Petre Daea gafează iar. Oaia este, după el, simbol naţional românesc VIDEO

Share

Petre Daea a gafat din nou astăzi. Era vorba despre ovine, iar el s-a trezit făcând un soi de poem în proză tâmp despre oaie, frunză, statuie şi transformarea bietului animal într-un simbol naţional.

Petre Daea trece la intimităţi: Eu ştiu unde se caută spicul!

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a declarat, marţi, că este în favoarea folosirii oii ca brand de ţară, argumentând că „oaia este o statuie vie“.

Petre Daea este îndrăgostit de oaie

Uitaţi-vă dumneavoastră în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunile verzi ale ţării româneşti.

, a completat Daea. Întrebat dacă frunza trebuie înlocuită cu oaia ca brand naţional, Petre Daea a răspuns. Frunza „o are toată lumea, dar oi ca în România nu“.

Întrebarea este dacă acest om a auzit de exemplu despre greci şi cu ce se ocupă aceştia. Tradiţional. Când nu fac comerţ pe mări. După care a Încheiat: „Lânga oaie, găseşti o frunză, lânga frunză, nu poţi să găseşti o oaie“.

Adânc. Profit.ro a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României. El ar urma să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie.

Petre Daea nu e singur. Gândeşte la fel şi ilustrul necunoscut Mircea Dobre

Aceasta… pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa. Noi ştim că era baladă, nu legendă, dar în fine. Turoperatorii dezaprobă însă schimbarea brandului. Ei spun că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat.

Turoperatorii ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Mioriţa, cred aceştia, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei. Oaia în sine e percepută ca un animal stupid şi supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Balada Mioriţa şi turismul românesc.

Share