home EUROVISION, EVENIMENT Boabes, Simplus: Nu stiu de ce a iesit RomTelecom din parteneriatul cu TVR

Boabes, Simplus: Nu stiu de ce a iesit RomTelecom din parteneriatul cu TVR

Share

Firma Simplus a oferit serviciul de televoting la Eurovision Romania si anul acesta, ca si anul trecut. Este bine de stiut ca Simplus este liderul din Romania al acestui gen de servicii tertiare de telefonie, pe care le pune la punct pentru mai multe televiziuni si radiouri.
Am discutat cu directorul general Simplus, Dan Boabes, despre felul cum s-a desfasurat televotingul, care anul acesta a generat suspiciuni. Mai multe decat oricand. Asa cum s-a constatat si din postarea precedenta.

StareaPresei.ro: De ce nu au fost si SMS-uri in televoting anul acesta?
Dan Boabes, Simplus: Pentru ca nu exista varianta de SMS-uri gratuite. Iar daca ar exista, nu exista posibilitatea sa controlezi bugetul, pentru ca nu pot fi identificate voturile multiple. Oricine ar putea sa trimite SMS si sa il coste pe coordonatorul de proiect. La numere verzi cineva trebuie sa plateasca, fie ca e SMS sau voce. Plata e realizata de partea care primeste acele apeluri sau SMSuri

StareaPresei.ro: Initial, TVR a anuntat, cu surle si trambite, parteneriatul cu RomTelecom. Apoi, s-a asternut tacerea. Nu am mai vazut in nici o emisiune de televiziune dedicata Eurovision sa se vorbeasca despre acest subiect, ca noi, TVR, avem parteneriat cu RomTelecom. Compania a iesit din combinatie, asa cum am aflat eu.
Dan Boabes, Simplus: Da, insa nu cunosc motivele si nu am date despre acest lucru.

StareaPresei.ro: Dar cum a intrat initial in combinatie RomTelecom, despre ce a fost vorba?
Dan Boabes, Simplus: Era cam printre singurii parteneri mari care puteau sa rezolve un astfel de proiect mare: capacitati mari, numere verzi speciale. Asa a aparut o discutie intre un client mare, TVR si un furnizor mare, RomTelecom.

StareaPresei.ro: A fost o discutie verbala?
Dan Boabes, Simplus: Nu am luat parte la toate discutiile, nu stiu exact.

StareaPresei.ro: In ce fel se schimbau lucrurile daca RomTelecom era partener? Care era avantajul?
Dan Boabes, Simplus: Numerele verzi inseamna si niste costuri implicate.

A fost palpitant

StareaPresei.ro: Cat costa un numar verde?
Dan Boabes, Simplus: E vorba despre traficul realizat pe acel numar verde. Fiecare apel se plateste.

StareaPresei.ro: TVR plateste. In cazul in care exista parteneriat cu RomTelecom, ce se intampla cu banii?
Dan Boabes, Simplus: Stiu ca RomTelecom era interesat sa sustina o parte sau intregul proiect. N-as vrea sa dau amanunte pe care nu le stiu. Cea mai mare parte a discutiilor s-a dus direct intre TVR si RomTelecom.

StareaPresei.ro: Cum a fost fara parteneriatul RomTelecom?
Dan Boabes, Simplus: A fost palpitant. Adica noi am realizat in aceasta saptamana un proiect stabil si… intr-o saptamana am avut de lucru, sa configuram si sa realizam un proiect de dimensiunea aceasta.

StareaPresei.ro: Niciodata nu am vazut un astfel de aflux de plangeri privind blocarea telefoanelor ca la editia de anul acesta. Pe toate forumurile pe care s-a discutat despre Eurovision, cam 90% dintre cei care au comentat s-au plans ca nu au putut sa voteze sau ca au votat dupa 50 – 100 de apeluri. Ce s-a intamplat?
Dan Boabes, Simplus: Cei care au votat nu au mai scris pe forumuri.

Peste 120.000 de voturi

StareaPresei.ro: Este o explicatie logica, intr-adevar.
Dan Boabes, Simplus: Sunt peste 110.000 oameni care au reusit sa voteze. Ce este foarte interesant e ca e primul proiect mare realizat pe numere verzi. Nu exista un istoric al comportamentului telespectatorilor si acum avem niste analize statistice, care ne pot spune mai multe lucruri despre cum se comporta telespectatorul roman in astfel de situatii. Cand primeste ceva gratuit.

StareaPresei.ro: Si cum se comporta?
Dan Boabes, Simplus: A fost de ordinul a sute de persoane care au sunat pe toate numerele.

StareaPresei.ro: Haideti sa va explic de ce. Conform ultimelor informatii pe care le am, singurul numar pe care s-a putut vota a fost cel alocat piesei castigatoare. Pe celelalte numere nu s-a putut suna, ori s-a sunat infinit mai greu. Din camera verde, concurentii castigatorilor, vazand ca nu pot sa se voteze pe ei insisi, ei si prietenii lor, cu care vorbeau la telefon, au inceput sa sune pe toate celelalte numere alocate. “the number is not in service” sau telefon ocupat. Singurul la care au reusit sa voteze a fost cel al cuplei Paula – Ovidiu.
Dan Boabes, Simplus: Sincer, nu cred asa ceva. Toate apelurile ajung in acelasi echipament. Nu se face diferentiere intre numerele de telefon. Eu am citit declaratii de la fata locului. Unele au fost selectate. Am vazut ca Tina Geru a spus ca nu a reusit de la fata locului, dar mama si sora mea au putut vota. Locatia circului e speciala. Peste 1.000 de oameni prezenti acolo si locuitorii din zona incercau sa utilizeze telefoanele mobile. Dupa cum stim, si la diverse evenimente mari – concerte, meciuri de fotbal si-asa mai departe, telefoanele mobile nu mai functioneaza si e de presupus ca in cazul evenimentelor mari operatorii isi pregatesc reteaua. Suprasolicitarea retelei. Nu exista capacitati nelimitate niciodata.

StareaPresei.ro: De asta nu am reusit eu sa votez de pe nici unul dintre cele patru numere de mobil? Am fost pe redial incontinuu.
Dan Boabes, Simplus: Trebuie verificat. Daca am numerele de telefon, pot sa verific. Locatia de la Circ are o situatie speciala.

StareaPresei.ro: Cate linii de telverde au fost alocate anul acesta?
Dan Boabes, Simplus: Daca ne referim la numere de telefon, au fost 16, iar canale de voce au fost 200 si ceva.

StareaPresei.ro: In total, cate apeluri au fost facute? Valabile si nevalabile, cela care au fost respinse.
Dan Boabes, Simplus: Cele valabile au fost peste 120.000 si cele nevalabile, ceva mult mai mult de-atat.

StareaPresei.ro: Nu stiti exact cate?
Dan Boabes, Simplus: Nu am cifrele la mine.

StareaPresei.ro: Pentru urmatoarea editie si pentru ceea ce se va intampla in mai, cand banuiesc ca tot Simplus va asigura servicii de televoting, cum trebuie sa fie organizate lucrurile, in asa fel incat liniile sa nu se mai blocheze?
Dan Boabes, Simplus: E o diferenta mare intre apelurile cu suprataxa, cum se va intampla si in luna mai, cum se va intampla si in luna mai, la concursul european…

StareaPresei.ro: … vreti sa spuneti ca telverde a presupus un aflux mult mai mare de apeluri, care a dus la blocarea liniilor.
Dan Boabes, Simplus: Nu neaparat la blocarea liniilor, liniile au functionat, insa au fost preluate in limita capacitatilor puse la dispozitie, conform bugetului alocat si estimarilor de trafic.

StareaPresei.ro: Ce capacitati trebuiau puse la dispozitie si ce buget, pentru a nu aparea blocajul? Au fost 200 si ceva de canale. Cate canale trebuiau sa fie, ca sa nu se blocheze sistemul?
Dan Boabes, Simplus: Nu pot sa spun acum, a trecut doar o zi de la eveniment, acesta este un lucru pe care il vom studia cu operatorii cu care ne-am interconectat. Ei pot sa stie exact cate apeluri au fost initiate defapt.

StareaPresei.ro: Care au fost acesti operatori?
Dan Boabes, Simplus: Orange, Vodafone, Cosmote, RomTelecom, RCS & RDS.

StareaPresei.ro: Interconectare, dar parteneriatul cu RomTelecom a cazut.
Dan Boabes, Simplus: Sunt doua chestiuni diferite. RomTelecom incerca sa preia toate aceste apeluri de la toti cei cinci-sase operatori si sa-i livreze catre platforma de afisare a Simplus. Aceasta era configuratia in care RomTelecom era partener in proiect. RomTelecom nemaifiind partener, atunci Simplus a trebuit sa realizeze interconectari cu fiecare dintre acesti operatori. Interconectarile existau. A trebuit sa activeze numarul pentru fiecare dintre acesti operatori.

Citeşte şi
Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind, Filiala MediaSind TVR, condamnă decizia conducerii instituţiei de a nu
Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind a depus astăzi, 9 octombrie 2019, o cerere de chemare
Tribunalul Bucuresti a respins excepţia ridicată de către conducererea sindicatului controlat de conducerea TVR, SPUSTv,
Conducerea TVR continuă seria diversiunilor menite să denigreze credibilitatea MediaSind TVR, răspândind printre angajați informații
Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind – Filiala TVR a depus mai multe plângeri și denunțuri
TVR a programat două filme cu Mircea Diaconu în weekend, la câteva zile după ce
MediaSind TVR a declanşat în data de 22 august 2019 greva japoneză, în timpul Festivalului
După pierderea reprezentativităţii la nivelul SRTV, prin plecarea masivă a membrilor către MediaSind TVR, din
Sindicatul Român al Jurnaliștilor - Filiala MediaSind TVR a depus astăzi, 24 iulie 2019, o
Organizaţia MediaSind din TVR convoacă Adunarea Generală Extraordinară pentru depunerea de plângeri penale împotriva conducerii
Share