home ECONOMIE, MASS MEDIA Piaţa de media valorează aproape 514 milioane de euro

Piaţa de media valorează aproape 514 milioane de euro

Share

Piaţa de media din România va creşte, în acest an, cu 5,5%, comparativ cu anul 2019, până la valoarea de 514 milioane de euro, reiese din datele Media Fact Book, raportul de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate.

DONEAZĂ ACUM





PENTRU PRESA INDEPENDENTĂ!

Conform datelor, în 2019, piaţa de media din România s-a situat la valoarea de 487 milioane de euro, iar investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluţie pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la 315 milioane de euro.

De asemenea, în cursul anului trecut, cea mai mare rată de creştere a înregistrat-o piaţa de digital, la la 99,1 milioane de euro (+17% faţă de 2018), în timp ce publicitatea outdoor (OOH) este estimată la 32,2 milioane de euro, cu 5% mai mult decât în 2018.

În acelaşi timp, piaţa de radio şi-a continuat trendul ascendent şi în anul trecut, cu o creştere estimată la 10%, atingând valoarea de 28,3 milioane de euro.

Pentru 2020, realizatorii raportului Media Fact Book, Agenţia Initiative, estimează noi creşteri pentru TV (+2,5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114,5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30,6 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 33,8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimărilor Magna, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, se arată că investiţiile nete în publicitate au crescut, în 2019, cu 5,2% şi se vor majora cu 5,7%, în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari.

Totodată, piaţa globală de TV a fost într-o uşoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanţă (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului şi de lipsa evenimentelor mari generatoare de audienţă, se notează în raport.

Potrivit sursei citate, în 2019, online-ul a continuat să domine piaţa de media globală, atingând cote record din total piaţă, pană la 51,5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari, iar social media înregistrează cea mai rapidă creştere din online (+25%), peste cifrele generate de video digital (23%) sau search (14%). De altfel, “search”-ul rămâne numărul 1 în digital, fiind formatul care înregistrează 144 miliarde de dolari şi 47% din bugetele totale din online.

Piaţa de OOH a înregistrat creşteri semnificative la nivel global (+6,1%), atingând cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o creştere de 20%.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din anul 1997.

Citeşte şi
Ameninţări asupra presei. Poliţia Constanţa cere dezvăluirea sursei!

Poliţia Constanța a solicitat unei publicații locale să dezvăluie identitatea unei surse, care le-a trimis

MediaSind atrage atenția Guvernului că angajaţii din cultură şi mass-media nu sunt salariați de mâna a doua

Federaţia FAIR-MediaSind, singura organizaţie reprezentativă la nivel de sector cultură şi mass-media, conform sentinţei TMB

Ben Oni Ardelean, din aripa PNL/USL, a sărit la gâtul jurnaliştilor

Deputatul PNL Ben-Oni Ardelean i-a făcut nesimțiți si tupeiști pe jurnaliștii care au vrut să

Jurnalişti ucişi anul acesta, mai mulţi decât în anul 2017

După trei ani de scădere, numărul violenţelor împotriva jurnaliştilor a crescut din nou în 2018.

Mălin Bot, ca şi toată familia acestuia, are toate conturile blocate

Primăria liberalului Nicolae Robu a blocat toate conturile jurnalistului civic Mălin Bot şi ale membrilor

Cozmin Guşă îi cere lui Rareş Bogdan să-şi ceară scuze ca să intre pe post

Patronul postului Realitatea TV, Cozmin Gușă, a declarat că Rareș Bogdan, realizatorul emisiunii ”Jocuri de

PSD mituieşte iar presa cu bani de la ministere, ca acum 15 ani

Corina Crețu și-a acuzat pe Facebook propriul partid, PSD, că direcționează către presă ”sume incredibile”

FIJ (Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor) îşi informează afiliaţii despre ce s-a întâmplat în România

FIJ (Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor) a reacţionat dur la agresarea şi baterea jurnaliştilor în timpul

Micky Şpagă iese la rampă împotriva televiziunilor (Stenograme PSD)

Apare în arenă politicianul frenetic Şerban Mihăilescu a.k.a. Micky Şpagă. Aceasta este o nouă stenogramă

Adrian Năstase, PSD şi obsesia sa majoră cu controlul presei (Stenograme PSD)

În prima stenogramă, protagonist este Adrian Năstase. Aici se vede una dintre bolile pe care

Share