Dimensiunile incredibile ale scandalului Apa Nova / Veolia

Share

Încet-încet, ies la iveală date care arată dimensiunile incredibile ale acţiunilor ilegale controlate de posibilul grup infracţional de la Apa Nova / Veolia.

Acum două zile, presa făcea ştiri de întâmpinare despre controalele şi percheziţiile pe care procurorii DNA Ploieşti le fac în mai multe locaţii, legate de un caz în care este implicată Apa Nova, subsidiara din România a grupului francez Vivendi / Veolia.

Ştim acum că în acest scandal au fost reţinuţi, iar acum sunt plasaţi sub control judiciar, fostul director general RGAB (agregarea juridică Apa Nova dinainte de privatizare) Costin Berevoianu, politicianul Vlad Moisescu şi un om de afaceri, Ovidiu Semenescu, reprezentantul Veolia în România, rezident elveţian.

Vă prezentăm în continuare datele incredibile ale modului în care ar fi operat grupul acesta infracţional, ce ar fi fost urmărit de procurori de mult timp.

Apa Nova / Veolia dădea şpagă pentru creşterea tarifelor

DNA afirmă că boşii francezi de la Apa Nova, Bruno Roche şi Lorand Lalague, ştiau de mita care a fost plătită de companie unor intermediari români. Apa Nova mituia, prin contracte fictive, pentru a determina Primăria Capitalei să accepte o creştere nejustificată a tarifelor.

Costin Berevoianu făcea trafic de influenţă pentru Veolia. Membrii sindicatului din Apa Nova aveau parte în schimb de tratamente stomatologice moca la cabinetul soţiei lui Berevoianu.

Cureaua de transmisie cu Veolia era Semenescu, numit de către procurori “reprezentant neoficial” al firmei franceze.

O altă curea de transmisie era Vlad Moisescu, a cărui misiune era să influenţeze deciziile luate în Consiliul Local al Primăriei Sectorului 1 şi în CGMB, prin consilierii PNL de aici.

În urma acestui trafic de influenţă, cifra de afaceri Apa Nova a crescut într-un an cu 173 de milioane de lei. În lunile ianuarie, februarie, martie şi aprilie ale anului 2013, Vlad Moisescu, leul democraţiei, care părăsea USL în glorie, demascând concupiscenţele de aici, se asigura că în CL Sector 1 va fi aprobat un act adiţional la un contract de concesiune semnat de Apa Nova cu Primăria Capitalei.

Contractul se referea la majorări ale tarifului de alimentare cu apă şi canalizare. Carevasăzică, vorbim despre societatea ce deţine hudubăile acelea, care aruncă apă pe străzi noaptea, bălind prin rigole surplusul şi stropind cu furtunul iarba municipalităţii.

Apa Nova: Nu am manipulat tarifele cu şpăgi

“În concordanţă cu Contractul de Concesiune şi actele adiţionale ulterioare, Apa Nova Bucureşti consideră ca a respectat reglementările în domeniul specific de activitate referitoare la calitatea şi continuitatea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare. Reglementatorul tehnic al concesiunii, în prezent Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice, a emis la termenele contractuale toate deciziile privind atingerea şi menţinerea conformităţii nivelelor de servicii.”

Apa Nova / Veolia avea serviciu de informaţii

Foşti lucrători de la diverse servicii de informaţii lucrau pentru Veolia România, cu misiuni informative de filaj, pentru a fi siguri că nenorocirile ce să petreceau în companie nu sunt sifonate în afară.

Aceşti foşti lucrători de la “servicii” erau plătiţi pentru serviciile lor prin conturi confidenţiale. Evident, acolo unde există astfel de plăţi, există şi bani negri, iar unde există astfel de bani negri există şi altfel de infracţiuni, că banii aceştia negri au venit de undeva.

Unde-şi făcea reclamă Veolia?

În rândurile ce urmează, vom pune o serie de întrebări şi-i vom lăsa pe cititorii noştri să îşi ofere singuri răspunsurile.

Pe o anumită televiziune, aflată în dificultate, realizatorii au discutat repetat despre cazul unor contracte de publicitate date la alte televiziuni pentru o firmă de salubritate care nu avea, nu-i aşa, nevoie de reclamă.

Despre faptul că această reclamă era de fapt un mod de a masca primirea unor bani, care înseamnă control editorial, în schimbul supravieţuirii financiare a staţiei.

Ei bine, după un timp anume, pe această televiziune a apărut o superbă reclamă la Veolia absolut inexplicabil. Absolut inexplicabil, pentru că de facto, în conştiinţa publică a consumatorului român, Veolia nu există, ci este ascunsă în spatele firmei Apa Nova.

Şi atunci de ce era nevoie ca această firmă să-şi facă reclamă pe tv? După un timp, unul dintre teleaştii de pe acest post şi-a luat zborul cu eleganţă din staţie. Exact cel care vorbea despre cealaltă companie.

Iar celălalt, care nu vorbea deloc despre asta, în schimb îl ridica în slăvi pe Marius Vizer, a plecat în America, lăsând staţia pe pilot automat, cu predici blăblănite de pastori protestanţi, care se cumpără la kil de pe Internet.

Vorba lui Victor Rebengiuc:

Călătoria continuă! Mai sunt multe lucruri interesante de aflat!

Share