţia sindicală şi că toate reacţiile publice ale MediaSind de până acum au fost numai minciuni.

Constatând că banii publici sunt folosiţi în războaiele şefei TVR împotriva MediaSind, am solicitat explicaţii oficiale Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale care a demontat diversiunea conducerii SRTV.

Astfel, în răspunsul nr. 105/IM/07.08.2019, Ministerul Munncii a confirmat legalitatea funcţionării filialei MediaSind TVR în Televiziunea Naţională, precum şi legitimitatea organizaţiei de a-şi apăra drepturile membrilor din această instituţie publică de presă. (amănunte aici: Ministerul Muncii demontează diversiunile conducerii Televiziunii Române!).

Din nefericire, nu este prima dată când actuala conducere a Televiziunii Române face dovada disprețului său față de angajați și față de lege, motiv pentru care, în acest moment, pe rolul intanţei se află mai multe procese ce au ca obiect lipsa de transparenţă față de cheltuirea banului public, nerespectarea prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă, diminuarea drepturilor angajaților, precum și lipsa de transparență în privința facilităților acordate sindicatului său de casă, SPUSTv.

Nu în ultimul, în baza Rezoluţiei Adunării Generale, MediaSind TVR a depus mai multe plângeri penale împotriva conducerii. (amănunte aici: MediaSind TVR a sesizat parchetul pentru a cerceta faptele de corupţie din Televiziunea Naţională)

Atitudinea dictatorială a şefei TVR, Doina Gradea, a fost de fiecare dată criticată în repetate rânduri de către organizaţiile naţionale şi internaţionale ale lucrătorilor din mass-media, care au protestat şi au cerut Parlamentului de la Bucureşti să o demită de urgenţă de la conducerea instituţiei (vezi aici: Federația Internațională a Jurnaliștilor și UNI Global Union susțin toate protestele pentru demiterea șefei TVR! ).

Potrivit informaţiilor apărute în presă şi confirmate (amănunte aici) , relaţia Dumitrescu- Gradea este una mai veche, cei doi fiind parteneri de afaceri într-o firmă media. În ceea ce priveşte competenţa profesională şi conduita fostului consilier PDG, Raportul privind libertatea de exprimare în 2018 a Active Watch este concludent:

Din Concluziile Comisiei de Etică din SRTV reiese și modul în care consilierul PDG, avocatul Alexandru Dumitrescu, se raportează la activitatea jurnalistică din Televiziunea Națională, asupra căreia își permite să facă aprecieri.

În acest document se arată că Alexandru Dumitrescu consideră anormal demersul lui Dragoș Pătraru de a „face anchete într-o instituție publică” în condițiile în care calificarea sa este de realizator al unei „emisiuni de divertisment”.

Mai mult, în concluziile Comisiei de Etică se notează: „comentând cazul ipotetic evocat de dl Pătraru al unei «presiuni» exercitate asupra sa în privința conținutului emisiunii, dl Dumitrescu a susținut că nu se poate vorbi de «presiune la adresa unui jurnalist», întrucât realizatorul Starea Nației are calitatea de «partener de business» al TVR; în replică, dl Pătraru a atras atenția că are încheiat cu TVR un contract de drepturi de autor ca jurnalist, ceea ce înseamnă că are ca prioritate slujirea interesul public”. (pag. 98)

Comportamentul abuziv al fostului consilier a generat neplăceri unor angajați. Astfel, după publicarea Concluziilor menționate, în septembrie 2018, pe site-ul tvr.ro în secțiunea Comisiei de Etică – instituită încă din 2004 -, șefa Serviciului Conținut Digital din TVR, Maria Grăjdan, responsabilă de publicarea documentelor online, a fost amenințată cu concedierea de către consilierul PDG Alexandru Dumitrescu, care a acuzat-o de publicarea „fără temei legal” a documentelor comisiei.

Ulterior, în urma presiunilor, jurnalista Maria Grăjdan a decis să demisioneze din funcție.” (pag.106) https://activewatch.ro/Assets/Upload/files/Raport%20FreeEx%202018-2019.pdf

Pentru a stopa astfel de comportamente ciocoiești față de angajați și pentru a pune capăt abuzurilor Doinei Gradea și ale camarilei sale, cerem Parlamentului României să demită actuala Administrație și să aducă in fruntea Televiziunii Române profesioniști neangajați politic, care să ofere dovezi de responsabilitate în cheltuirea banului public.

Departament Comunicare MediaSind TVR
Bucuresti, 9 octombrie 2019

Citeşte şi
Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind a depus ieri, 28 octombrie 2019, o cerere de chemare
Ionuţ Cristache ţine să ne îngreţoşeze toată campania electorală cu emisiunile sale pline de avantajări
Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind, Filiala MediaSind TVR, condamnă decizia conducerii instituţiei de a nu
Tribunalul Bucuresti a respins excepţia ridicată de către conducererea sindicatului controlat de conducerea TVR, SPUSTv,
Conducerea TVR continuă seria diversiunilor menite să denigreze credibilitatea MediaSind TVR, răspândind printre angajați informații
Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind – Filiala TVR a depus mai multe plângeri și denunțuri
TVR a programat două filme cu Mircea Diaconu în weekend, la câteva zile după ce
MediaSind TVR a declanşat în data de 22 august 2019 greva japoneză, în timpul Festivalului
După pierderea reprezentativităţii la nivelul SRTV, prin plecarea masivă a membrilor către MediaSind TVR, din
Sindicatul Român al Jurnaliștilor - Filiala MediaSind TVR a depus astăzi, 24 iulie 2019, o
Share