Rovana Plumb şi Carmen Avram s-au făcut de râs în faţa presei străine

Share

Rovana Plumb şi Carmen Avram s-au făcut de râs la Bruxelles. O firmă de lobby a organizat la Bruxelles o întâlnire a primilor patru candidaţi ai PSD cu presa străină, însă mai nimeni nu a dorit să participe.

Firma de lobby a fost angajată de PSD pentru a spăla imaginea partidului în plan extern. Politico.eu scrie că firma de lobby se numeşte Rud Pedersen Public Affairs. Firma a fost angajată în aprilie, având 10 salariaţi specializaţi pe lobby la Bruxelles.

DONEAZĂ ACUM





PENTRU PRESA INDEPENDENTĂ!

Contractul cu PSD, înregistrat în Registrul de lobby al UE, are o valoare între 25.000 şi 50.000 de euro. PSD însă a refuzat să prezente orice detaliu.

“Recunoaştem că, de mult timp, relaţia PSD cu presa internaţională a fost slabă,” a declarat Lia Olguţa Vasilescu. “Din această cauză, în Bruxelles, dar şi în presa internaţională, s-a format o imagine distorsionată în jurul PSD, uneori chiar în contrast cu realităţile din România”.

Luna trecută, Partidul Socialiştilor Europeni a decis să îngheţe relaţiile cu PSD cel puţin până în iunie. Cu toate acestea, un eveniment recent organizat la Brussels Press Club de firma de consultanţă a atras puţini oameni interesaţi.

La eveniment au venit primii patru candidaţi de pe lista PSD pentru europarlamentare, care au discutat pe larg despre creşterea economică a României, drepturile omului, motivaţia personală pentru a candida pe listele PSD şi eforturile partidului lor de a reforma sistemul judiciar.

Ei au vorbit însă unei camere aproape goale, în condiţiile în care, cu excepţia Politico, niciun ziar major european sau internaţional nu a participat la eveniment. Dintre cele circa 15 persoane prezente, jumătate făceau parte din staff.

Registrul european de lobby descrie contractul ca fiind semnat cu “FTR15, din partea partidului român PSD.” FTR15 este compania din Londra a consultantului Zhenya Harrison, care lucrează de asemenea cu PSD.

Andrew Johnson, partener la Rud Pedersen Public Affairs, spune că nu este nimic neobişnuit în faptul că firma lucrează cu PSD, afirmând că majoritatea partidelor politice „lucrează cu agenţii pentru a le ajuta să gestioneze comunicarea”.

„Faptul că au angajat şi plătesc companii de consultanţă pentru a-şi promova viziunea lor în presa internaţională reprezintă încă o dovadă a lipsei totale de credibilitate la nivel european”, crede însă Siegfried Mureşan, europarlamentar PNL.

„Indiferent de câte milioane cheltuiesc, nu vor convinge niciodată presa liberă, experţii şi oficialii europeni să închidă ochii la acţiunile lor”, a adăugat el.

Share