home ECONOMIE, POLITICA Structura Guvernului 3. Blonda de la Turism Elena Udrea

Structura Guvernului 3. Blonda de la Turism Elena Udrea

Share

In anul 2006, am scris pentru Revista Bilant o analiza de circa 30.000 de semne, a carei sinteza e disponibila aici.

Ma bazam pe datele oficiale primite de la institutiile guvernamentale, ca si pe declaratiile a 25 de surse audiate direct. Am dat sute de telefoane.

Am luat legatura, succesiv, de trei-patru ori cu peste 40 de agentii guvernamentale, pentru a obtine datele necesare edificarii studiului.

A rezultat unul din cele trei articole cu care am fost nominalizat la premiile CRP. Pentru ca acest studiu este acum foarte actual, pe scheletul sau voi broda o mica analiza-excurs a structurii actualului Executiv, conform datelor publice.

Trebuie sa ridicam pe tapet si ceea ce noi consideram a fi problemele acestui guvern. Aproape 100% din turism este privatizat, iar ce nu este astfel apartine, de exemplu, unor sindicate, ori unor societati-statiuni care inca nu au fost privatizate.

La ce folosea ridicarea Autoritatii Nationale pentru Turism la rang de minister, dupa ce in fostul Executiv a format, impreuna cu ANIMMC, Ministerul pentru IMM-uri si Turism si punerea in fruntea noului portofoliu a Blondei de la (mai nou) Turism? Greu de inteles.

Singurul mod in care se va justifica existenta acestui minister va fi in faptul ca in anul 2012, sa zicem, statul roman va castiga din turism, de exemplu, 10 miliarde de euro pe an. Si atunci, el va ramane tot o agentie transformata in minister.

O agentie care poate sa devina foarte importanta, daca pune la punct niste noduri de programe interministeriale intre adevaratele ministere.

Exemplul urmator este aplicabil oricarei zone turistice existente azi in Romania. Litoralul are o cale ferata prapadita, pe un fir, care se divide numai in statiuni. Trenurile ce merg in sensuri contrare trebuie sa se astepte reciproc in statiuni, iar rapidul care merge in spatele unui personal nu poate sa-l depaseasca decat tot intr-o statiune.

DN 39 (E 87), soseaua de coasta, de litoral, este o jena fara sfarsit. Trece prin multe statiuni, de multe ori prin centrul acestora, iar turistii care se odihnesc si cei care vin sau pleaca se incurca reciproc. Si iaca asa apare o posibila investitie in autostrada de Litoral.

Lucrurile nu se opresc aici. O sfatuiesc pe doamna Udrea sa se inspire, in ceea ce priveste politica de dezvoltare a turismului, dupa aceea aplicata de Turcia sau Grecia, cam tot de pe vremea cand se aflau intr-o extraordinara criza politica si, practic, in stare de razboi.

Daca insa vom avea ca prioritate sa eliberam Ministerul Mediului si Apele Romane de oameni competenti si sa punem in loc papusele de-ale lui Radu Mazare, sigur nu ne va iesi. Nimic.

Alte doua agentii, cea a sporturilor si cea a tineretului, au fost transformate si ele in alt minister, intr-un mod asemanator. Ca sa faca aceleasi lucruri ca si pana acum.

Citeşte şi
Eixstă  unii, ca Elena Udrea, Alina Bica, Dorin Cocoş sau Dan Şova, pe lângă Liviu
”Nu a intervenit nici o presiune internă sau externă” pentru reținerea Elenei Udrea și Alinei
Elena Udrea a fost condamnată la șase ani de închisoare cu executare în dosarul Gala
Elena Udrea şi Alina Bica şi-au făcut calcule complet eronate când au şters-o în Costa
Hai să vedem: cine mai hăule pe Internet contra Justiţiei? De obicei, cine are probleme
Când spui Udrea, Cocoş, Buzăianu, te referi la un off-shore şi scrii un text de
Interpuşii Elenei Udrea deveniseră tot mai tupeişti, aveau pretenţii tot mai mari de la publisheri,
Procurorul de caz în Dosarul Hidroelectrica i-a stabilit Elenei Udrea o cauţiune-record de cinci milioane
Deputaţii ar fi viciat intenţionat votul pentru avizul privind reţinerea Elenei Udrea, susţin unele surse
Orbită de strălucirea elitrelor instalatorilor de la Tubulatură, Elena Udrea le-a luat apărarea lui Victor
Share