home EUROVISION, EVENIMENT EUROVISION: Finala – in aceasta seara

EUROVISION: Finala – in aceasta seara

Share

Aceasta este ordinea intrarii in finala Eurovision.

1. flag Azerbaijan – SaFura, “Drip Drop”

2. flag Spania – Daniel Diges, “Algo Pequenito”

3. flag Norvegia – Didrik Solli Tangen, “My Heart Is Yours”

4. flag Moldova – Sunstroke Project & Olia Tira, “Run Away”

5. flag Cipru – Jon Lilygreen & The Islanders, “Life Looks Better In Spring”

6. flag Bosnia & Herzegovina – Vukašin Brajic’, “Thunder And Lightning”

7. flag Belgia – Tom Dice, “Me And My Guitar”

8. flag Serbia – Milan Stankovic’, “Ovo Je Balkan”

9. flag Belarus – 3+2, “Butterflies”

10. flag Irlanda – Niamh Kavanagh, “It’s For You”

11. flag Grecia – Giorgos Alkaios & Friends, “OPA”

12.flag Marea Britanie – Josh Dubovie – That sounds good to me

13. GeorganFlag Georgia – Sofia Nizharadze, “Shine”

14. flag Turcia – maNga, “We Could Be The Same”

15. flag Albania – Juliana Pasha, “It’s All About You”

16. flag Islanda – Hera Björk, “Je Ne Sais Quoi”

17 . flag Ucraina – Alyosha, “Sweet People”

18. flag Franta – Jessy Matador, “Allez Olla Olé”

19. flag Romania – Paula Seling & Ovi, “Playing With Fire”

20. flag Rusia – Peter Nalitch & Friends, “Lost And Forgotten”

21. flag Armenia – Eva Rivas, “Apricot Stone”

22. flag Portugalia – Filipa Azevedo, “Há Dias Assim”

23. flag Germania – Lena, “Satellite”

24. flag Israel – Harel Skaat, “Milim”

25. flag Danemarca – Chanée & N’evergreen, “In A Moment Like This”

Germanca Lena, cu piesa “Satellite”, mi se pare cel mai mare pericol si cea mai importanta amenintare la adresa muzicii de buna calitate. Clipul video oficial are 5 milioane 204.000 vizionari pe YouTube!

Este considerata marea favorita pentru motivul absolut cretin ca… este melodia in care se spune de cele mai multe ori cuvantul love!

Este ultima (sau una dintre ultimele) reduta (redute) ale muzicii de proasta calitate, cinice, lipsite de simtire, in care o fetiscana cu scoci pe corzile vocale in loc de voce incearca sa pacaleasca muzica, folosind de foarte multe ori cuvantul magic love. Bine ca este printre ultimele care intra in concurs.

Nu cred ca au ce cauta in finala:

Harel Skaat din Israel, care a falsat ingrozitor in semifinala, chiar daca a fost votat de toti evreii din intreaga lume;

Filipa Azevedo din Portugalia, despre care nu am efectiv ce sa spun, in afara de mentionarea faptului ca se straduieste din rasputeri sa pastiseze R&B-ul american de la Aguillera & Co.;

Jessy Matador din Franta, care a aterizat de pe plajele africane, fara nici o legatura cu muzica dincolo de discoteca de langa malul oceanului (oricarui ocean), unde cu certitudine va avea succes;

Josh Dubovie din Marea Britanie, care nu transmite absolut nimic, dar absolut nimic si canta de n-ar mai canta, fara ambitus, fara volum, fara personalitate, muzica tuntz in stare pura;

3+2 din Belarus, care s-au transformat degeaba din omizi in fluturi, ca tot nu ma intereseaza ce canta;

Girgios Alkaios din Grecia, care au uitat sa-si aduca sabiile cu ei pe scena (hu!).

Imi pare rau de Aisha din Letonia, care mi-a placut in mod deosebit, precum si de Anna Bergendahl din Suedia, care nu m-a impresionat din cale afara, dar pe langa violatorii de euglene verzi nevinovate care s-au calificat…

Favoritii mei sunt

Didrik Solli-Tangen si Daniel Diges (pe picior de egalitate, pe prima pozitie, cu doua melodii fabuloase, insa de facturi diferite, intre care nu ai cum sa alegi);

Chanee & N’evergreen si Niamh Kavanagh (iarasi pe picior de egalitate). Danezii canta o melodie din care refrenul este foarte important, iar strofa un apendice, care aminteste, in metrica basului, de hitul “I’ll Be Watching You” al grupului The Police. Niamh vine cu o melodie asemanatoare ca spirit cu balada pop a lui Didrik, dar mai putin charismatica si magnetizanta decat aceasta.

Urmeaza un slot gros de melodii si de interpreti cu diferite calitati si defecte, printre care si concurentii nostri. Valoric, melodia noastra este inferioara multor compozitii, dar profesionalismul deosebit al cuplei Paula & Ovi ridica mult piesa, ca impact.

Primii intrati pe scena sunt clar favorizati

Marea tampenie (nu greseala, nu eroare, efectiv tampenie) pe care au facut-o anul acesta organizatorii (si in Romania, si la nivel european), este inceperea votarii odata cu inceputul interpretarii primei piese si terminarea votului la un sfert de ora dupa terminarea ultimei melodii.

Argumentele mele sunt urmatoarele:

oricat de decisi ar fi votantii care deja si-au ales piesele preferate, grosul lor voteaza in timp ce isi aud piesa sau piesele favorite sau si mai probabil imediat dupa, nu inainte, iar votantii indecisi se afla sub impactul uneia dintre primele melodii reusite, voteaza, in acest timp le scade atentia, concentrarea, iar in a doua parte a cantarii deja s-au plictisit si nu mai voteaza;

votul multiplu accentueaza decalajul care apare intre unii concurenti si altii.

Haideti sa ne gandim la urmatorul scenariu: de cate voturi ai nevoie ca sa castigi Eurovision cu orice piesa? Bun, acum sa impartim numarul estimat de voturi necesare, din experienta anilor trecuti, la numarul de voturi pe care le poti da de pe un telefon.

Ce se intampla daca un concurent investeste in cartele preplatite, pe care le distribuie de-a razna prin Europa? Concurentul respectiv, indiferent cum canta, castiga? Raspuns corect: are mari sanse.

Oricum aceasta metoda de fraudare a rezultatului se putea folosi si pana anul trecut, dar acum, cand nu mai esti limitat la a vota o singura data de pe un telefon, lucrurile pot capata dimensiuni grotesti.

Svante Stockselius, vechiul nostru prieten, dimpreuna cu scornelile sale sa traiasca…

Citeşte şi
Cele zece melodii care s-au calificat in finala sunt din urmatoarele state participante: Bosnia &
In afara de Belgia, Islanda si Malta, celelalte state sunt din sfera de influenta a
Melodia Aishei din Letonia, un fel de fragment-de-music-hall, poate da peste cap topurile Eurovision, pentru
Asa cum puteti constata, "Gardianul" anunta ca mama durerii Eurovision Song Contest, Svante Stockselius (foto), a
"Dear Mr Budescu, I would just like to inform you that the Reference Group of
Svante Stockselius este head of song contests Eurovision TV si responsabilul caruia dl. Chiril Badica
In aceasta seara, la ora 22.00, live commentary la cea de-a doua semifinala, in care
Paula Seling s-a ascuns dupa fotoliu, fetitzarindu-se la conferinta de presa, pentru ca nu a
Paula Seling si Ovidiu Cernauteanu au acordat un interviu pentru EscTime despre participarea lor la
Vunk & Lora, "Prima noapte", o melodie superba, ar fi putut sa castige editia nationala
Share