home EUROVISION, EVENIMENT EUROVISION. Ovidiu Anton, “Run away with me”

EUROVISION. Ovidiu Anton, “Run away with me”

Share

Ovidiu Anton, “Run away with me”

Ne raportăm acum la folclorul irlandez. O melodie frumoasă, în vena PopRock-ului cu influenţe IrishFolk. Vocea solistului este foarte, foarte bună. Melodia nu este extraordinară, dar e frumoasă. O prezenţă agreabilă, dar vocea e mai bună decât compoziţia.

Cu cât o melodie este mai simplă (iar muzica tipică Eurovision trebuie să fie foarte simplă, ai numai trei minute la dispoziţie să spui ce ai de spus), cu atât tema enunţată trebuie să fie mai percutantă şi cantabilă. Ei, şi aici avem o problemă, pentru că tema nu rămâne foarte uşor şi e dominată de locuri comune tipice ethosului anglo-saxon

Leticia, “We are one”

O voce bună, crescută cu slană afumată în Ţara Haţegului. Melodia este din categoria DiscoJungle şi bine marketată va face casă bună cu Megadiscoteca Tineretului din Costineşti la vară.

Din punctul meu de vedere, glasul acesta cinstit, cu volum şi destul ambitus, merita o exploatare mai bună, pe o piesă mai darnică. O prezenţă agreabilă în semifinala a doua, dar destul de sumară artistic.

Mosquito, “Feel the same”

Florin-Silviu Iordache este noul frontman al compozitorului Gabriel Băruţă, care revine în Eurovision într-o nouă formulă, fără David Bryan. Seamănă la voce cu Florin Chilian, are în glas ceva de animal bine hrănit şi nu-l vei auzi niciodată falsând, are instinct muzical.

Melodia nu sare calul, este destul de mediocră, o mişcare medie tipică popului occidental. Din nou, o prezenţă muzicală agreabilă, dar care nu se compară cu precedentele isprăvi comise de Băruţă la ESC România.

Alin Văduva, “Storyline”

O voce foarte bună, mai elastică decât a precedentului solist. Alin Văduva nu are însă o melodie pe măsura calităţilor vocale sale deosebite, care mai mult pot fi bănuite decât admirate manifestându-se.

Melodia este de o banalitate care mă face să casc şi să dau pe repede-nainte la următoarea piesă. Încercarea de a pune centrul de greutate pe un referen repetitiv accentuat pe re diez are succes, ridicând puţin valoric piesa, dar este prea puţin pentru tipi de talia lui Kevin Borg, Simon Gribe ori Aidan O’Conner.

Al Mike feat. Renee Santana, “What is love”

Nepoata lui Carlos Santana este probabil proprietara uneia dintre cele mai bune voci din concursul de anul acesta, însă din păcate nu are o melodie pe măsura calităţilor sale vocale deosebite.

Pe de altă parte, în muzică, atunci când scrii ceva numit “What Is Love” trebuie să fii foarte, foarte scrupulos, pentru că ai înaintaşi cunoscători de carte de muzică, chiar atunci când fac DiscTuntz.

Melodia are un soi de defect constructiv melodic: ceea ce ar trebui să fie efect sonor pe instrumentaţie termină în a semăna a bandă de casetofon întoarsă pe dos. De când i-a trecut santimantul dominat de inefabil pentru Nicola, Mihai Alexandru compune cum se vâsleşte la opt fără cârmaci. Păcat.

Diana Matei, “Ma Ma He”

O voce foarte interesantă şi complexă, tip Monica Anghel, o pune în valoare pe cantautoarea Diana Matei, care este o surpriză plăcută din punct de vedere al calităţilor sale vocale indiscutabile. Melodia cu care participă la Eurovision este însă sub valoarea vocii solistei.

Este o piesă disco, cu un enunţ repetitiv destul de banal, echipat cu o temă inexplicabil de patetică interpretativ faţă de ceea ce transmite ea. Adică nu se justifică atâta agitaţie. Că vreau să stau cu tine. Mamă, mamă, hei! Şi cam atât.

9 Gardens, “All for naught”

O combinaţie interesantă şi destul de sofisticată armonic de ReggaeMusic şi rock, pe secţiunea de refren, care practic este o excrescenţă a strofei. Melodie foarte interesantă şi se vede că avem de-a face cu o trupă, cu nişte oameni care ştiu şi fac muzică de calitate.

Probabil că este una dintre cele mai complexe piese prezente anul acesta în concurs, repet, prin fusion-ul între reggae şi rock şi transgresiile armonice succesive deştepte. Se pune însă întrebarea în ce măsură melodia aceasta este una suite for Eurovision, competiţie al cărei nivel valoric însă piesa aceasta îl ridică elegant.

The Zuralia Orchestra, “Sukar Transylvania”

Foarte interesantă prezenţă muzicală ethno. Un ţigănesc bregovician modernizat armonic care aduce un aer muzical balcanic de calitate. Există însă, cu toate acestea, un soi de mediocritate a acestei piese, care evoluează în clişee, în pofida aranjamentului armonic foarte bine pus la punct, din care se vede că avem de-a face cu o formaţie de profesionişti obişnuiţi să cânte pe bani frumuşei. Ca nivel de originalitate însă Electric Fence mi se par superiori.

Cei care scriu în comentarii că “asta ne mai lipsea, astfel demonstrăm tuturor în Europa că suntem ţigani”, nu pricep nimic din ceea ce se întâmplă. Rusia şi spaţiul fostei Iugoslavii au cel mai masiv export de trupe de muzică ţigănească din lume şi nu înţelege nimeni despre ei că sunt ţigani. Nişte prostii…

Citeşte şi
Elena Cârstea a dus la extrem "stilul mâţă" în muzica uşoară românească, ajungând la subtilităţi
Voi lista in continuare, din punctul meu de vedere, topul valoric, de la locul 1
TVR trebuia sa lase macar o emisiune in care concurentii sa cante live, pentru a
Primii concurenti sunt, de data aceasta, avantajati. Faptul ca votul incepe de cand se aude
Din cauza ca RomTelecom a parasit parteneriatul cu TVR, azi s-ar putea sa avem un
Aceasta ar fi putut sa fie una dintre cele mai de succes melodii din concurs,
Asa se intampla atunci cand interesul de a trimite cea mai buna piesa la Oslo
Pe 10 martie, în transmisiune directă la TVR 1, vom avea finala Eurovision România, în
Președintele Klaus Iohannis a anunțat, într-o declarație de presă, la Palatul Cotroceni că remanierea guvernamentală
Fostul presedinte al CCR, Augustin Zegrean, afirma ca Dancila trebuie sa mearga oricum in Parlament
Share