Robin Bengtsson, Can’t Go On (Suedia) (Eurovision 2017)

Share

În continua lor dorinţă de a demonstra că sunt creatori de muzică pop bună, nu de muzică ABBA bună, suedezii l-au adus pe Robin Bengtsson. Acesta agreghează armonii strălucitoare, într-o piesă tipică muzicii disco, ce deschide prima semifinală de anul acesta.

 

 

O melodie de linie, lipsită de orizont, de profunzime, al cărei punct de clima este pe refrenul sclipicios. O piesă care sună foarte bine pe refren, dar nu e îndeajuns pentru a face muzică de calitate, chiar şi când vorbim despre decăzutul Eurovision

 

Robin Bengtsson, un actant în muzica pop suedeză

 

Robin Bengtsson a luat parte la Swedish Idol, în anul 2008, unde s-a clasat al treilea. În anul 2010, Robin a contribuit la realizarea cântecului unui charity song, “Wake Up World”, împreună cu Karl Martindahl şi Daniel “The Moniker” Karlsson.

 

A cântat melodia “Long Long Night” cu Kim Fransson, cunoscut de reality show-ul Made in Sweden..Tot în anul 2010, Robin Bengtsson a participat la versiunea scandinavă a competiţiei Wipeout. Finalmente, s-a clasat pe locul al doilea. A participat la Melodifestivalen în anul 2016 cu cântecul “Constellation Prize” şi s-a clasat pe locul al cincilea.

 

Tamara Gachechiladze, Keep The Faith (Georgia) (Eurovision 2017)

 

Tamara Gachechiladze intră-n pâine cu o mişcarea lentă, un soi de baladă pop, interpretată în maniera tehnicii de cânt R&B. Solista are o voce foarte bună. În era în care nu mai ştim să scoatem aproape nimic original, ne ramarcăm prin tehnică şi voci bune.

 

 

În schimb, refrenul acestei piese “… keep the faith…” este slăbuţ, răsuflat. Lucru compensat prin valoarea indiscutabilă a aranjamentului şi partiturii, dotate cu o extrem de bine şi la timp gândită modulaţie la semiton, pe refren.

 

Isaiah, Don’t Come Easy (Australia) (Eurovision 2017)

 

Ca şi la melodia suedezului de mai sus, şi aici totul este perfect lucrat, profesionist. Isaiah din Australia e pe linie, cântă perfect. Am o mică îndoială asupra suciturilor infleionare din glasul lui. Aş fi curios dacă se aud la fel şi live.

 

 

Pentru că am impresia că băieţelul acesta este puţin cam făcuţel din butonaşe. Nu de alta, dar o lume-ntreagă a luat ţeapă cu un anume Amaury Vassily, care live a cântat o terţă ma jos şi tot a falsat. Frumos lucrat, dar, la fel, banal. Pentru care în această postare scoatem în faţă melodia georgienei, care ni se pare cea mai bună dintre cele trei.

Share