Radu Moraru vrea să-şi facă televiziune cooperativă

Share

Radu Moraru începe o postare prin a face filosofia televiziunii. Excurs foarte interesant despre investiţii în televiziuni, investitori, politica și afaceri media și în general despre televiziune ca business de succes.

Adevarul

Dar cel mai interesant este că Nașul vrea să își facă o televiziune, Nașul TV, pe banii telespectatorilor-acționari. Radu și-a făcut calculul că, adunând în doi ani câte 100 de euro de acțiune (50 în primul an, 50 în al doilea) de la 100.000 de telespectatori-acționari, adună 10 milioane de euro și face televiziune cu ei.

Telespectatorii ar deține 50% din acțiuni și ar bloca deținerea controlului televiziunii de către grupurile de interese. Alte 25% din acțiuni vor fi date moca la 100 de investitori “curați”, contra reclamă pe sticlă, iar 25% din acțiuni vor fi pachetul de control deținut de managementul televiziunii.

Sincer, pe mine aceste calcule ipotetice mă depășesc. Sunt frumoase pe hârtie, dar practica ne omoară. Ele s-ar putea să fie corecte, însă trăim într-o lume în care puține proiecte de tip Associated Press reușesc:

“The AP is a cooperative owned by its contributing newspapers, radio and television stations in the United States, which both contribute stories to the AP and use material written by its staff journalists”

Şi iniţial AP a fost un proiect şi mai curajos: nişte jurnalişti independenţi care au decis să o ia pe cont propriu şi le-a mai şi ieşit. Sunt curios ce se va alege din această idee frumoasă a lui Radu Moraru. Îi urăm succes şi vom urmări concretizarea proiectului, în a cărui fezabilitate practică vrem să credem în mai mare măsură decât bănuim că se poate realiza.

Share