EUROVISION: Topul meu valoric

Share

Voi lista in continuare, din punctul meu de vedere, topul valoric, de la locul 1 pana la locul opt. Nu am pretentia ca am dreptate si sunt convins ca pot gresi in aprecierile mele, care, fara discutie, sunt subiective. Imi asum insa acest lucru.

1. Hotel FM, “Come As One”

Din punctul meu de vedere, este cea mai completa melodie de la aceasta editie. Are amplitudine, finete, creste pana la nota finala, e rotunda, imnica, simpla, impresionanta si, simultan, complexa. Felicitari, Gabriel Baruta, ai comis-o!

2. Dalma, “I’m Running”

Vocea Dalmei si capul muzical al lui Cornel Ilie fac toate paralele. Melodia se impune in timp, ca si “Come As One”, pe masura ce o asculti, progresiv. Ii reprosez lui Cornel (daca acesta se poate chema repros) ca a iesit din sarea si piperul tipice Vank. Probabil ca ar fi fost si caraghios sa o pui pe Dalma sa chiuie inconfundabil, precum Cornelush Ilie.

3. Lulu & The Puppets, “Searching For Perfect Emotion”

Un cantec care rupe, din punctul meu de vedere si vom vedea daca solistul este dezavantajat de faptul ca nu s-a mai produs intr-un concert live sau nu. Am inteles ca e de la Scoala Vedetelor. Pentru mine este o revelatie.

4. Catalin Josan, “Round Around”

Chapeau bas, Catalin, poti spune ca, daca vei continua sa scrii asa, esti compozitor adevarat. Melodia, cum am mai scris, da senzatia de rotire, de carusel si este o reusita muzicala, in care se vede scoala ruseasca de componistica.

5. Luminita Anghel, Tony Tomas & Adrian Piper, cu “Save Their Lives”

Daca nu ar fi fost dizarmoniile, zgomotozitatea si inghesuirea a trei solisti, probabil ca aceasta melodie frumoasa ar fi devenit, alaturi de “Come As One” si “I’m Running”, favorita mea personala. Pacat de vocile irosite.

6. Pasager, “Running Out Of Time”

O melodie de factura asemanatoare cu “Searching For Perfect Emotion”, insa putin mai obscura, ca originalitate a temei muzicale. Ca si in cazul Lulu & The Pupets, Pasager este pentru mine un grup-revelatie, cu un solist avand o voce excelenta, pe care o apreciez in mod deosebit. Uau! It rocks!

7. Ovi & Paula Seling, “Playing With Fire”

Din punctul meu de vedere, acest cantec este frumos, nu sare calul, dar castiga mult prin prezenta a doua voci exceptionale, dintre care a Paulei Seling este absolut fabuloasa. As fi foarte multumit daca Paula ar simti mai mult muzica si ar fi mai putin reflexiv-tehnica. Marii cantareti nu fac show-off de disponibilitatile lor tehnico-interpretative. Paula, din pacate, da.

Acest lucru se vede in fetisizarea pasajelor tehnice, care sa demonstreze parca tehnica interpretativa – de parca aceasta nu ar fi atat de evidenta si admirata, precum si in sublinierea acestor pasaje cu gestica de subliniere cu palmele si degetele. Lucrurile acestea se fac cu naturalete, nu descriptiv-demonstrativ.

8. Alexa, “Baby”

Cantecul scris de Mihai Alexandru este exact in linia pieselor latino ale lui Carlos Santana. Ar fi avut mult de castigat daca ar fi fost interpretat de nepoata acestuia. Eu cred ca treaba asta cu verbotenul dat compozitorilor si interpretilor straini este o mare, foarte mare tampenie.

Daca estimarea mea este corecta, in cativa ani am putea sa ne roadem pumnii, ca Renee Santana a.k.a. Maria Sanchez s-a lansat in topuri din alta tara, nu din Romania, de la Eurovision. Astia ne sunt brazii, asa ne sunt coniferele. Toate.

Share