Premierul maghiar Viktor Orban şi paratidul său, Fidesz, conduc în UE, la volumul de bani investiţi în publicitatea electorală.
Politicienii și partidele și-au majorat cheltuielile cu anunțurile politice online, într-un asalt nebun după voturi, înaintea alegerilor pentru Parlamentul European.
Orban şi Fidesz conduc în UE la volum de bani investiţi în publicitate electorală
Dar nici unul nu a investit atât de mult ca premierul maghiar Viktor Orban și partidul său, Fidesz, cheltuind pe platforma Google și pe rețeaua sa, de 35 de milioane de site-uri web, precum și pe Facebook și Instagram Meta.
Partidele naționaliste de extremă dreaptă au făcut de asemenea cheltuieli grele pe YouTube și Google, pentru a-și promova ideile, cum ar cele legate de migrația excesivă sau atacarea adversarilor lor politici.
Acestea au mai făcut propagandă contra sprijinului de la Bruxelles pentru Ucraina, împotriva invaziei rusești.
Citeşte şi: Donald Tusk îl acuză pe Viktor Orban că a trădat Europa
Noii veniți și partidele conectate la PPE, PSE și Verzi au au avut locuri de invidiat în marele joc publicitar digital.
Deși a fost aproape imposibil, pentru alegătorii din țări precum Polonia, Belgia și România, să scape de asaltul anunțurilor politice online, nu este clar dacă milioanele de euro cheltuite pentru publicitate, în ultimele săptămâni, vor fi suficiente pentru a atrage atenția și voturile europenilor care sunt prezenţi pe Instagram sau caută informații din căutarea pe Google.
Un studiu în aprilie a arătat că publicitatea politică pe social media ar putea influența rezultatele alegerilor, dar noile legi europene privind tehnologia și confidențialitatea au îngreunat de asemenea țintirea și influențarea grupurilor de oameni, pe baya demografiei și intereselor specifice.
Citeşte şi: Washington Post: Viktor Orbán e mumia continentală a Europei
Cu o populație puțin sub 10 milioane de locuitori, Ungaria nu este în nici un caz cea mai mare țară a Uniunii Europene. Dar, în lumea publicității politice online, țara Europei Centrale și în special premierul Orban și partidul său de guvernământ, Fidesz, sunt de departe cei mai mari jucători ai continentului.
În ultimele săptămâni, achizițiile de anunțuri politice de Fidesz și Orban au depășit chiar şi cheltuielile colective similare pentru țări întregi, precum Spania.
În cadrul alegerilor pentru Parlamentul European, precum și al alegerilor locale din Ungaria, Fidesz a cumpărat cele mai multe reclame, atât pe Google, cât și pe Meta, pe baza sumelor ]n euro cheltuite, în comparație cu orice alt partid politic din blocul celor 27 de țări, conform Politico.