home MASS MEDIA, POLITICA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI Televiziunea Română se confruntă cu noi acuzaţii de cenzură

Televiziunea Română se confruntă cu noi acuzaţii de cenzură

Share

Televiziunea Română se confruntă cu noi acuzaţii de cenzură, izbucnite tot din cauza preşedintelui – director general numit de PSD-ALDE, Doina Gradea.

Nici nu s-au stins bine ecourile declanșate de lansarea ultimului Raport FreeEx al libertății de exprimare din România în care președintele-general al Societății Române de Televiziune – SRTV, Doina Gradea, are alocat un întreg capitol, că un nou conflict a izbucnit în această instituție publică de presă.

DONEAZĂ ACUM





PENTRU PRESA INDEPENDENTĂ!

În data de 26 martie 2019, președintele-director general al SRTV, Doina Gradea, a primit din partea Filialei MediaSind TVR o petiție privind realizatoarea TV, Marina Almășan prin care aceasta sesiza un act de cenzură cu consecințe grave privind imaginea instituției publice de presă. Potrivit sesizării membrului nostru de sindicat, este vorba despre un documentar despre China refuzat de la difuzare de către Direcția Programe în urma unei decizii directe a președintelui-director general Doina Gradea:

“Ca de obicei, la întoarcere, am propus filmul realizat, Direcției Programe, așa cum făcusem și în anii precedenți. De această dată însă, am primit o veste proastă : «Doamna Președinte Director General se opune difuzării acestui film». I-am solicitat doamnei Doina Gradea o audiență pentru a afla motivele pentru care un material care nici măcar nu a fost vizionat, este respins . Am fost primită în audiență, însă motivele care mi s-au oferit au fost de-a dreptul halucinante. Citez: «Pe mine nu mă interesează China, nu eu te-am trimis acolo>>, respectiv «Ce-ar fi dacă orice salariat o să se plimbe prin lume și mă va obliga apoi pe mine să-i difuzez filmarile?» Profund jignită de atitudinea doamnei Presedinte-Director general și fiind sigură că demersul meu este unul corect si că propun TVR un produs de calitate, binevenit pentru o televiziune care greu mai performează pe piață, m-am adresat , în consecință, Comitetului Director, printr-o cerere scrisă adresată, regulamentar, Direcției Programe. Direcția Programe a supus atenției Comitetului Director solicitarea mea, nu știu însa cum a fost prezentată concret cererea mea în CD, căci rezoluția a fost următoarea:

“Nu se aprobă REALIZAREA și difuzarea filmului..”. Deduc că membrii CD au fost dezinformați, înțelegând că solicit REALIZAREA unui astfel de documentar și, considerând, probabil, ca TVR nu are bani pentru a acoperi realizarea unui astfel de proiect. Astfel încât a dat acest verdict, care nu are nicio legătură cu realitatea. De altfel, a existat un singur vot negativ ( nu este greu de bănuit cui a aparținut el), restul membrilor CD abținându-se de la vot.

…Am intrat în noul an. Anul acesta diplomația românească marchează împlinirea a 70 de ani de relații bilaterale româno-chineze. Ca niciodată, acest proiect devine deosebit de nimerit pentru postul public de televiziune, cel mai în măsură să reflecte astfel de evenimente. De altfel, în mod repetat Ambasada Chinei la București m-a întrebat asupra datei de difuzare a documentarului, eu reușind până acum să evit, cu delicatețe, relatarea acestui “conflict intern”, care ar avea toate motivele să fie suspectat ca o atitudine ostilă Chinei.

După Anul Nou, am adresat o nouă solicitare de difuzare, de data aceasta Directorului TVR 1. Am invocat inclusiv argumentul potrivit căruia , timp de 3 luni, grila TVR urma să fie plină de reluări, ceea ce însemna că o producție nouă și de calitate, nu ar putut fi decât benefică instituției. Scrisoarea mea a rămas fără elementarul răspuns, datorat oricărui angajat al TVR, care se adresează oficial instituției sale.

Nevrând să las lucrurile așa, m-am adresat, într-un final, Producătorului General al TVR, domnului Alexandru Sassu, care, siderat la auzul acestor detalii, mi-a mărturisit că auzise de film, dar că unii si alții mă acuzau că, de fapt, prin el, profitam spre a face publicitate firmelor care mi-au sponsorizat deplasarea. Am negat cu vehemență această scorneală ordinară, obținând, în final, de la domnul Producător general, promisiunea că mă va sprijini în rezolvarea situației.

Ceea ce s-a și întâmplat : în luna martie 2019, la jumătate de an de la prima mea adresare către Conducerea TVR, mi-a fost solicitat, în sfârșit, filmul, spre vizionare. Aceasta a avut loc și Direcția Programe mi-a adus la cunoștință că filmul este interesant, bine făcut, lipsit de orice conotații publicitare și, ca atare, intrunește toate condițiile pentru difuzare. Însă am fost înștiințată, în același timp că, existand deja o decizie a Comitetului Director, nefavorabilă filmului meu, acesta nu poate fi totuși difuzat, fără a mă adresa din nou Comitetului Director.

Ceea ce am și făcut, înregistrând o nouă cerere la Directia Programe, cu rugămintea de a susține , la prima sedință a Comitetului Director, difuzarea filmului meu. Direcția Programe a făcut o solicitare , în acest sens, către Comitetul Director, problema fiind înscrisă, într-un final, pe ordinea de zi a ședinței din 13 martie.

La două zile după ședința CD am fost sunata de o angajată a Direcției Programe și informată că problema mea a fost ….retrasă de pe ordinea de zi de catre doamna Presedinta-Director General!!! Motivul? – “Comitetul Director și-a spus deja, încă de anul trecut, opinia, în aceasta problemă”.

Zilele trecute am adresat, ca o ultimă cale de atac “în interior” un memoriu tuturor membrilor Consiliului de administrație al TVR. Am aflat că problema a fost discutată într-o ședință de CA dar nu am primit niciun răspuns” – se arată în petiția Marinei Almășan transmisă MediaSind TVR.

Menționăm că acest abuz încalcă în mod flagrant prevederile Legii de organizare și funcționare a SRTV, deoarece președintele-director general nu are atribuții editoriale și, în consecință, nu are dreptul să intervină în vreun fel în activitatea editorială. Nu în ultimul rând, șefa TVR încalcă și prevederile art. 8 din Ordonanța nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, întrucât era obligată să răspundă în maxim 30 de zile de la primirea sesizării Filialei MediaSind TVR a Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind referitoare la acest caz.

În consecință, MediaSind TVR solicită Comisiilor de specialitate ale Parlamentului să ancheteze și acest nou abuz al conducerii SRTV. Precizăm că până în prezent, din cauza atitudinii dictatoriale prin care Doina Gradea înțelege să conducă cea mai mare instituție de media din țară, SRTV, pe rolul instanțelor judecătorești se află mai multe cauze privind abuzurile acestei conduceri împotriva salariaților TVR, iar principalele organizații naționale și internaționale din mass-media au solicitat demiterea acesteia în regim de urgență.

Departament Comunicare
MediaSind TVR
București, 7 mai 2019

Citeşte şi
După pierderea reprezentativităţii la nivelul SRTV, prin plecarea masivă a membrilor către MediaSind TVR, din
Sindicatul Român al Jurnaliștilor - Filiala MediaSind TVR a depus astăzi, 24 iulie 2019, o
Organizaţia MediaSind din TVR convoacă Adunarea Generală Extraordinară pentru depunerea de plângeri penale împotriva conducerii
Către Partidul Social Democrat, Doamnei Viorica Dăncilă, Președinte interimar Retrageți sprijinul politic acordat șefei TVR!
Lavinia Şandru, cu emisiunea „Faţa nevăzută a lumii“, de la TVR, a înregistrat cea mai
Interviu omagiu luat de Lavinia Șandru premierului Viorica Vasilica. Acesta a fost difuzat de TVR,
Televiziunea Română se întoarce la o formă de comunism târziu. Staff-ul TVR a decis să
Astăzi (şi nu a fost nevoie să mă uit în oglidă), mi-am făcut un examen
Pe Doina Gradea o cunosc de aproape 24 de ani, de când eram reporter la
Directorul general interimar al Societăţii Române de Televiziune, Doina Gradea, a fost invitată, în 20
Share