home DIVERSE NASA a descoperit o planeta asemanatoare Pamantului in afara sistemului nostru solar (HotNews)

Telescopul spatial Kepler a descoperit cea mai mica planeta de origine stancoasa asemanatoare Pamantului gasita vreodata in afara sistemului nostru solar. Potrivit NASA, exoplaneta, numita astfel pentru ca orbiteaza o alta stea decat Soarele, a fost botezata Kepler-10b.

FOTO: SpaceRef – Kepler Mission Discovers its First Rocky Planet

Aceasta este situata la aproximativ 560 de ani lumina de Pamant, masoara de 1,4 ori diametrul planetei noastre si are o masa de 4,6 ori mai mare.

Astronomii au descoperit Kepler-10b in momentul in care planeta a trecut in fata stelei pe care o orbiteaza o data la 20 de ore, diminuand astfel periodic lumina generata de aceasta.

“O astfel de variatiune este foarte greu de sesizat. Daca Pamantul ar trece in fata Soarelui, ar provoca o reducere de doar 0,01 la suta din luminozitatea stelei. Imaginati-va ca aveti 10.000 de becuri aprinse si stingeti unul. O astfel de schimbare am sesizat noi”

a declarat Nathalie Batalha, membru al echipei Kepler.

Inainte de a studia natura noii planete, oamenii de stiinta au observat cu atentie proprietatile stelei gazda, furnizate de asa-zisele “starquakes”, cutremure stelare provocate de tulburari acustice.

“In acelasi mod in care folosim o sonograma pentru a examina un fat nenascut sau cutremurele pentru a studia interiorul Pamantului, utilizam cutremurele solare pentru a determina structura interioara si proprietatile unei stele. Astfel, am reusit sa stabilim cu exactitate dimensiunea, masa si varsta stelei gazda si sa facem estimari extrem de fine legate de caracteristicile noii planete”

, a mai spus Batalha, citata de CNN.

Dimensiunea planetei Kepler-10b si compozitia sa stancoasa, foarte asemanatoare Pamantului, ar face posibila existenta apei lichide si, probabil, a unei forme de… citeste tot aici