home ECONOMIE Despre Goofy şi Zucky, businessmani de succes

Despre Goofy şi Zucky, businessmani de succes

Share

Goofy şi Zucky au apărut, fiecare pe cont propriu, având acelaşi patern: blugi, plete, puştiul de la colţ, din garaj, nonconformistul care-ţi face cu ochiul, pretenul tău bun.

Aşadar, acum vreo 16 ani cupla Goofy şi Zucky şi-a început cariera în lumea business-ului. Ba nu, acum 10 ani. În fine.

Era foarte trendy prin anul 2000 să intri pe website-ul mititel şi săltăreţ al lui Goofy, să dai click pe o-urile lui multe şi multicoloare, să afli tot ce-ţi doreai.

Inclusiv despre cai verzi pe pereţi. Dacă dădeai căutare “cai verzi pe pereţi”, în faţa ochilor îţi apăreau nişte cai verzi desenaţi pe nişte pereţi.

Inclusiv despre scrierile lui Hermes Trismegistul, pe care l puteai citi online. Şi aşa mai departe. Cul.

În timp, prietenul nostru Goofy, bătut pe cap şi cocoloşit de noi, căruia i-am dat să sugă şi l-am ţinut la sân, a prins aripi. Azi, nu se mai poate face business dacă nu te lasă Goofy.

Există o întreagă ştiinţă de a-l îmbuna pe Goofy şi de a te face să fii vizibil cu business-ul tău, iar dacă nu înveţi ştiinţa asta sau dacă nu-ţi angajezi nişte neni care să ştie ştiinţa asta, degeaba ai un produs minunat, că nu te citeşte Goofy.

Dacă azi ar apărea, să zicem, ND Cocea, mare businessman (pamfletar) român interbelic, el ar trebui să-şi scrie pamfletele (de business) cum vrea Goofy, altfel nimeni nu ar afla despre ele şi nu le-ar citi, iar ND Cocea ar rămâne complet necunoscut şi nu ar mai reprezenta nimic pentru mediul de business.

Este bine să nu îl denigrezi pe Goofy, că se supără pe tine şi te şterge de tot din lista cu business-uri pe care le face vizibile.

Nu numai atât, dar ritmic Goofy schimbă regulile afacerilor în lume, fără să te anunţe că o face şi când o face, anunţându-şi numai puţinii iniţiaţi, care trăiesc din vinderea acestei informaţii către business-uri pe bani grei.

Goofy şi Zucky sunt azi tipici, ca exemplu de abuz de putere dominantă. Zucky, by the way, că tot nu discutarăm şi de el şi e o nedreptate, a procedat altfel.

Şi-a făcut un site şi toată lumea intră să discute pe acest site despre afacerile pe care le face. Cine nu discută despre afacerile sale pe acest site are cifră de afaceri mai mică. Mult mai mică.

La început mai prietenos, Zucky a devenit, ca şi Goofy, cum a trecut timpul, tot mai punitiv şi oficial în comunicare, pe măsură ce magnetul de cititori drogo care stau numai pe el, cu ochii pironiţi,flecărind, devine mai puternic.

Mai nou, dacă ai un business, Zucky te face să ai profit mai mare dacă îl plăteşti să ţi-l promoveze, decât dacă încerci să ţi-l promovezi pe gratis. Iar dacă totuşi o faci, fără să-ţi spună după ce reguli, din când în când te altoieşte.

Goofy şi Zucky nu au call center, pentru că se optimizează ca profit. Goofy şi Zucky nu-ţi răspund pe loc la solicitări, ci numai când vor ei, cum vor ei, în ce fel vor ei.

Cei doi întâi scot buzduganul cu şapte peceţi din gentuţă şi te lovesc în moalele capului, apoi, după ce au dat, uneori (dar numai uneori) te informează că au făcut-o, dar nu şi de ce anume. Dacă nu-ţi convine, poţi să faci plângere, dar nu-ţi răspund practic niciodată.

De câţiva ani, Goofy şi Zucky au început să emită pretenţii: nu mai fac afaceri cu tine (ori fac, dar nu te certifică) decât dacă le dai despre tine o serie de date pe care nici un stat naţional nu le ştie în integralitate: ce telefoane ai, cu cine eşti căsătorit, logodit, combinat. Cum gândeşti. Pe unde umbli. Şi cu cine. Şi de ce. Asta nasol, nu?

Se apropie ziua când Goofy şi Zucky se vor confrunta cu o reacţie adversă a comunităţii de business, care a început să fie tot mai deranjată de faptul că băieţii buni, în sandale şi blugi, cu plete de hippioţi, de altă dată, s-au tuns, şi-au tras diplomat, sedii luxoase-n întreaga lume şi fac regulile după care trebuie să joace toţi, indiferent dacă vorbim despre DuPont Chemicals sau Floricica SRL.

Nu că n-ar fi normal ca nişte afacerişti (mari, mici) să-şi năşească afacerile pe cont propriu (site-ul StareaPresei.ro este un promotor necondiţionat al liberei iniţiative şi al democraţiei liberale), dar este la fel de normal ca, atunci când aceşti afacerişti se trasformă-n nişte dăunători, ca gândacul de Colorado, ori în nişte bacterii, ca E.coli, să fie temperaţi.

Citeşte şi
Cum se explica oare faptul ca aceiasi oameni sunt foarte eficienti in a destructura statul
O întâlnire de neuitat pentru manageri, oameni de vânzări, negociatori, specialişti în marketing şi resurse
Cotidianul de business Financiarul (Fin.ro), parte a grupului de media Intact, va apărea începând de luni, 29
Nu se ştie încă numele site-ului celor de la Intact, care se va lansa în
Pentru a salva zona euro, faceţi precum germanii. Acest mesaj, repetat adesea de către Angela
Problema este: ce punem in loc? In afara sistemului sunt manageri de mare valoare, dar
De doi ani, industria media e deprimată, iar cuvîntul de ordine este supravieţuirea. Însăşi rezistenţa
CNA atentioneaza televiziunile, printr-o scrisoare deschisa, ca practica o diferenta mare de sonor intre programul
"Cazul în care sunt implicaţi Fătuloiu şi afaceristul Cătălin Chelu se ramifică într-o serie de
Romania libera scrie despre Eurovision, ca muzica a disputelor teritoriale: "Ridiculizat ca un Cernobîl cultural,
Share