EUROVISION Semifinala 1 Axel Hirsoux, “Mother”

Share

motto: “Fiecare are gusturile lui în muzică. N-are cum să asculte toată lumea numai Shopenhauer” (Costi Ioniţă)

Armenia, Aram – Not Alone

O baladă pop bine scrisă. Vocea solistului performează. Piesa creşte ca tensiune încontinuu, depinde însă ce este în momentul de maxim. nu pot fi condamnaţi armenii pentru ce îi va reprezenta, dar este arhivehiculat în muzica pop.

Letonia, Aarzemnieki – Cake To Bake

O melodie simplă, un cânticel drăguţ, strofă – refren – strofă – refren ş.a.m.d. Refrenul are un nu-ştiu-ce drăguţ. Îmi aduce aminte de omleta din ouă de broască ţestoasă a Angelei Similea. Efectul melodic reuşit este ajutat de micile cuvinţele de refren folosite în ştimă de solist.

Estonia, Tanja – Amazing

Un ElectroPop. Mi se pare cea mai puternică melodie dintre cele trei de până acum. Armoniile sunt puţin stranii. Piese este una de club. Se poartă armoniile translucide, cristaline. Şi această melodie are gradul său de banalitate, fiind, ca şi celelalte, bazată pe o temă arhivehiculată în muzica pop a timpurilor noastre.

Suedia, Sanna Nielsen – Undo

Alt ElectroPop. Suedia continuă să lupte cu sine însăşi pentru dreptul de a scăpa de propria sa ABBA-manie. Solista are o voce foarte bună. Aş vrea să o văd dacă e la fel de bună şi pe scena de la Copenhaga. Probabil că va fi. Foarte interesantă piesă. Dacă toate melodiile (pe care le ascult acum în premieră, scârbit după ce s-a petrecut la ESC România) sunt cel puţin la fel de bune, vom avea un concurs foarte calitativ anul acesta. Foarte calitativ, nu ieşit din comun, ca acum câţiva ani, când Daniel Diges, Didrik Solli-Tangen şi Aisha au excelat.

Islanda, Pollapönk – Prejudice

Un rock islandez interesant. Trebuie să recunosc că fibra de rocker mă face să fiu subiectiv (cu toate că nu aştept deloc de-alde Rolling Stones vopsiţi în negru la Eurovision). Melodia nu dă pe-afară din linia muzicii contemporane. Are o secvenţă de insubito FunkPop foarte incitantă şi, spre final, un vocal a capella. O temă simplă, cantantă. Interesant.

Albania, Hersi – One Night’s Anger

Excelentă vocea solistei albaneze, dar nu asta se punctează, nu? Melodia este o baladă pop-rock, în maniera tipică cantautoarelor americane, din fibra lui Alanis Morisette. Are un defect de emisie mai greu observabil, dar prezent: nazalizează emisia, în amniera Shakirei, dar melodia, care creşte constant spre final, este interesantă. Dumnezeule, anul acesta iar şi-au descoperit toţi valenţe occidentale şi au trimis piese cosmopolite..

Rusia, Tolmacevi Sisters – Shine

Altă piesă frumoasă, care creşte spectaculos. Cele două fete cântă bine, cu gândul la frumoasa Peninsulă Crimeea, care străluceşte vara minunat în soare, la Sevastopol. Continuă seria de melodii pop “Shine” care ne deşteaptă nostalgii.

Azerbaijan, Dilara Kazimova – Start A Fire

Aceste fete parcă s-au şcolit toate peste Ocean, în cultura profesorilor de canto care le-au crescut pe Aguilera şi Mariah Carey. Din nou o melodie croită de azeri probabil cu un consistent ajutor creativ occidental. O baladă pop frumoasă în plus nu strică deloc. Nu văd însă anul acesta melodii care să sară peste acest nivel foarte bun, de cantabilitate, muzicalitate şi drum de regularitate prin armoniile sonore de tip occidental.

Ucraina, Maria Iarenciuk – Tick – Tock

Mi se pare cea mai slabă dintre piesele pe care le-am ascultat până acum, din punct de vedere calitate muzicală. Are un refren patru clase peste strofă, care salvează piesa, în care armoniile de fundal joacă un rol fundamental şi creează o atmosferă mai acoperitoare decât tema propriu-zisă cântată.

Belgia, Axel Hirsoux – Mother

Solistul belgian seamănă izbitor din profil cu actorul român de comedie Marius Rizea, foarte apreciat pentru rolul jucat în seria de scenete "Floarea şi Gheorghe" de pe TVR 1.
Solistul belgian seamănă izbitor din profil cu actorul român de comedie Marius Rizea, foarte apreciat pentru rolul jucat într-o serie de scenete umoristice de pe TVR 1, împreună cu actriţa Maria Buză.

Excelentă vocea tenorală a acestui domn din Flandra.

Frumoasă piesa, chiar dacă aduce aminte de o serie interminabilă de balade vestice pe subiectul “mama”.

Acest solist, dacă nu îşi pierde suflul, va avea o evoluţie foarte apreciată.

R. Moldova, Cristina Scarlat – Wild Soul

Am avut un tenorel foarte efeminat, iar acum avem o tenoară cu o voce tăioasă, excelent pusă la punct. Melodia este însă mult sub calităţile deosebite ale solistei.

San Marino, Valentina Monetta – Maybe

Valentina a mai participat la Eurovision. Melodia este frumoasă, solista o cântă bine, dar povestea spusă de acest cântec a mai fost auzită de urechile melomanilor. De ce mă fac aceşti oameni, compozitorii, să mă repet? Pentru că sunt lipsiţi de inspiraţie.

Portugalia, Suzy – Quero Ser Tua

Gata, suntem pe plajă. Problema este că fata asta falsează. Sunt convins că va avea succes la vară, în discotecile lusitane, dar melodia este fără istoric, iar solista… o, mama, ia-mă şi loveşte-n ea cu mine! Are calităţi vocale, dar nu are control asupra vocii.

Olanda, The Common Linnets – Calm After The Storm

Cânepăresele astea olandeze şi cu iubiţii lor batavi nu sunt deloc nişte personaje comune. Aceasta este trupă. Este vorba despre o piesă pop cu un fundal armonic vag country, în felul în care evoluează chitara solo. Ca ritmică obsesivă, îmi aminteşte de hitul celor de la The Police, “Every Breath You Take”. Trăiască Stuart Copeland, care-i şi întrece! Se încadrează în mediocritatea strălucită tipică acestui concurs.

Muntenegru, Sergej Ćetković – Moj Svijet

Baladă sârbească tipică, frumoasă, dar nu ieşită din comun. Ca să zic aşa, nu arde la foc destulde înalt. Aceştia sunt primii concurenţii care au orgoliul să cânte în limba ţării lor.

Ungaria, András Kállay-Saunders – Running

Oricât cosmopolizează maghiarii, indiferent ce încearcă ei să facă, nu se prinde deloc de ei. De la marii Zoran Stefanovity, Metro, Lokomotiv GT şi celelalte mari trupe pop-rock din anii 70, maghiarii chinuie – o spun cu părere de rău – muzica asta comercială, de i-au crescut riduri groase pe frunte.

Share