Toleranta zero pentru frauda din educatie

Share

~Ciprian Ciucu~

Elevii noştri nu mai învaţă. Examinarea de anul acesta nu a fost mai dificilă decât cele din anii trecuţi;

Frauda repetata în timp a dus la ideea ca ciclurile de învăţământ pot fi parcurse fără muncă şi efort;

Amazon

Calitatea educaţiei a scăzut catastrofal în ultimii ani sau, mai de grabă, calitatea educaţiei a fost mereu mai proastă decât am crezut noi;

Irelevanţa curriculumului raportată nevoilor educaționale „la zi”. În acest context Ministerul întârzie publicarea noului curriculum naţional cu toate că beneficiază de proiecte finanţate din fonduri structurale, aflate şi acestea în întârziere;

Avem o problemă serioasă cu privire la motivarea cadrelor didactice, datorata lipsei de instrumente manageriale de motivare la nivel de unitate de învăţământ (directorii nu au instrumente reale de management şi de motivare a resurselor umane); plus, noua lege încă nu a început să producă efecte;

Educaţia informală (televizorul, anturajul, colţul blocului, Internetul, cei şapte ani de acasă, etc.) este mai puternică decât educaţia formală (şcoala de la grădiniţă până la post-doc): Pierderea încrederii oamenilor în școală şi educație: educația nu mai este echivalenta cu reușita în viață.

Modele promovate de mass-media nu se remarcă prin educație ci dispun „talente” şi relații care le poziționează pe piața mediatica fără efort; Acesta situaţie cere politici care să compenseze importanţa educaţiei formale: creşterea relevanţei curriculumului; politici de toleranţă zero faţă de diplome fără acoperire reală la nivelul competenţelor inclusiv la nivel universitar (atenţie mai mare la „fabricile de diplome”) şi creşterea competiției din cadrul sistemului: între unitățile de învăţământ, între cadrele didactice, etc… tot pe Contributors

Share